Gå til innhold

Trailer: Napoleon: Total War (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper på mye når det gjelder dette spillet, blant annet å kommandere flere hærer i slag eller i det minste få gi orde til commanderne, Napoleon delte jo opp hærene i arme corps som var en dag til en halv dag fra hverandre under marsj, første arme corps som møtte på finden, holdt han i sjakk der til 2 eller flere arme corps kom opp på flankene og omringet finden som da hadde som regel ikke annet valg enn å overgi hele hæren.

I Medieval 2 kunne en jo gi simple ordre til flere hærer på slagmarka, så håper dette er med i NTW for å gjøre det hele mer episk og realistisk, bare noen tusen på ei slagmark blir veldig snaut i en tid som så slaget ved Leipzig der over 600 000 soldater var med.

 

Håper å på att det blir større forskjeller på hver nasjon, blant annet med artilleri, fransk artilleri bør være bedre enn andre nasjoners, spesielt Preusernes som lå muligens lengst bak i utviklingen av artilleri blant stormaktene. Artilleri bør være en del mer nøyaktig enn de som er i Empire, ettersom løpet er drillet og ikke formstøpt, hvertfall når det gjelder frankrike, det er mye mindre rom mellom rundkulene og løpet som gjør hele våpnet mer nøyaktig og har lenger effektiv rekkevidde, artilleri har å blitt lettere og mer mobilt. Så håper virklig at de har tatt med alle detaljer for å gjøre det hele mer realistisk og historisk riktig for å fremstille forskjellene hos hver nasjon.

 

Når det gjelder infanteri kvalitet så syns jeg det burde være ett system som går på hvor lenge du trener soldatene, Napoleon's Grand arme ble trent i 2år noe som var veldig lenge på den tiden, Napoleon hadde å aldri bedre hær enn den, han selv å klagde på den nedsatte kvaliteten i hærene sine i de senere årene, Ney og flere av de andre Commanderne var enig i att det var en av feilene napoleon gjorde i å ikke få trent opp nye kvalitets hærer, men med alle koallisjonene som oppsto mot seg så fikk han vell heller ikke all verdens tid, men dette var en viktig del av krig så om ett system som å tar for seg treningstid og ikke bare erfaring blir med i spillet så supert, men tviler, soldater måtte jo trenes opp ofte fort og manglet derfor proffisjonaliteten som andre velltrente hærer hadde og kunne derfor ikke stoles på å gjøre annet enn simple mannøver.

 

Diplomati har de sakt skal bli bedre, det bør virklig bli mye bedre enn ETW, der jeg kan forhandle fred for ikke bare min egen nasjon men også mine allierte, fintlige nasjon bør ikke erklære krig uten først å ha alliert seg med andre som faktisk blir med dem i krig, i ETW virker det som dette bare skjer hvis jeg anngriper en nasjon med allierte, hvis en av de anngriper så blir ikke de andre med på laget, vell Europas stormakter hadde vell ikke hatt rare sjangsen til å slå Napoleon på egen hånd.

 

Så håper på mye med forventer ikke all værden av historiske detaljer, dog supply lines er virkelig en fin ting att de tar med, og på tide, samt mulighet til scortch earth tactic og været kan drepe.

 

Please CA ikke skuff meg for mye.

Lenke til kommentar

Ja det er lov å drømme ;)

Skjønner du er en "smule" oppdatert på historien så min oppfordring blir å se mot MODing communitiet. De fleste Total War spillene blir MODet i det uendelige, så spillene blir faktisk bedre og bedre med tid. Og ikke minst det gir uttalige variasjoner i spillopplevelsen.

Strengt tatt er ikke jeg noen fan av krutt-alder Total War, men det blir vel kjøp av meg i håp om at de skal lansere en ny Shogun/Rome/Mediveal i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...