Gå til innhold

Her er vår første podcast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cheers! Podcast er som musikk i mine ører wink.gif

Hører veldig mye på podcast på telefonen, så dette kan bli veldig bra.

 

Dere spurte etter tilbakemelding, så da får jeg gi litt. Jeg har dessverre veldig dårlig tid, så jeg fikk bare hørt ordentlig på de fem første minuttene. Dvs - tilbakemeldingen er basert på de fem første minuttene.

 

Først kan jeg jo starte med at siden det er den første podcasten så er dere fortsatt i "beta-fasen", og jo mer dere får testet jo tryggere vil dere bli.

 

Men, det er først og fremst en ting dere trenger: Humor.

Når man hører på en podcast hvor det ikke er humor med i bildet blir det til at man hører etter i et par minutter, og så begynner bare snakkingen å gå inn i det andre øret og ut av det andre.

 

Jeg vet at det er utrolig vanskelig å få til å være morsom, og i alle fall på podcaster - siden de som regel ikke har et fast manus.

Jeg har et eksempel på en gaming-podcast som får dette med humor til veldig godt:

 

http://www.giantbomb.com/podcast/

 

Disse karene fra giantbomb er bare helt geniale! Jeg sitter og smågliser gjennom hele sendingen, og den varer ofte i 1,5-2 timer! (det er forresten for lenge)

 

En annen ting som dere kan vurdere (men som kanskje blir for ressurskrevende) er å få flere enn to personer som diskuterer.

I giant bombcast er det mange folk som diskuterer samtidig, og da unngår man den monotone dialogen med spørsmål og svar, spørsmål og svar.

 

Men, stikkordet er vel humor. Lytterene trenger ikke å le høyt en eneste gang etter min mening, men at man må trekke på smilebåndet titt og ofte - det er nødvenig!

 

Edit: En fun facts spalte hadde heller ikke gjort noe whistle.gif

Endret av Error
Lenke til kommentar
En annen ting som dere kan vurdere (men som kanskje blir for ressurskrevende) er å få flere enn to personer som diskuterer.

Vi har allerede planer om å lage episoder hvor flere enn to skribenter diskuterer et tema.

 

Ellers mange takk for kjempegode innspill! Helt enig at dette med humor og uformell tone er viktig, og det vil komme etterhvert som skribentene blir mer komfortable med situasjonen, får erfaring med mediet og ikke minst føler at lytterne liker konseptet :-)

Lenke til kommentar
Gjør det live, helst ikke over Skype eller annet. Og, skaff dere ordentlige mikrofoner. Lydkvaliteten er utrolig viktig.

Bedre mikrofoner skal vi sørge for å kjøpe inn, dersom leserne vil ha mer av dette.

 

Det er imidletid litt utfordrende for oss å samles hver gang vi skal gjøre opptak, ettersom redaksjonen er geografisk spredt over hele Norge.

Lenke til kommentar

GiantBomb.com, GiantBomb.com, GiantBomb.com.

 

De gutta på den siden har fantastiske podcasts som jeg lett hører på istedenfor hvilket som helst radioprogram. Om det er noe dere kanskje burde vurdere så er det å ikke ha en særlig seriøs tone, men mer casual som de gutta har. (Dere snakker iallefall om Fallut 3, noe de også er svært glade i ^_^) Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er ikke interessert i en podcast som er mer eller mindre det samme som den siste ukas artikler - bare høytlest. Er en grunn til at Radioresepsjonen m.fl er så populære.

 

Men nå har jeg heller ikke hørt på podcasten enda, så jeg skal gjøre det før jeg sier noe.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hørt på podcasten enda (skal senere), men kan allerede si jeg fikk en idé utifra det Koffeinkanin sa - Ha de live (record og post senere, selvsagt), og gjør det mulig for lesere å "ringe inn" og komme med innspill/kommentarer/spørsmål! Tror dette kunne økt interessen for podcastene betraktelig, om lytterne visste at de kunne ta del i det hele.

 

Ellers er jeg meget positiv til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...