Gå til innhold

The Settlers-serien fortsetter (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Hva skal jeg si? Har ikke spesielt stor tro på dette. I all fall ikke foreløpig. Når BlueByte kungjorde The Settlers V: Heritage of Kings og The Settlers VI: Rise of an Empire hoppet jeg av glede, men resultatet ble en skuffelse. Slike by-byggingsspill har også generelt vært skuffelser for meg. Anno 1404 hektet meg foran skjermen noen dager, men gikk lei av det på grunn av for lite nyskapelse. Selv om det står i artikkelen av The Settlers VII skal være nyskapende, må utrolig mye til for å nyskape denne sjangeren, noe som jeg tviler på at BlueByte ikke klarer etter to store skuffelser.

 

Det har stadig dukket opp kungjøringer om etterfølgere til serier som The Settlers og Total War. Hvor er Civilization? :cry:

Lenke til kommentar
Det har stadig dukket opp kungjøringer om etterfølgere til serier som The Settlers og Total War. Hvor er Civilization? :cry:

Hvorfor lage nye versjoner av noe som er perfekt?

Satt ca 8 timer i helga og spilte Civ2. Funker fin-fint enda det.

Joda, ingenting er bedre enn Civ2 og Civ4, men det hadde vært fint med en oppgradering. Ønsker å se Civ5 som årets spill 2010 eller 2011.

Lenke til kommentar
Spiller forsatt Settlers 2, regnet med frem til at jeg har iallefall 10,000 timer i spillet.

Fortsatt det beste settlersspillet.

 

Ikke for å virke skeptisk, men 10.000 timer er vel litt i overkant? :)

EDIT: Over 10 år blir det ca 3 timer HVER dag...

 

Men har nok rundet 300 timer eller noe jeg også - og tør ikke tenke på totalen med Settlers 1-6, CIV 1-4, Stronghold 1-2 og Anno-serien...

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Sitter å spiller Settlers 2 (10th Anniversary) om dagen faktisk, så dette kommer som en meget god nyhet. Har spilt en del Settlers VI: Rise of an empire også, å det var faktisk ganske morsomt. Så da gjenstår det å se hvor Settlers 7 plasserer seg, det virker jo ihvertfall lovende. Settlers 2 er vel fortsatt det desidert beste etter min mening, men håper 7'ern kan komme i nærheten av det :)

Lenke til kommentar

Settlers 2 anniversary edition er langt på vei det beste av dem alle (originalen blir for gammelt, og har få fortrinn over anniversary versjonen etter min mening, selv om det åpenbart var et mye bedre spill i sin tid). For min del er de nye variantene helt ubrukelige per sammenligning. Det gikk med settlers som med heroes of might & magic; jeg skjønner ikke hvorfor de insisterer på å gjøre dem dårligere i stedet for bedre.

 

Spesielt når det virker som alle kritikere og alle forum på nettet etterlyser akkurat det samme. Da er det frustrerende at utviklerne ikke selv klarer å identifisere hva som var bra med serien, og hva de burde bygge videre på. Det er rikelig med feil i settlers 2 som de kunne tatt tak i og som ville rettferdiggjort et veldig likt, men forbedret spill. Det er ingen vits å endre på kjernen i konseptet.

Lenke til kommentar
Det gikk med settlers som med heroes of might & magic; jeg skjønner ikke hvorfor de insisterer på å gjøre dem dårligere i stedet for bedre.

 

Ingen av de to når måten Empire Earth ble kjørt fullstendig i dass fra 2 -> 3 på, selv om settlers-serien fikk en solid knekk fra S4 -> S5. Selv har jeg spilt mye S2, 3 og 4 og må si jeg liker alle tre veldig godt, så hvis hoved-gameplayet fra 2-4 kan ivaretas er det *mulig* de har noe på gang her. Mulig.

Lenke til kommentar

Skulle ønske settlers handlet om å komme til en ukjent øy eller verden hvor man måtte bygge seg opp ut ifra det man hadde, mens man utforsket øya. Det syns jeg var noe av skjarmen, men nå har jo alt det med å oppdage en øy eller lignende helt forsvunnet, og derfor også noe av poenget med serien, syns nå jeg. Som by-byggespill funker de nye settlersspilla greit, men syns fortsatt temaet i de 2/3 første spillene var bedre

Lenke til kommentar
Skulle ønske settlers handlet om å komme til en ukjent øy eller verden hvor man måtte bygge seg opp ut ifra det man hadde, mens man utforsket øya. Det syns jeg var noe av skjarmen, men nå har jo alt det med å oppdage en øy eller lignende helt forsvunnet, og derfor også noe av poenget med serien, syns nå jeg.

Helt enig med deg om dette. Hadde vært bra om områdene var litt større, og med mye ukjent som venter på å bli utforsket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...