Gå til innhold

Reisebrev: GDC 2010, dag 0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse reisebrevene er virkelig fornøyelig lesning. De er faktisk noe av det jeg liker best av alt dere legger ut. Det er morsomt å lese om hvordan dere har hatt det ute i den store vide spillverden. Merker jeg skulle ønske jeg var i deres sko ved slike anledninger (ikke bokstavelig ment ;) ).

 

Må dog innrømme at de hvite smulene som topper den ene matretten Lasse spiser så ytterst mistenkelig ut. :ph34r:

Lenke til kommentar

Må bare legge til at USA's svar på Bergen i alle år har vert Seattle, rent bortsett fra at den første europeer født i USA var en bergensk kjøpmann, som senere fikk oppkalt store deler av Jersey side etter seg. Derfor vi i dag har Bergen county, Bergenfield, Bergen, New Jersey etc. men det blir en avsporing her.

 

Seattle er den byen i USA som har flest dager med regn, ligner mest topografisk (joda, San Fransisco er ikke langt ifra heller), og faktisk er vennskapsby med Bergen. Det er en grunn til det! Mange bergensere utvandret også nettop til Seattle for over hundre år siden.

 

Jeg har slektninger blandt annet i Seattle, og det var av dem, jeg først hørte dette. Det var altså godt kjent i Seattle, at Seattle var USA's svar på Bergen. Eller motsatt gjerne: Bergen var Norges svar på Seattle. :)

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar

At jeg ikke har lest dette tidligere. Ser ut til å bli good times, har flere familiemedlemmer som har lagt sin elsk på San Fransisco som kan gå god for det. Måltidene, og størrelsen på dem, er i hele USA et kapittel for seg selv og en fin innledning til landet hvor alt (og alle) er litt større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...