Gå til innhold

Vil Microsoft kjøpe EA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt håper jeg virkelig ikke at dette noen gang blir realitet. Hvis dette skjer ville MS nesten fått monopol, og etterhvert danket ut Sony fra markedet. Med kun én konsoll med et slikt fokus Xbox og PlayStation har, vil konkurransen forsvinne, og da skal du ikke se bort i fra at Xboxen blir mer som Wii; Færre og færre spill som holder høy kvalitet.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Man tjener ikke penger på gratis live, kontra å kjøpe EA :p

 

Eier selv en xbox og en ps3 slim, og håper ikke dette skjer. Mest fordi jeg ser hvordan de har lånt fra hverandre, den ene har kommet med en ide og den andre har apet etter siden kundene deres også vil ha det samme. Og det styrker begge konsoller.

 

Nei, kjøp nå for pokker ikke EA når de endelig har skjerpet seg angående kvaliteten på spillene sine :p

Lenke til kommentar

ser ikke dette som et smart steg isåfall, nå skal de jo prøve å utvikle spill til ZuneHD, hvorpå

de trenger noen til å mekke noe morro, men å kjøpe EA er vel et litt stort steg å ta hehe.

 

ser for meg tho at de kanskje kjøper et mindre firma, Telltale? :p

 

men om de hadde kjøpt EA, så ser jeg ikke for meg at de ville sluttet å selge spill til ps3, wii osv

det ville jo vært temmelig idiotisk økonomisk sett, hvorfor kun tjene 30% når man kan tjene 130%

Lenke til kommentar

Vel, om de skulle gjort det så er det fordi de får royalties på spill solgt til sin konsoll (derfor er konsoll spill som oftest dyrere enn PC spill) så de ville tjent mer ved å ta store markedsandeler enn ved å selge til konkurrentene på sikt. Derimot er det å selge til alle mye bedre om man tenker kortsiktig på det.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at spill som Fifa og de andre storselgerene vil bli eksklusive til xbox med det første om dette skulle vise seg å bli realitet. Det MS derimot kan gjøre er å innføre tidseksklusivitet og eksklusivt nedlastbart innhold for å lokke flere over til sin konsoll. Spill fra andre utviklere derimot, som f.eks Bioware, vil antageligvis bli eksklusive til xbox og PC. Det som hvertfall er sikkert er hvis MS kjøper EA vil det ha store ringvirkninger i konsollmarkedet.

Endret av PushThePramAlot
Lenke til kommentar

Skal ikke se bort fra at dette er begynnelsen på veien mot en standardkonsoll. Flere av de store, inkl. EA, har uttalt ønske om en standardkonsoll å forholde seg til heller enn tre ulike formater. Jeg mener Microsoft stiller med de sterkeste kortene i så måte, siden de garantert vil sørge for at det blir enkelt å porte spill fra en slik konsoll til vanlige PCer (=et lett tilgjengelig ekstra marked).

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at dette skjer, og at det i de hele tatt ville vært lov? Tenk på alle ekslusivene xbox da ville fått, og hvor store konsekvenser dette ville fått for Nitendo og spesielt Sony. Som sagt vil nok ikke dette skje da EA er såpass store at det kommer til å koste flesk og det garantert ville bli protestert noe kraftig!

Lenke til kommentar
Om dette skjer så vil sikkert sony kjøpe activision og Nintendo kjøpe UbiSoft og det blir et polarisert marked. Kan ikke skjønne at dette kan bli noe bra. Bruk heller pengene på gratis Live, Microsoft? :p
Det har ikke Sony penger til. Activision er vel i partnerskap med de som "eier" blizzard. Vivendi.

 

Skjønner ikke at Microsoft har penger til å kjøpe EA, når de selv må legge ned sine spillavdelinger fordi de taper for mye penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...