Gå til innhold

Spillåret 2009 - våre favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin kåring. Personlig satte jeg stor pris på at så mange av dere hadde flere PC-spill på listene over de beste spillene. PCens død som spillplatform er overdrevet. PC FTW!

 

@Craxdm I forhold til MW2 så må jeg si jeg synes det er bra og jeg har spilt det mye, men IW gjør så mange feil og utnytter i mine øyne potensialet til spillet alt for dårlig til at det er noe game of the year. Spec ops, nye kart og et par nye perks/våpen til multiplayer er i mine øyne det eneste nye som er positivt med MW2 i forhold til feks CoD4 og 5.

Lenke til kommentar

Mange gode spill her, og må nok si meg enig i at DA:O er det beste spillet jeg har spillt i år, ihvertfall singleplayer. Synest det er bra at MW:2 ikke er for mye representert, selv om det er et meget bra spill så er det ikke veldig nyskapende eller noe slikt.

 

Ble meget overrasket og glad over å se Darkfall Online på listen. Selv om det du sier er sant, at spillet ikke er spesielt imponerende tekninsk sett, så lever det noe ingen andre gjør. For øvrig synest jeg at dette er veldig dumt, for jeg har aldri hatt det så morro i et MMO. Håper en av de store selskapene skjønner at det finnes flere spillere som vil ha en litt mer brutal opplevelse i sine MMO og lager en sandkasse som oser av kvalitet. Kan anbefale DF til mange, men ikke de som ikke tåler å tape, for det kan det bli mye av! Likevel "kudos" for å ta med dette spillet i listen din, det er vel fortjent mener jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det meste av plasseringer på den listen og syntes det var befriende å se andre spill enn Modern Warfare 2 høste inn noen toppplasseringer, ikke fordi spillet ikke fortjener det eller er oppskrytt, men det er mange konkurrenter som er like så gode.

 

En fin gjennomgang og oppsummering av spillåret 2009 som har vært en godt spillår, og som vi sier hvert eneste år: Spillåret 2010 blir det beste spillåret.

 

Jeg gleder meg iallefall! :)

Lenke til kommentar

Ingen tvil: Dragon Age er årets (og kanske tidenes) beste spill.

 

Veldig overrasket over at ingen verdsetter fantastiske Uncharted 2 dog. Anmeldelsen som fremstilte spillet som noe mer enn middelmådig (basert på feilaktige argumenter og manglende online-del) var overraskende nok, men at samtlige holder det utenfor topp 5 listene er ganske unikt.

 

Føles også sprøtt å gå inn på "handleguiden", og finne Uncharted laaaangt nede på listen over anbefalte spill. Bak titler som Flower, Fight Night Round 4, Overlord 2 og Ghostbusters.

 

Håper ingen mister denne juvelen grunnet Gamer.

Lenke til kommentar

Gleder meg at Borderlands får all oppmerksomheten det fortjener, dog jeg syns flerspillerdelen faktisk er svakere enn enspillerdelen. Mulig det er min måte å g sakte frem på som ikke passer så godt inn i denne verdenen, men spillet er utvilsomt det jeg har brukt mest tid på i år (ligger på over 80 timer nå, enda ikke ferdig).

 

Ellers er det jo også fint at Batman: Arkham Asylum også får sin ros, og at "selv om det selger mye så er det ikke nødvendigvis best" igjen får skinne litt.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Tok i underkant av 2 timer før en klarte å rette kritikk mot redaktørene for ikke å ha med Uncharted2 på sine lister over hva de syntes er bra og vi må nesten skåle for att det tok såpass lang tid.

 

Spillåret 2009 vill jeg alltid huske att helvete som brakte løs da Gamer.no da de ga "toppspillet" Uncharted2 6/10 på sin anmeldelse. Det var ett jordskjelv uten dimensjoner som ble en verdensnyhet i seg selv og til og med min japanske venn syntes oppførselen fra enkelte var direkte barnslig.

 

Men tilbake til spillene og mine beste opplevelser med 2009 må være å ha spilt det foreløpige siste Ratchet & Clank spillet for PS3 og alle de timene som jeg har brukt på henholdsvis Forza3 (360) og Football Manager 2010 (PC).

 

Etter hva jeg har sett virker 2010 til å bli ett lovende år med tittler som (tilfeldig rekkefølge) God Of War3, Dantes Inferno, GT5, Halo Reach, Alan Wake, Splinter Cell Conviction og mange andre så det er mye å glede seg til.

Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke er særlig enig med noen av disse top 5 listene, men som det ble sagt tidligere smaken er som baken. Min personlige top 5 liste ville nok sett mer sånn ut

 

1: Uncharted 2

2: Killzone 2

3: Assasin's creed 2

4: Dragon Age Origins

5: Resident Evil 5/Demon's Souls

Endret av Things
Lenke til kommentar

De listene i artikkelen lå et stykke fra min smak. Selv foretrakk jeg:

 

1. Uncharted 2

2. Batman AA

3. Infamous

4. Killzone 2

5. Episodes from Liberty City

 

Ratchet & Clank skulle jeg gjerne også hatt med på lista, men det ble liksom ikke plass. Er også bare såvidt i gang med Demon's Souls, så vet ikke hvor bra dét er.

Lenke til kommentar

Kan lage en større liste fordi det er mer en bare 5 spill som jeg mener er bra :)

 

1: Uncharted 2 Among Thieves

2: Killzone 2

3: God Of War Collection

4: Ratchet And Clank A Crack In Time

5: Batman Arkham Asylum

6: Infamous

7: Forza Motorsport 3

 

Var et bra spillår i mine øyner, men jeg glemte å importere Demon's Souls så det spillet må jeg vente med til neste år :)

Konge spillår viss man eier en Playstation 3 og liker dems spill

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...