Gå til innhold

Anmeldelse: Dragon Age: Origins (X360, PS3, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, McGroven. Du som har spelt detta spelet; eg berre lure på om da fullverdige spelet lide av den samme detaljfeilen som Character Creator'en hadde, nemlig skjegg og lignende hadde ein tendens til å ikkje dekka kinnet på karakteren, som gja eit 'tomrom' mellom kinnskjegget og huden om du forstår?

 

Pirkete kanskje, men sjukt irriterande for meg.

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til torsdag, dette blir morsomt, har ikke hatt så store forhåpninger til et spill siden neverwinter nights.

 

Eneste jeg virkelig savner fra alt jeg har lest så langt er noen ord om verktøyet som kommer med PC versjonen for utvikling av egne moduler.

Lenke til kommentar
Stemmegivningen må jo sette nye rekorder. Aldri før har jeg hørt så mye snakking som holder toppnivå.

Ok, ok, stopp ein halv! Det var ille nok at folk påstod at Mass Effect hadde godt skodespel, men Dragon Age? Har sett ein god del videoar av spelet no, og ikkje høyrd éin einaste replikk som ikkje var fullstendig hjelpelaust levert.

Endret av tåa
Lenke til kommentar

45 timer? Syntes jeg husker at spillet skulle vare 80-100 timer etter det jeg hørte :huh: Uansett, dette blir bra, dog det er noenlunde overaskende å se at konsollversjonen gjorde det så dårlig med tanke på hvor bra jobb de gjorde med den første mass effect (kom jo så klart først på konsoll). Med tanke på de estetiske forskjellene må man vel huske på at pcer for lengst forbigikk konsollene i kraft.

 

Stemmegivningen må jo sette nye rekorder. Aldri før har jeg hørt så mye snakking som holder toppnivå.

Ok, ok, stopp ein halv! Det var ille nok at folk påstod at Mass Effect hadde godt skodespel, men Dragon Age? Har sett ein god del videoar av spelet no, og ikkje høyrd éin einaste replikk som ikkje var fullstendig hjelpelaust levert.

 

Prøv å holde den standarden etter at du har spillt two worlds.

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

Når jeg leste artikkelen var jeg sikker på at dette ville bli en tier, er uansett fornøyd med resultatet. Har ventet på artikklen din lenge, som føles som en evighet, McGroven.

 

Et spørsmål: Du sier du gikk gjennom spillet på førti timer og hvis man skulle utforske alt ble det rundt fem timer til, spilte du gjennom spillet med tillegene: Warden's Keep og questen The Stone Prisoner?

 

Går litt i sur når det gjelder time antallet, på hjemmesiden sier de rundt hundre timer, andre sier tredve, du sier førti. Går vel en del på hvor fort man spiller gjennom et spill av natur. Jeg er heldigvis veldig treg og tar meg tid til å se meg veldig godt rundt.

 

Et ekstraspørsmål: Fikk du inntrykk av at onde har like mange og gode muligheter som de som velger å være snille? Det er jeg litt spent på for jeg har bestemt meg for å være ond!

Ellers en veldig underholdende og godt skrevet anmeldelse! Var verdt ventetiden!

Lenke til kommentar

Noe av det jeg synes er morsomt i D&D spill er karakterbygging. Virker som om det er ganske fraværende i Dragon Age. Virker som om man bare velger en stil og så følger den. Så igjennom hvilke ferdigheter som var tilgjengelig og det virket ikke som om det ga så veldig stort rom for å skreddersy en karakter. Men virker som om det er rettningen spill har gått med Mass Effect og Knight of the Old Republic. KOTOR for eksempel er jo fortsatt et veldig bra spill, men for oss som liker å gruble over hvordan vi skal bygge opp klassen vår er det litt nedtur.

 

Jeg har ikke prøvd Dragon Age, så hvis noen kan avkrefte mitt intrykk hadde jeg blitt veldig glad.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Når jeg leste artikkelen var jeg sikker på at dette ville bli en tier, er uansett fornøyd med resultatet. Har ventet på artikklen din lenge, som føles som en evighet, McGroven.

 

Et spørsmål: Du sier du gikk gjennom spillet på førti timer og hvis man skulle utforske alt ble det rundt fem timer til, spilte du gjennom spillet med tillegene: Warden's Keep og questen The Stone Prisoner?

 

Går litt i sur når det gjelder time antallet, på hjemmesiden sier de rundt hundre timer, andre sier tredve, du sier førti. Går vel en del på hvor fort man spiller gjennom et spill av natur. Jeg er heldigvis veldig treg og tar meg tid til å se meg veldig godt rundt.

 

Et ekstraspørsmål: Fikk du inntrykk av at onde har like mange og gode muligheter som de som velger å være snille? Det er jeg litt spent på for jeg har bestemt meg for å være ond!

Ellers en veldig underholdende og godt skrevet anmeldelse! Var verdt ventetiden!

De to oppdragene du refererer til rulles ut på slippdatoen, og ble således ikke testet av meg.

 

Når det gjelder valgmuligheter er de mange, men man får vel strengt tatt ikke ren godhet eller ondskap. Som en Gray Warden befinner du deg hele tiden i et grenseland mellom ytterpunktene og skillelinjene er ikke like klart definert som i for eksempel Star Wars-universet.

Lenke til kommentar

Dette blir nok et kjøp ja! Elsket KOTOR og MassEffect (aldri prøvd Baldurs Gate faktisk) og elsker generelt rollespill med fokus på flere personer samtidig. (Som Dungeon Siege 2, som riktignok er et hack and slash-rpg) Forhåpentligvis vil jeg elske dette, settingen er perfekt!

 

Er dog litt usikker på maskinkravene for å få det til å gå flytende. Grafikken ser jo ikke bedre ut enn Mass Effect, men mulig at omgivelsene krever mer av maskinen i Dragon Age. Mass Effect går fint på max for min del, så får håpe på det beste I guess.

Endret av Martino
Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg mye moro med Jade Empire og, selv om det vel var det dårligste av bioware rpg'ene, så ikke i tvil om at jeg vil like dette spillet.

 

Sukk, fredag kl 6 med steam er betalt, eller i dag med pirat, jaja :) Blir vel å vente.

 

Rundt 40 timer er nevnt av flere anmeldere som den tiden det tar, så regner det som beste estimat du kan få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...