Gå til innhold

Retrohyllest med dato (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så spillet er hovedsaklig inspirert av et Nintendo-spill, men kommer ikke på Nintendos konsoll. Bare jeg som ser tapte muligheter der? Skulle jo tro at de kunne pitche dette spillet ganske greit til Nintendo-fans. Dungeon-utforskning drev man vel primært med på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet.

 

3D Dot Game Heroes er en hyllest og parodi av 80-tallets eventyr- og rollespill fra Japan.[/Quote]

 

Jeg vet ikke hvor stor tradisjonen for huleutforskningsspill var på Sonys konsoller. Men siden den første konsollen til Sony kom i 94 ville jeg tro det er og var større tradisjon for slike spiller på PC og andre tidlige hjemmepc-er samt Nintendos tidlige konsoller. Rett meg gjerne om jeg tar feil her. Men for all del. Virker jo som et artig spill, så man skal vel ikke se bort ifra at spillet gjør det bra på Playstation 3.

 

Dog, hadde vært artig om spillet kom til flere platformer enn bare Playstation 3. Jeg ville tro det finnes nok av PC, Xbox 360 og Wii-eiere som mimrer tilbake til 8- og 16-bits eraene. Det vet jeg ihvertfall at jeg gjør. (I den grad noen år på begynnelsen av 90-tallet teller :) )

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...