Gå til innhold

Detaljer om Natal-lansering? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke en døtt på at Natal skal koste så lite, ms lanserer jo for tida ny trådløsdings til "bare" 99$ jo. Tipper på en pris rundt 800kr inkludert 2 arcadespill som bruker teknologien.

 

Dette er jo en dings de skal selge for å generere flere salg av spill, og sånn sett tror jeg på at de ønsker å gjerne subsidiere salget av disse for at flest mulige skaffer seg en slik og kjøper noen spill.

 

Det blir litt annerledes enn salg av andre enheter, som f.eks. trådløst nettverkskort, batteriladere etc. som ikke vil generere nye inntekter.

Lenke til kommentar

Ny informasjon om Microsofts kontrollsystem har dukket opp.

 

Les hele saken

 

Jeg har egentlig veldig lite lyst/trua på denne type kontroller. Å spille handler ikke for meg om å stå å hoppe og vifte med armene foran skjermen.

Håper de fleste spill med natal-støtte, får et valg. At man kan bruke tradisjonelle kontroller. F.eks. Fable 3 med natal? synes det hørest ut som en elendig ide. Dette er jo bare min personlige mening, er mulig jeg er gameldags, men jeg er lei av denne bølgen av at man skal få gamere i aktivitet. Først Wii, som var gøy nok (noen spill hvertfall), og nå skal denne trenden gå over til andre konsoller.

huffa meg.

:huh:

Endret av vinterravn
Lenke til kommentar

Hvis Natal selges for samme pris som et nytt spill, 5-600,-, blir det fort slik de ønsker - et impulskjøp. Microsoft kan hente subsidiering fra Xbox Live abonnementer ville jeg tro, og får en meget mye større demografi (Wii-publikumet) hvis det blir suksessfullt. Da kan de bundle også, og får med èn gang solgt flere Natal-spill i tillegg. Sneaky sneaky!

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor skuffende PDZ var så synes jeg egentlig ikke at det er noe stort tap. Kameo 2 derimot... Det burde ikke ha vært kansellert.

 

I utgangspunktet er jeg positiv til Natal. Prisantydningene til ryktene høres jo veldig lovende ut. Nå gjenstår det bare å se hvor bra utviklerne vil klare å utnytte hardwaren.

Lenke til kommentar

Uansett hvordan det blir med "hardcore spill" tror jeg det vil bli lettere å føle at man har trent ved å bruke Natal enn ved Wii fit, mye pga at Natal (det er det som påstås iallefall) gjenkjenner kroppsdelene dine og tar utgangspunkt i disse slik at man får brukt hele kroppen i treninga, og ikke bare føttene og armene.

 

Men jeg er fortsatt skeptisk til hvordan dette skal kunne brukes i spill som Fable III uten at det bare blir et forstyrrende element.

Lenke til kommentar

 

Jeg har egentlig veldig lite lyst/trua på denne type kontroller. Å spille handler ikke for meg om å stå å hoppe og vifte med armene foran skjermen.

Håper de fleste spill med natal-støtte, får et valg. At man kan bruke tradisjonelle kontroller. F.eks. Fable 3 med natal? synes det hørest ut som en elendig ide. Dette er jo bare min personlige mening, er mulig jeg er gameldags, men jeg er lei av denne bølgen av at man skal få gamere i aktivitet. Først Wii, som var gøy nok (noen spill hvertfall), og nå skal denne trenden gå over til andre konsoller.

huffa meg.

:huh:

 

Jeg er i utgangspunktet enig, men med Natal ser jeg en mulighet jeg ikke ser med de andre. Kombinasjonen vanlig kontroller/Natal. La oss si du kjører bilspill ("1. person") og sladder gjennom en sving. Normalt ser du da bare innsiden av svingen uten å vite hva som befinner på veien som nå kommer "fra siden".

 

Med Natal kan du da vri litt på hode (noen cm) og ser dermed ut sideruta i stede for frontruta. Samme med simulatorspill. I stede for å se rett fram og bevege flyet rundt for å se etter fienden, kan du nå fly rett fram og se deg rundt ved å bevege litt på hodet.

 

Faktisk kan dette implementeres i skytespill, der du kan styre som vanlig, sikte en vei, men se en annen.

 

Det finnes et system som er spesialisert på å følge hodebevegelser i dag. TrackIr.

 

 

Hvis man klarer dette med Natal, har man muligheter andre konsoller bare kan drømme om med sine systemer. Med mindre man taper tryllestikkene fast i hue og styrer med sticka til PS3 da.

 

er det bare jeg som synest dette er ett playstation eye rip off, bare med bedre markedsføring? Natal har også nå krevd sitt neste offer: Perfect Dark 2 :<

 

Kilde

Hva med å enten sette seg inn i hva dette systemet faktisk er, eller slutte med PS3 fanboyflaminga? Velg den som passer best.

 

Natal kan på ingen måte sammenlignes playstation eye ut over at det er en enhet som "ser" på deg. PS Eye er i realiteten et vanlig webcam, det samme gjelder ikke for Natal.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy, men jeg synest konseptet er ganske likt. Og jeg synest at Natal krever for mange offer for å lage noe som passer de "nye" spillerene. Du kan vell ikke si at du ikke har lyst på Kameo 2 eller perfect dark 2? :<

 

Nå har jeg enten playstation eye eller natal så jeg får vell ikke lov til å uttale meg så mye om de 2 tingene før jeg i alle fall har testet de. Men jeg må få lov til å si at mye av det som er blitt vist av natal minner meg om det playstation kameraet som var på playstation 2, bare mye bedre. Er ikke min feil at jeg synest at det ligner litt er det vell? Jeg synest også at den sensor tingen de lager til ps 3 er en wiimote rip off om det gjør deg glad.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy, men jeg synest konseptet er ganske likt. Og jeg synest at Natal krever for mange offer for å lage noe som passer de "nye" spillerene. Du kan vell ikke si at du ikke har lyst på Kameo 2 eller perfect dark 2? :<

 

Nå har jeg enten playstation eye eller natal så jeg får vell ikke lov til å uttale meg så mye om de 2 tingene før jeg i alle fall har testet de. Men jeg må få lov til å si at mye av det som er blitt vist av natal minner meg om det playstation kameraet som var på playstation 2, bare mye bedre. Er ikke min feil at jeg synest at det ligner litt er det vell? Jeg synest også at den sensor tingen de lager til ps 3 er en wiimote rip off om det gjør deg glad.

 

Sa ikke du var fanboy, jeg sa velg en av to. Altså må du nok lese litt mer om Natal da ;D

 

Joda, i den forstand at Natal og PS Eye er to kamera som som ser på spilleren er jeg enig. Det du skrev var imidlertid at Natal var et PS Eye med bedre markedsføring, og det er imidlertid langt fra virkeligheten. Som jeg skrev er Eye et tilpasset webcam, mens Natal er så mye mer.

 

Forskjellige journalister som har testet Natal til nå har faktisk gått så langt som å si at Natal er en større revolusjon enn det Wii kontrollerne var. Dette komer vel ant på hvorvidt man faktisk liker denne utviklingen.

 

Selv er jeg faktisk litt lunken til viftekontrollere, men som jeg beskrev ovenfor, muligheten for at man potensielt kan kombinere 360 stikken med Natal gjør at jeg øyner et håp for litt fornuftig bruk, uten at man sliter seg ut etter et par runder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...