Gå til innhold

Steam og Valve-spill til Mac (Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er godt å se at dere valgte å skrive om dette. Mac er ikke en utbredt gamingplattform på samme måte som PC, men ettersom markedsandelen jevnt og trutt øker blir det vel mer og mer lønnsomt å utvikle for mac også.

Det at flere og flere slipper spill også til OS X er derfor svært gledelig, særlig nå som det gjelder noen som er så store som Valve. Det er også slik at nå som spillutvalget til mac øker er det nok en del fler som skaffer seg mac, da mange jeg kjenner har latt være siden de ikke kan spille spillene sine nativly i OS X men må boote om til windows.

 

La oss bare håpe at denne porten faktisk kommer og at den ikke blir gjort via cider.

 

Synes også iPhone testene deres er bra, skjønt de kunne kanskje kommet litt mer jevnlig istedenfor i slik oppsamling som de gjør nå.

 

Ellers godt å se at Gamer utvider horisonten og tar et enda større steg i å bli Norges beste nettside for nettopp gamere.

 

Stå på

 

Hilsen Njáll

Lenke til kommentar

Nå som Mac har brukt Intel i en god del år er det ingenting i veien hva maskinvare angår, så da er det bare å vente på spillene. Å se Steam bli aktuelt for flere brukere er bare bra! EA har vel tidligere vært flinke til å lage spill for Mac, så satser på at flere følger dem. :)

Lenke til kommentar

Blizzard har også vært svært flinke til å gi ut spillene sine på Mac. Eksepsjonelt flinke faktisk. Kjøpte meg nylig(-ish) Diablo 2 igjen på Mac og venter på Diablo 3. Dessverre er et veldig mange eldre spill som enten ikke er til Mac eller ikke lengre er å oppdrive i butikken verken på nett eller i butikker. Da er det jo konge med Steam. Spillene blir der uansett hvor mange år som går.

Lenke til kommentar

Dette er en god nyhet, skal jeg sannelig si. :)

Macs store svakheter overfor for eksempel unge mennesker har vel egentlig vært at den ikke har kunnet kjøre hardcore spill som PC har kunnet kjørt. Med dette problemet løst, kanskje kan vi få Apple til å bli den nye store, giganten. :) De er jo meget flinke, de folka.

 

Blizzard har forøvrig vært de mest ivrige på å konverte spillene sine over til Mac OS, tør jeg påstå. Spiller selv WoW på Macen min, pluss på min stasjonære PC - og begge deler funker flotters!

Bra at dere dokumenterer dette her, Gamer, og forøvrig også bra at Mac får utvida horisonten sin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...