Gå til innhold

Sega ferdig med voksne spill for Wii? (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke overrasket over at Dead Space Extraction solgte dårlig. Studiosjefen til Sega nevnte at EA har sterke markedsføringsmuskler, men de hjelper ikke dersom de ikke blir brukt. Jeg kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for DS:E. La oss ikke glemme at Dead Space er langt ifra en like stor franchise som f. eks. Resident Evil. I tillegg begynner det også å bli en god del on-rails spill til Wii. Dette er ikke akkurat en megapopulær sjanger. Da er ikke lett å konkurrere mot House of the dead og Resident Evil.

 

Når det gjelder spillene til Sega.

*Madworld. Et svart-hvitt spill? Forventet folk at det ville selge bra?

*House of the Dead Overkill: I en av linkene i artikkelen nevnte Sega at spillet kom til å selge bra nok til slutt.

*The Conduit: Spillet har i skrivende stundt 72% i snitt hos gamerankings. Til å være en ny IP og et spill med slik kritikk så synes jeg at det har gjort det ganske bra.

 

Jeg synes for øvrig at det er interessant at Sega er fornøyd med salget til The Conduit samtidig som selskapet mener at det ikke er noe vits i å lage flere slike spill til Wii. Hvorfor ikke lage en oppfølger The Conduit og gi den enda bedre markedsføring? Spillet kunne lett ha passert en million solgte enheter.

Lenke til kommentar

Hva med å bruke Resident Evil 4 som målestokk istedenfor Dead Space Extraction. Det var jo helt klart at etter det ble annonsert at det var on-rails at ingen ville ha det. RE4 har til nå solgt over 1.5 millioner kopier. I tillegg har jo Call of Duty vært en suksess på Wii.

 

Og Madworld var et elendig spill

Lenke til kommentar

Hvis de vil selge flere spill må de slutte med det on-rail greiene. Grunnen til at jeg droppet Dead Space Extraction og det nyeste Resident evil var pga at det var on-rail spill. Og jeg er sikker på at mange andre tenkte akkurat det samme. The Conduit har solgt bra, sikkert fordi det ikke er on-rail. Og som Leflus sa, Mad World, forventet de at det skulle selge stort? Er sikker på at en vanlig person som spiller litt av og til aldri ville kjøpt det. En ekte gamer derimot ville nok ha blitt interessert fordi det skiller seg litt ut fra det vanlige. Men nå er det vel ikke Wii gamere kjøper, det er helst 360 og PS3, så er ikke så veldig overrasket over at det ikke har solgt så bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...