Gå til innhold

Anmeldelse: Ratchet & Clank Future: A Crack in Time (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lodotten og blikkboksen gjer det dei alltid har gjort.

 

Les hele saken

 

Nå må jeg virkelig si meg litt lei av deres spill anmeldelser.

 

Problemet mitt har ingen ting med partisk å gjøre, dere er veldig nøytrale til konsoller. Men dere skal konstant Vurdere spill slikt som dette opp mot resten av serien! Eller slikt som dere gjorde med Gudfaren 2, å slaktet spillet som var inspirert av Gudfaren spillet, fordi det ikke var likt nok filmene og Gudfaren 1! Mens Fallout 3, som i essensen er en helt annen sjanger gir dere nærmest toppkaraketer. Ikke det at karakteren på Fallout 3 er feil, jeg bare sier.

 

 

Jeg har aldri spilt Ratchet and Clank før, så jeg gir loddrett blaffen i om det ikke er noe nyskapning i forhold til de tidligere spillene, eller om våpnene ikke er like spennende som de tidligere. For det endre opp med en urettferdig karakter.

 

Hvis det plager deg at det er akkurat det samme som før, så gi det ihvertfall to karakterer, en som bare har med selve spillet i seg selv uten tanke på serien.

Og en som tar for seg spillet som en fortsettelse av serien.

Slik at anmeldelsen er rettferdig for alle some leser anmeldelsen, og spillet blir riktig vurdert

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at Kaizer har et poeng. Slenger meg på at det burde være en karakter for hvordan spillet er, og en for hvordan den er som en oppfølger.

 

Blir liksom litt rart at 90% (prosent tatt ut av luften) av oppfølgerne får i alle fall en karakter dårligere siden de ikke er revolusjonerende og går vekk ifra originalen.

 

7/10 er absolutt ikke en dårlig karakter, men er det den rette for en som aldri har spilt Ratchet&Clank før?

Endret av Error
Lenke til kommentar

Ja er litt enig der. Dere kan heller få med at det er et skuffende spill iforold til serien i anmeldelsen, ikke la det gå utover karakteren. Ikke at jeg bryr meg så alt for mye siden jeg heller leser anmedelsen og heller vurdere et kjøp fra det istedenfor et tall på slutten.

Men alikevell syntes jeg karakteren skal være helt nøytral.

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

Et nytt ps3 spill med dårlig karakter. Merkelig syntes jeg bare, av de anmeldelsene jeg har lest, har nettopp våpnene blitt så bra i crack in time, fordi du kan gjøre så mye med hvert enkelt våpen.

 

Jeg bare fatter ikke hvordan dere går inn før dere anmelder spill. Noen anmeldelser syntes jeg er helt på viddene.

 

Men for all del stå på. Har mistet så utrolig mye respekt for deres anmeldelser for tiden. Før brukte jeg det som en pekepinn men nå blir det ign

Lenke til kommentar

Et nytt ps3 spill med dårlig karakter.

dere gi dere.

 

En sjuer er ikke en dårlig karakter på gamer.no! Bare fordi de internasjonale spillsidene har en skala som går fra 'Meh' (6) til 'Ok, innfrir hypen' (>9.5) så må ikke folk bare gå ut ifra at karakterskalaen her er like utvanna!

 

De store spillsidene vil ikke miste lesere, så de må være populistiske.

 

Sitter med samme følelsen av progresjonen i R&C-serien, de gjør det som trengs, men ikke så mye mer. Gleder meg likevel til å prøve aCiT, pleier å være mye humring og koselige opplevelser inkludert. :)

Endret av JoeDohn
Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke poenget med å anmelde spill utifra nyskapning. Gamer.no burde tenke på hva som er best for gamere, og de fleste gamere har ikke et spesielt forhold til de gamle R&C-spillene. Dagens gamere bryr seg ikke om spillet er nyskapende eller ikke, de vil vite hva spillet kan by på in-game, og ikke om spill x2 er bedre enn spill x1.

 

For hvorfor skal egentlig nyskapning påvirke vurderingen av et spill? Slik jeg ser det, er det lite poeng i at f.eks Fallout 3 skal få en dårligere vurdering rett og slett fordi det skal leve opp til navnet. Et spill er et selvstendig produkt, og det å mase om at spillet ikke er nyskapende nok er merkelig. Nevn det gjerne i anmeldelsen, men ikke trekk spillet i karakter eller noe slikt, de aller fleste gamere driter nemlig i om Fallout 3 ikke er like nyskapende som Fallout 2. De vil ha en vurdering av Fallout 3, og bare Fallout 3.

Lenke til kommentar

Lodotten og blikkboksen gjer det dei alltid har gjort.

 

Les hele saken

 

Nå må jeg virkelig si meg litt lei av deres spill anmeldelser.

 

Problemet mitt har ingen ting med partisk å gjøre, dere er veldig nøytrale til konsoller. Men dere skal konstant Vurdere spill slikt som dette opp mot resten av serien! Eller slikt som dere gjorde med Gudfaren 2, å slaktet spillet som var inspirert av Gudfaren spillet, fordi det ikke var likt nok filmene og Gudfaren 1! Mens Fallout 3, som i essensen er en helt annen sjanger gir dere nærmest toppkaraketer. Ikke det at karakteren på Fallout 3 er feil, jeg bare sier.

 

 

Jeg har aldri spilt Ratchet and Clank før, så jeg gir loddrett blaffen i om det ikke er noe nyskapning i forhold til de tidligere spillene, eller om våpnene ikke er like spennende som de tidligere. For det endre opp med en urettferdig karakter.

 

Hvis det plager deg at det er akkurat det samme som før, så gi det ihvertfall to karakterer, en som bare har med selve spillet i seg selv uten tanke på serien.

Og en som tar for seg spillet som en fortsettelse av serien.

Slik at anmeldelsen er rettferdig for alle some leser anmeldelsen, og spillet blir riktig vurdert

 

For ikke å snakke om uncharted 2 som ble slakta av gamer blant annet fordi den ene nye hovedpersonen hadde :blush: "for glinsende øyner" :blush: . Ingen med fornuften i god behold ville gitt tidenes beste spill en 7! :wacko:

Lenke til kommentar

Lodotten og blikkboksen gjer det dei alltid har gjort.

 

Les hele saken

 

Nå må jeg virkelig si meg litt lei av deres spill anmeldelser.

 

Problemet mitt har ingen ting med partisk å gjøre, dere er veldig nøytrale til konsoller. Men dere skal konstant Vurdere spill slikt som dette opp mot resten av serien! Eller slikt som dere gjorde med Gudfaren 2, å slaktet spillet som var inspirert av Gudfaren spillet, fordi det ikke var likt nok filmene og Gudfaren 1! Mens Fallout 3, som i essensen er en helt annen sjanger gir dere nærmest toppkaraketer. Ikke det at karakteren på Fallout 3 er feil, jeg bare sier.

 

 

Jeg har aldri spilt Ratchet and Clank før, så jeg gir loddrett blaffen i om det ikke er noe nyskapning i forhold til de tidligere spillene, eller om våpnene ikke er like spennende som de tidligere. For det endre opp med en urettferdig karakter.

 

Hvis det plager deg at det er akkurat det samme som før, så gi det ihvertfall to karakterer, en som bare har med selve spillet i seg selv uten tanke på serien.

Og en som tar for seg spillet som en fortsettelse av serien.

Slik at anmeldelsen er rettferdig for alle some leser anmeldelsen, og spillet blir riktig vurdert

 

For ikke å snakke om uncharted 2 som ble slakta av gamer blant annet fordi den ene nye hovedpersonen hadde :blush: "for glinsende øyner" :blush: . Ingen med fornuften i god behold ville gitt tidenes beste spill en 7! :wacko:

 

Fikk Civilization 4 en 7'er? <_<

 

Synes folk bør roe seg litt ned nå, altså. Så lenge anmelderen begrunner 7'eren på den måten, så er det vel helt greit, vel. Man bør jo lese teksten, og ikke bare se på karakteren og regne med at 90% av karakteren er grafikk, 9% er hvor mye action det er, og 1% er selve spillbarheten, som jeg synes det virker som mange anmeldere (og fanboys) mener, for å sette det litt på spissen.

 

Noen anmeldere har sikkert veldig forskjellig oppfatning av hva som er viktig, og jeg ser ikke at nyskapning skal telle mindre enn for eksempel grafikk.

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om uncharted 2 som ble slakta av gamer blant annet fordi den ene nye hovedpersonen hadde :blush: "for glinsende øyner" :blush: . Ingen med fornuften i god behold ville gitt tidenes beste spill en 7! :wacko:

 

Ingen med fornuften i behold ville sagt at 7/10 er slakt.

 

Merker at de amerikanske spillsidene har ødelagt karakterskalaen totalt. De opererer jo egentlig med en 5-10 skala, som vil si at 7/10 kan sammenliknes med terningkast 2. Noe som selvsagt er helt på viddene.

Lenke til kommentar

Har alltid likt Ratchet And Clank, så jeg håper å få tak i collectors edition av spillet :)

Ser spillet ligger på foreløpig 87.87% på gamerankings.com av 19 anmeldelser, er ikke værst!

 

Du har benyttet deg av innbyttekampanjen hos gamestop sant? Har det selv, og da skal vi jo få en CE av det når vi henter det. Gleder meg veldig, er vel den 6. det kommer ut.

Lenke til kommentar

Latterlig masse gnåling om ett tall og jeg lurer på hva har andre anmeldelse å gjøre opp i mot denne anmeldelsen. Denne anmeldelsen er 1 ! person mening om ett spill og ikke noe annet. Gleder meg til spillet og gir blanke f. i om det hadde fått en 1 eller 10 for jeg vet hva spillet går ut på og spillet er godt nok til att dette er noe som skaffes neste fredag.

 

Slutt med sytinga med fokus på ett nettsted karaktersetting og ta heller og gled dere til spillet istendenfor.

Lenke til kommentar

Har alltid likt Ratchet And Clank, så jeg håper å få tak i collectors edition av spillet :)

Ser spillet ligger på foreløpig 87.87% på gamerankings.com av 19 anmeldelser, er ikke værst!

 

Du har benyttet deg av innbyttekampanjen hos gamestop sant? Har det selv, og da skal vi jo få en CE av det når vi henter det. Gleder meg veldig, er vel den 6. det kommer ut.

 

 

Jepp gjorde dette med både Ratchet og Uncharted 2 :)

Lenke til kommentar

PS3 fanboysene ute å griner igjen? Anklagelser overfor gamer at de er mot PS3... igjen?

 

Alt ved det vanlige altså. Tydelig at 15 år med Playstation hjernevasking har satt sine spor i dette landet.

 

Er ikke hjernevaska jeg i alle fall, kan finne meg litt enig i det Furevik skriver. Jeg bare banner på at det er den litt yngre generasjon som klager over 7/10. Jeg er glad jeg i det hele tatt får spillet, og ut i fra erfaring så har jeg lært å aldri stole så alt for mye på anmeldere etter noen visse spill fikk gode karakterer men jeg ikke likte spillet i det hele tatt og noen anmeldere skulle hatt ris på egen ræv for å ha gitt det en så god score. Dessuten var det ikke 14 (ps1 = sent 1995 lolz) år med hjernevasking. Det var 14 år med kvalitet som gjorde oss mer og mer bortskjemte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...