Gå til innhold

Anmeldelse: Aion (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er veldig bra at dere bruker tid (veldig god tid) på å teste ut et MMORPG før dere skriver en anmeldelse om det, er dessverre ikke veldig mange som gjør det. Ellers god lesning, men er forsåvidt lite interessert og har ikke mye tid til nok et MMO. Så noe Aion blir det nok ikke på meg.. enda ;)

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse ! AION i et nøtteskall godt beskrevet.

 

Desverre tar botter og goldsellers knekken på min spilleglede ved AION.Det er meg en gåte at INGEN utviklere av onlinespill orker å gjøre noe med denne "cyber-kreften".Er det virkelig umulig å lage en client der hvor botting blir oppdaget av spille-serveren ?

Lenke til kommentar

Det er meg en gåte at INGEN utviklere av onlinespill orker å gjøre noe med denne "cyber-kreften".Er det virkelig umulig å lage en client der hvor botting blir oppdaget av spille-serveren ?

 

Det er selvsagt ikke umulig å oppdage enkelte typer botting, men sluttsummen er at man bare gjør det vanskeligere, aldri umulig.

Lenke til kommentar

Veldig fin anmeldelse, selv om jeg er fullstendig uenig i mange av dine synspunkter. Jeg synes ikke Aion har særlig dybde i det hele tatt.

 

Det overrasker meg litt at mange spillere i dag er så fantasi-løse at de mener ett MMO "må ha" elementer som meningsløse quests og "grinding" for at det skal være ett spill som varer lenge. Forhåpentligvis vil Bioware bevise at man kan ha en god historie og meningsfulle oppgaver gjennom ett helt mmo-"liv" uten å måtte gå gjennom hjernedøde oppgaver igjen og igjen og....

Endret av Borgelin
Lenke til kommentar

Ett av problemene til aion er at det er et asiatisk MMO. Altså, det er mer grind enn i vestlige MMO. Etter hva jeg har lest så er ikke så mange vestlige MMO spillere modne nokk eller ikke har tålmodigheten til de asiatiske MMO'ene. Grindingen i dette spillet er ikke mye selv om det virker som det. Kan tenke tilbake til grinden på EQ2.....

 

Jeg spiller selv bare 4 timer dagen, men har klart å levle min templar til 24 på 2 uker. Hadde jeg vært DPS klasse hadde jeg sikkert vert level 30 nå (templar er sloooow i pve). Viss jeg tenker tilbake på wow vanilla så tok det meg mange måneder å treffe 60. At man bruker 3-5 måneder på å treffe maks level burde ikke skremme noen. Viss man forventer å treffe maks level på 2 uker så er man av den nye "bortkjemte" generasjonen fra bc og wotlk wow

 

Det kommer iallefall en EXP patch som øker EXP fra quests snart :rolleyes:

 

Logg av 1 dag i en by også har du masse rested exp som man bruker til å grinde en halv level på ;) Den andre halvdelen bruker man kanskje 1 og en halv time på å grinde. Enda mindre tid viss du er mage eller scout!

 

Til syvende sist så vil alle MMO spill ha "repetive" quests. Løp fra A til B. Drep X antall monstre, gather X antall resusser osv.

 

Eneste som plager litt er Sucess og Failure på gathering og crafting. Svir når man har brukt 90k på mats også failer den blåe armoren din du crafter :(

 

Så lang liker jeg Aion og er veldig enig med artikkelen. Er fint at dere ikke rusher med å lage en artikkel fort siden et MMO forandrer seg hele tiden.

 

Ja, det er altfor mange bots i spillet, men bare rapporter them :D

 

Aion er ikke for alle. Men er du tålmodig så lønner det seg. Spillet starter ikke før level 25. Fordi da starter PVP! B) Så ikke mist motet før du har komt i level 25! Har vært deppa og på randen å gi opp AION men har tvunget meg gjennom og digger spillet! Muligheten til å lage en total unik character som du ikke finner maken til er konge.

 

Vil du starte Elyos så lag en på serveren Kalil! Veldig mange norske og skandinaviske guilder her :whistle:

 

edit: skriveleif ultimatum

Endret av Ravenrage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...