Gå til innhold

Helsvart Wii før jul (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da vi først fikk høre om Wii var det jo snakk om en hel haug av forskjellige farger den skulle komme i...

 

Skulle ønske hardwaren kunne blitt oppgradert litt. Med tanke på at en iphone er krafitgere en wii'en. Og med tanke på at microsoft og sony holder på med sine prosjekter.

 

Men man skal jo ha det artig. Den er lekker i svart :)

Kom gjerne med kilde til din påstand.

 

Eneste jeg kan finne:

The voices and textures are the way they are because we’re limited to 40 megs for WiiWare titles. The PC versions of our games are usually 150+ megs, and most modern games range anywhere from one to ten gigabytes or more. Talk to Nintendo about this one.

 

Anyway, ingen fakta på bordet. Bare et utspill fra en enkeltperson.

 

Resident Evil 4 iphone:

residentevil4_iphone.jpg

Resident Evil 4 Wii:

001.jpg

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Skulle ønske hardwaren kunne blitt oppgradert litt. Med tanke på at en iphone er krafitgere en wii'en. Og med tanke på at microsoft og sony holder på med sine prosjekter.

 

Men man skal jo ha det artig. Den er lekker i svart :)

Kom gjerne med kilde til din påstand.

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175382

 

Vet ikke om dette er sant, men det er vel her han har det fra.

Lenke til kommentar

Her er lite tips om hvordan du kan få en sort wii: bestill et sort wii kabinett fra denne siden: http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=135_143&products_id=2672&osCsid=85507a38a7263d2d2ee5778dc21b6d40

 

Når du har fått den demonterer du wii-ens sitt hvite kabinett og ta på det sorte kabinnette. du kan også skifte det blå lyset til en annen farge, men jeg er ikke siker på hvordan man gjør det. :D

ADVARSEL: denne prosesen kan ta veldig lang tid og wii-en kan bli ødelagt.

Endret av csgutt
Lenke til kommentar

Skulle ønske hardwaren kunne blitt oppgradert litt. Med tanke på at en iphone er krafitgere en wii'en. Og med tanke på at microsoft og sony holder på med sine prosjekter.

 

Men man skal jo ha det artig. Den er lekker i svart :)

Kom gjerne med kilde til din påstand.

 

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175382

 

Vet ikke om dette er sant, men det er vel her han har det fra.

 

Omg superquote!

 

Men.. Siden vi alle har internett og google er det lett å finne ut specs!

 

iPhone 3GS:

 

CPU

Original & 3G: Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0

620 MHz underclocked to 412 MHz

PowerVR MBX Lite 3D GPU

3GS: Samsung S5PC100 ARM Cortex-A8

833 MHz underclocked to 600 MHz

PowerVR SGX GPU*

 

MEMORY

256 MB DRAM

 

*Grafikkprosessoren er av en meget bra type ifg wikipedia. kjører i 200MHz

 

Wii:

Processors:

 

* CPU: PowerPC-based "Broadway" processor, made with a 90 nm SOI CMOS process, reportedly† clocked at 729 MHz[90]

* GPU: ATI "Hollywood" GPU made with a 90 nm CMOS process,[91] reportedly† clocked at 243 MHz[90]

 

Memory:

 

* 88 MB main memory (24 MB "internal" 1T-SRAM integrated into graphics package, 64 MB "external" GDDR3 SDRAM)[92]

* 3 MB embedded GPU texture memory and framebuffer.

 

 

Alt i alt veldig likt på prosessorfronten, men Wii som stikker av med en hårfin seier.

På minnefronten vinner iPhone suverent med både mer og bedre RAM.

Skal ikke forundre meg om iPhone er alt i alt kraftigere en Wii nei.

 

 

Vi tar med Samsung GT-i8000L Omnia II og den nye Acer Liquid som kommer med det samme folkens! ^^

 

Omnia:

 

CPU Clock: 800 MHz

Edit: har vist nesten samme GPU som iPhone ifg. wikipedia. kjører i ca 200+MHz

Edit igjen: Duh! Er ikke rart.. er Samsung som har laga GPU'en til iPhone 3GS! Men det er topphemmelig akkurat spesifikasjoner på den :/

 

Memory

mobile DDR SDRAM

256 MiB

 

Acer Liquid A1/F1

(ikke offisielt)

 

Processor: 1GHz Qualcomm QSD 825 (SNAPDRAGON)

Memory

256 MB SDRAM / 512 MB FLASH

 

Og åja. Acer sin får Android/Donut OS :p

 

Stakkars Wii, forbigått av så mange mobiler neste halvåret :p

Endret av Matherdon
Lenke til kommentar

synd at så mange synes Wii er dårlig pga mindre grafikk :(

den prøver ikke og konkurrere men ps3 og xboks 360 på det området.

synes at wii er helt ok.

det må være en grunn til at jeg forsatt spiller de gode gammle spillene på Wii(du kan kjøpe de gammle klassikerne og laste ned)

pluss noen av de nyere spillene som en kan kjøpe.

en sort versjon av Wii frister litt nå ja. :)

bare lurer på hvordan jeg skal få overført savefilene fra den gammle.

håper at en SD kort gjør nytten.

heh,når enn har spillt igjennom resident evil 4 over 40 ganger er det greit og få med seg savefilene. ;)

Lenke til kommentar

Synd at så mange synes Wii er dårlig pga mindre grafikk sad.gif

Dem som synes det er ikke ekte gamere så det skal du ikke bry deg om.

 

 

Men on topic så synes jeg hvit faktisk er finest jeg.

 

Hehe, ja ektere gamere er jo fundamentalt annerledes enn alle andre mennesker, og bryr seg i motsetning til andre mennesker overhodet ikke om det visuelle i spill. De kunne like gjerne spillt med svart skjerm....

 

Personlig tror jeg svart er den fineste fargen for meg, mest fori det meste andre i tv-benken er svart. Men det er jo ganske mange billige "nesten ikke brukte" hvite wiier å få kjøpt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synd at så mange synes Wii er dårlig pga mindre grafikk sad.gif

Dem som synes det er ikke ekte gamere så det skal du ikke bry deg om.

 

 

Men on topic så synes jeg hvit faktisk er finest jeg.

 

Hehe, ja ektere gamere er jo fundamentalt annerledes enn alle andre mennesker, og bryr seg i motsetning til andre mennesker overhodet ikke om det visuelle i spill. De kunne like gjerne spillt med svart skjerm....

 

Personlig tror jeg svart er den fineste fargen for meg, mest fori det meste andre i tv-benken er svart. Men det er jo ganske mange billige "nesten ikke brukte" hvite wiier å få kjøpt.

 

AtW

En ekte gamer som jeg så fint kaller det er en person som ikke bryr seg om det er 1 eller 99999999 piksler i et spill, men som ser på gameplay og kvaliteten på spillet han spiller. Det er ikke alle som helt klarer å forstå dette og det er nå greit...men dere kan kanskje spare dere for idiotiske kommentarer...spesielt på et spill forum hvor dem fleste av oss faktisk bryr oss om spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...