Gå til innhold

Anmeldelse: Machinarium (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svært enig med anmeldelsen, Machinarium er et spill som det er lett å forelske seg i, men dessverre for min del er noenlunde kort. Er du litt erfaren med pek-og-klikk spill eller har et øye for logiske løsninger (for de er svært logiske, det er bare fremgangsmåten som kan til tider være litt..kremt..ulogiske) så vil du nok komme igjennom spillet på maksimum 4-5 timer. Nå er ikke det i seg selv ille for en god spillopplevelse, spesielt ikke når man drar prisen inn i regnestykket, men mye vil ha mer!

 

Her må du bruke musen for å trykke på knappene som kontrollerer, for eksempel, romskipet i Space Invaders-spillet. En løsning hvor man kunne kontrollere disse ved hjelp av tastaturet hadde gjort dem mer spillervennlige

 

Pussig at du nevner dette, siden jeg selv satt såpass fast - en - gang at jeg måtte bruke den innebygde løsningen for å komme videre. Fant fort ut at å trykke på pilene med musen ikke var svært optimalt, og brukte derfor piltastene for å styre og mellomrom for å skyte. Dette fungerte også utmerket for Space Invaders-spillet og Scramble. Hvorfor dette ikke fungerte for deg kan jeg ikke svare på, men det var i alle fall det første jeg prøvde når jeg var på den skjermen og det var ikke noe problem.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Pussig at du nevner dette, siden jeg selv satt såpass fast - en - gang at jeg måtte bruke den innebygde løsningen for å komme videre. Fant fort ut at å trykke på pilene med musen ikke var svært optimalt, og brukte derfor piltastene for å styre og mellomrom for å skyte. Dette fungerte også utmerket for Space Invaders-spillet og Scramble. Hvorfor dette ikke fungerte for deg kan jeg ikke svare på, men det var i alle fall det første jeg prøvde når jeg var på den skjermen og det var ikke noe problem.

Oisann, ser det faktisk fungerer her også. Var helt sikker på at jeg hadde prøvd det selv. Endret på dette avsnittet nå.

 

radiohodet: Vi fikk den episoden veldig sent, men det jobbes med en anmeldelse. Noen tier blir det nok uansett ikke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...