Gå til innhold

Ekstremsport fra Funcom (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om de gir støtte for å gi støtte, eller gir støtte for å faktisk føre Norges spillindustri fremover.

 

Merkelig nok så har de fått støtte til å lage Dreamfalls kapitler i 2007.. 1,5 mill.. det har vi ikke sett noe til...

 

De permiterte også 80 ansatte for ikke så alt for lenge siden pga pengemangel?

Og flytter hele selskapet til Kanada bortsett fra noen få som blir igjen på oslo kontoret..

 

Så hvorfor i alle dager gir filmfondet masse penger til Funcom som snart er et kanadisk selskap og permiterer ansatte i øst og vest..

 

Fondet skal gi bort penger til selskaper som er i oppstartsfasen og kommer med spennende ideer og prosjekter.. Funcom er en stor gutt (en idiot av en stor gutt), men poenget er at de er et etablert selskap, så hvorfor i alle dager skal de få støtte fra filmfondet?

Lenke til kommentar

lurer på om funcom noen gang har tenkt å gjøre seg skikkelig ferdig med noen av spillene sine før de begynner på no nytt..

 

Nå har funcom en god del ansatte forskjellige steder i verden, så de har ikke problemer med å gjøre flere prosjekter samtidig.

 

Jeg har vært en stor fan av funcom lenge, men som Athidi nevner så har de permitert en god del og flytter litt til Canada. Hvis de flytter alt for mye så synes jeg nok også at de bør kuttes litt i bistanden funcom får.

 

Kapitler til Lengste reisen er satt på vent en stund, så hvorfor de fikk penger til det i 2007 vet jeg ikke. Tviler på at vi vil se noe til de før 2011-2012. Ragnar Tørnkvist (Han som skriver storyen til Lengste reisen/Secret world) er sannsynligvis for opptatt med The Secret World til å kunne gjøre det før da.

Endret av Corvwyn
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...