Gå til innhold

Anmeldelse: Tales of Monkey Island: The Trial and Execution of Guybrush Threepwood (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No er eg ikkje heilt ferdig med denne episoden enno (Dragon Age kom i vegen, gitt), men eg har likt episoden veldig godt. Likte godt blant anna korleis rettsaka fungerer, dei nye karakterane som er utviklinga i episoden. Syns dessutan dette har vore ei av dei mest morosame episodane sålangt - den er i alle fall ikkje gitt meg fleire latterutbrudd enn tidlegare episodar.

Lenke til kommentar

Tja, jeg er veldig uenig i denne anmeldelsen egentlig.

 

Gåtene er de desidert beste sålangt i serien, og er mye mye vanskeligere enn de tre første episodene. Faktisk første episoden jeg satt fast ved et par anledninger. Synes også sinna-Elaine er veldig morsom....

 

Historien synes jeg også er den beste sålangt, og de som synes Monkey Island 2 er tidenes beste Monkey Island kommer antageligvis til å elske denne episoden. Historien er mye mer dramatisk og alvorlig enn det vi har sett siden den gangen.

 

Det virker som episoden splitter fansen i to. Jeg hører til den relativt store gruppen som synes vi ikke har sett så bra Monkey Island siden nevnte MI2.

 

Episoden er ikke like morsom som forrige episode, så der den var litt mer retur til MI3, så er dette enda et skritt tilbake i historien.

 

Nå fikk forrige episode "bare" en 8'er, noe jeg synes var for lavt. Jeg vil gi begge episodene en 9'er, og synes faktisk denne episoden er den beste sålangt i serien etter en litt småtreg start, der de to første episodene nok er 7ere.

 

Synes man MI3 er tidenes beste Monkey Island, og liker at alt er tøys og fjas blir man nok litt skuffet over denne episoden.

Lenke til kommentar

Likte episoden meget godt, og gleder meg til neste kommer ut i slutten av måneden. :) Det blir trist når det ikke er flere episoder igjen. Kommer til å savne Guybrush og gjengen i jul.

 

Blir et stort savn her og, kan nesten føle det allerede.

Gruer meg nesten til siste episode kommer ut, da er hele historien nær slutten for denne gang :(

Lenke til kommentar

Denne episoden var den desidert vanskeligste av alle de fire som har kommet nå. Opplevde for første gang å stå fast lenge og flere ganger. Og den føles også som den lengste av episodene. Jeg synes denne episoden var blant de beste som har kommet, bedre enn episode tre som jeg sikkert er av få som synes var blant de svakeste. Blir spennende å se hva som skjer videre i siste episode.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...