Gå til innhold

Det store Portal-mysteriet (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft

 

Fra steam forumet

 

In a nutshell:

 

-Portal gets surprise update yesterday afternoon

-People see new mystery achievement

-People play and see the radio in the beginning room now has a green light

-Carry it around and notice it makes strange broadcast interference noises in certain places

-Locate and place all 26 of these mystery radios for achievement

-Smart people yank wav files out of game content folders and run them through steganography programs

-Produces 26 weird cryptic image files in a numbered sequence

-Some dude runs the number string through an md5 hash translator and gets a landline number

-Internet traces it to Kirkland, WA (near Valve HQ)

-People find out its not a phone/fax line but a data line hosting a BBS and telnet it

-Use a clue from one of the files to figure out the BBS user/password login info

-End up with a bunch of weird ASCII artwork

-We're trying to figure out wtf it means

 

Lenke til kommentar

Ahhh, Valve. :love:

 

En ting er at de klekker ut en slik idè og lar folk oppdage selv at noe har skjedd med spillet. En annen ting er at det finnes folk som faktisk greier å løse slike oppgaver så fort oppdateringen har skjedd!

 

Jeg blir like imponert hver gang en utvikler setter i gang noe slikt. FunCom er ikke akkurat tapt bak en stol når det gjelder The Secret World for å ta et annet eksempel.

 

Jeg håper virkelig dette er nyheter om Portal 2 - eller kanskje enda bedre Half-Life 2 episode 3. Skal jeg være helt ærlig håper jeg nemlig ikke at Portal får noen oppfølger (men noen må gjerne gi GLaDOS et tv-show!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...