Gå til innhold

I fengsel for salg av voldsspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår grunntanken hans bak dette, men det er vel andre tiltak som kan/bør iverksettes fremfor denne typen forbud. I den grad TV-spill er en del av bakgrunnen for voldshandlinger er TV-spillet bare en katalysator, det er alltid bakenforliggende årsaker. Disse blir imidlertid som regel ikke fremhevet i media fordi de ikke alltid er like åpenbare, eller fordi de ikke er salgbare nok. Hugo burde heller bruke tiden sin på f.eks. å bekjempe korrupsjonen i landet.

 

Forresten synes jeg bestandig det er skummelt når statsledere opptrer i militærklær, det er som regel ikke et godt tegn. Ikke spesielt tillitsvekkende.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke nøvendigvis synes en person skal herske slik over andre voksene individer, synes jeg ikke nødvendigvis at tankegangen er feil. Jeg ser ikke bare fordeler med denne gamer-kulturen, hvor ungene konkurerer i hvem sine foreldre som har råd til best mulig utstyr. Og at man blir så flink til å samarbeide av å spille dataspill er vel heller ikke noe allmenngyldig prinsipp. Det jeg ser mer enn motsatt er at man blir limt til skjermen, og blokker ut omverden. Jeg sier ikke at jeg vil ha det slik i Norge, men er heller ikke trangsynt nok til å fordømme andre ideer enn de vi står for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...