Gå til innhold

Anmeldelse: Football Manager 2010 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har så vidt fått prøvd demoen. Ble overrasket over den store overhalingen av skjermbildene. Ser jo riktig så lekkert ut nå. Forhåpentligvis blir det mindre overtidsjobbing fremover slik at jeg får spilt litt. FM09 er vel den utgaven av spillet jeg har spilt desidert minst (og jeg har spilt alle siden første utgave på Amiga) - synes ikke fjorårets versjon var så fengende, men klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor.

 

De nye taktikkmulighetene virker i hvert fall veldig lovende i årets versjon.

 

Tenkte å prøve ChampMan også da det kom i høst, men spillet kræsjer bare, så har ikke fått prøvd en eneste kamp...heldigvis betalte jeg ikke stort for det.

Lenke til kommentar

Synes det er ganske morsomt at hver gang gamer gir 9/10 så får de kritikk fordi de ikke gir 10er, men med en gang de gir 10er så får de kritikk for det også.

 

Ikke lett å være anmelder mao. Men, fantastisk bra skrevet anmeldelse, og jeg er etter lesing enig i at 10 er korrekt karakter.

Lenke til kommentar

Synes det er ganske morsomt at hver gang gamer gir 9/10 så får de kritikk fordi de ikke gir 10er, men med en gang de gir 10er så får de kritikk for det også.

Nja, kritikken når de gir 9/10 pleier å gå på at omtalen ikke skrev noe negativt, og folk ikke skjønner hvorfor karakteren isåfall ikke ble en tier. Da kommer skribentene og svarer med at spillet var veldig bra, men tieren skal henge høyt, eller at spillet ikke var banebrytende nok, eller lignende. Her skriver omtalen om en del negativt småtteri, og alikevel blir det en tier. I mitt hode henger det ikke helt på greip

 

Men for all del, anmeldelsen er godt skrevet, og som er blitt nevnt gang på gang i diskusjonen som foregikk for ei stund siden: Man skal ikke stirre seg blind på tallet i konklusjonen.

 

Edit: Ser at elkjøp kjører dagstilbud på FM2010 for 299 kroner på fredag. Noen billigere?

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Her skriver omtalen om en del negativt småtteri, og alikevel blir det en tier. I mitt hode henger det ikke helt på greip

En del negativt? Nå syns jeg du overdriver.

 

Anmeldelsen er svært lang og full av entusiasme og skryt. Det nevnes et par feil og mangler mot slutten, men det fremgår i all tydelighet at dette er trivielle ting, som på ingen måte står i veien for totalopplevelsen. Vi syns likevel det var riktig å belyse de få feilene vi fant.

 

Vi har dessuten aldri sagt at 10 av 10-spill er perfekte.

Lenke til kommentar
Her skriver omtalen om en del negativt småtteri, og alikevel blir det en tier. I mitt hode henger det ikke helt på greip

En del negativt? Nå syns jeg du overdriver.

 

Nøkkelordet var ment som "småtteri", ikke "en del" ;)

 

Lar denne diskusjonen ligge nå. En bra anmeldelse behøver ikke forsøples av diskusjonen rundt det ene tegnet som kommer helt til slutt (altså karakteren)

Lenke til kommentar

Etter min mening hadde det nok holdt med 9/10, ja. Når dere har brukt 9/10 på mer feilfrie spill enn dette, synes jeg det hadde holdt med en nier her og. I tillegg hvis det ikke er noen spesielt store nyheter burde løpet vært kjørt for tieren for lenge siden.

 

Men 2009 kan jo snart kalles for sportsåret i spilleverdenen. Når både NHL 10 og FM 10 får toppkarakter, er jo dette året noe helt spesielt for sportsidioter som bruker tid foran maskinen.

 

Men allikevel gratulerer med å ha fått deg et ekte drømmespill, Lasse. Uansett en veldig god anmeldelse.

Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg har brukt så mange timer som jeg har gjort på forgjengerne, ser jeg meg nødt til å gå til innkjøp av dette også. Leste hele anmeldelsen, veldig bra skrevet. Skjønte at det gikk mot en tier, selv etter at jeg leste småplukken. Gamer har skrevet anmeldelser hvor de nevner enkelte negative ting før, så jeg klandrer de ikke for å gi spillet 10/10. Intet spill er perfekt. Selv mitt favorittspill gjennom alle tider, Warcraft III, har enkelte ting jeg kunne nevnt som kunne vært bedre, selv om jeg lett gir det den høyeste karakteren av noen skala (6/6, 10/10, 100/100), uansett. Fordi det er så lite at det ikke forandrer helhetsinntrykket mitt uansett.

 

EDIT: Et spill som er så blankpolert og feilfritt som det går an, kan være et dårligere enn et spill med feil og litt smårusk.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Ohh, herlig anmeldelse. Det var vel stort sett akkurat det jeg ville høre, selv om spillet er forhåndsbestilt for lengst. Selv trodde jeg faktisk at jeg var en taktikk-purist, men jeg digger det nye taktikk-systemet, og er ikke fremmed for å droppe fikling med sliders fullstendig. Nå som taktikkbiten er litt mer imøtekommende for nye spillere, kan jeg for første gang på en del år også anbefale FM til de kompisene som har ligget unna managerspill siden glansdagene til WFM og CM2.

 

Ellers ble jeg mer positivt overrasket over 3d-motoren enn anmelder tydeligvis ble, vurderer å ta steget over fra 2d i år. Ellers er det selvsagt en del rart, som at fansen etter en kamp ble rasende og mente at spiller X burde spilt istedenfor spiller Y, selv om spiller X var ute med karantene pga. røde kort, men dette fikser de forhåpentligvis med første patch(som vanlig).

 

Et spørsmål til anmelder: På demoen har jeg(og tydeligvis mange andre) vært grovt plaget av 1)flust med røde kort, 2)keepere som fomler med ballen i beina, ballen snappes opp av angriper som scorer, og 3)Perverst mange cornere. Er dette noe man slipper unna på fullversjonen, eller er det det du har klassifisert som "feil av den trivielle sorten"?

 

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor folk henger seg sånn opp i karakterene. Det er jo selve anmeldelsen som er det viktige, eller?

Lenke til kommentar
Dette er et spill som har et tre- om ikke firesifret antall timer med renspikket moro å tilby alle med et snev av fotballinteresse i kroppen, og jeg kan ikke gjøre annet enn å si «kjøp, for pokker!»

 

Dette er nemlig verdens beste managerspill. Basta.

Jeg tror det forklarer grunnen til 10'eren. Tror dessverre Gamer må bytte ut "Spill er kultur" med "Karakteren er IKKE basert på en fasitt". Nok om det. Etter å ha sett at db.no hadde anmeldt spillet kom jeg rett hit og kastet meg selvfølgelig over anmeldelsen som en sulten ulv. Så at Elkjøp har tilbud på fredag. 299 kroner for et spill som får betegnelsen "Kjøp, for pokker!" Klart man må bort og skaffe seg det da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...