Gå til innhold

Marerittet over for PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra de slapp å ta en recall på alle de gamle PS3'ene for å bytte BIOS. Da hadde det nok vært et par av lederne på firmware-teamet osv. som hadde tatt harakiri etter å ha bragt skam over Sony... ;)

PS3'en min var ikke påslått i hele går, sa til kona at hun ikke måtte bruke den. Slo den på i dag, var OK men datoen var 1/3, satte klokka via internett og alt var i orden.

Lenke til kommentar

Dere synes mareritt er overdrevent? Javel? Her snakker vi om åtte millioner maskiner ute av stand til å spille store deler av PS3-ens spillutvalg, inkludert det nylanserte Heavy Rain (som ligger på toppen av salgslistene verden over).

 

(det kunne selvsagt vært verre - maskinene kunne sluttet å virke for godt. i så fall hadde løpet vært kjørt for PS3)

Lenke til kommentar

Slapp unna det selv, mest fordi jeg ikke spiller på PS3 for tiden (og eier en slim) men tror jeg greier å forestille meg hvor forbannet jeg hadde vært om jeg kom hjem med heavy rain og ikke fikk spille for noe så simpelt som dette.

 

Selv syns jeg det er små stor sak, det er noe som slår ut flere millioner maskiner i 1 dag er ikke akkurat småtterier. Syns til tider det var større drama rundt 360 sin RROD eller minimale grafiske forskjeller på multiplattform spill...

 

Godt å se alt er tilbake på plass :) Men hva skjer om 4 år da?

Lenke til kommentar

Er bare ignorante personer med Sony logoen godt stempla i panna som ikke så på gårsdagen som ett mareritt og håper for all del att ikke dems filosofi er delt med toppsjefene i Playstation avdelingen. Det gikk heldigvis bra denne gangen for Sony men håper att de tar nærmere undersøking selv om problemet nå ser ut til å ha løst seg av seg selv.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig for enkeltpersoner ville det nok være overdrevent å kalle gårsdagen ett mareritt.

Men for Sony som sto i reel fare for å måtte tilbakekalle 8millioner konsoller syns jeg mareritt blir en underdrivelse. Det kan jo lett anslås at de ville fått tap i milliardklassen.

Reparasjoner som ville tatt en evighet pga antall maskiner, som igjen ville ført til enorme tap fordi 8millioner kunder ikke kjøper nye Ps3 spill i løpet av denne tiden.

 

Men som sagt, om du bare tenker på hvordan dette problemet gikk utover deg selv så er det ganske lett å feie det til side som en bagatell.

Lenke til kommentar

Fiksa problemet selv =) Tok fra hverandre hele skiten og resatte bios (dro ut batteriet og satt det inn igjen), dermed kom jeg rett inn på PSN og kunne synca opp og spille Heavy Rain og MAG igjen :)

 

Alle trofeene til Heavy Rain ble borte, men heldigvis hadde jeg synca til server dagen før :p

 

 

Angående mareritt-biten. Var nok mest mareritt for Sony tipper jeg :p Jeg hadde fint overlevd en dag uten PS3'en min. Greier du ikke det, vel, da har du faktisk et problem. Jeg fiksa min fordi jeg kjeda meg, hadde ikke noe bedre å gjøre atm og var meget nysgjerrig på hvordan PS3'en tok seg ut på innsiden (pluss at jeg har null waranty fra før :p)

Endret av Decreeofj
Lenke til kommentar

Vel...

i disse dager, med Chile og Haiti ekstra friskt i minnet... så vil jeg vel si at vi er utrolig bortskjemte som i det hele tatt ville VURDERE å kalle èn (1) dag uten PS3 for ett Mareritt! (var ikke engang uten PS3, man var kun uten de appz som var avhengig av PSN for å funke)

 

Å være uten en SPILL konsoll èn dag kan ikke kalles annet enn ev. å være kjedelig, om man har så lite liv at man ikke klarer å sysselsette seg en dag uten.

 

Går man inn på hvordan det føltes for enkelte hoder i Sony stab'en så kan jeg nok skjønne at de stresset, men de visste nok ganske tidlig at dette ikke var ett reelt problem, men at det blei ett spill for media for å ikke vise at de ga blaffen i om folk måtte gå en dag uten PSN.

All reklame er god reklame, så lenge man spiller kortene riktig!

 

Sorry, blei bare litt provosert av hvordan vi er blitt så bortskjemte at man omtaler en dag uten PS'en sin som å være en forferdelig dag...

 

for min del har ikke PS3'en lidd noen nød, rett og slett pga. at jeg jobber så mye at den ikke har vært slått på på flere uker...

Endret av dingy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...