Gå til innhold

Førsteinntrykk: Champions Online (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel! Enig med det meste.

Angående det å skifte evner (retcon), så er dette noe Cryptic jobber stort med for øyeblikket. De har til og med lagt ut en post om tanken bak hele systemet og hva de har tenkt å gjøre videre på sin hjemmeside. Resultatet av denne forandringen vil også gi oss atter en gratis retcon

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser spilte dette i en ukes tid før vi slutta.

Det å lage karakter var i grunn helt genialt, men det var det eneste med spillet som faktisk var noe moro. Kampene var veldig kjedelige, og det var treg respons når man trykka på den skillen man ville bruke i kampen.

Alle questene er bare resirkulert fra andre MMO's, som også er ganske kjedelig.

Man kunne ikke grinde mobs for å levle, og var helt nødt til å queste. Noe som ble utrolig kjedelig.

Områdene man var i var ganske tamme og ga oss ikke så mye pent å se på.

Vi spilte et par karakterer hver opp til lvl 20, men det var rett og slett ikke noe for oss.

 

Litt skuffende ettersom jeg hadde gledet meg litt til spillet.

Lenke til kommentar
Man kunne ikke grinde mobs for å levle, og var helt nødt til å queste. Noe som ble utrolig kjedelig.

 

Du og jeg lever på helt forskjellige planeter. Sier du at questing er kjedelig, men at grinding ikke er det?

 

Grinding er en utdatert mekanikk som bare har blitt brukt i mangel på bedre ting å fylle MMORPGer med da sjangeren var ny. Det er overhodet ingen grunn til å oppmuntre det konseptet i disse dager.

Lenke til kommentar

Jeg spiller dette nå. Har spilt opp til lev 18, og synes det er ganske bra. Valgfriheten er bra, men kan være forvirrende, og man kan gå i mange feller hvis man ikke er kjent med mmorpg fra før. Mye bedre enn City of Heroes for de som har spilt / spiller dette.

 

Nedtur er at det fremdeles er noen minnelekkasjer, og selv om du har et heftig system, så kan du oppleve noe hakking der grafikken er mest intens.

 

Er det noen som vet om det er opprettet noen norske/skandinaviske guilds for Champions Online?

Lenke til kommentar
Man kunne ikke grinde mobs for å levle, og var helt nødt til å queste. Noe som ble utrolig kjedelig.

 

Du og jeg lever på helt forskjellige planeter. Sier du at questing er kjedelig, men at grinding ikke er det?

 

Grinding er en utdatert mekanikk som bare har blitt brukt i mangel på bedre ting å fylle MMORPGer med da sjangeren var ny. Det er overhodet ingen grunn til å oppmuntre det konseptet i disse dager.

Når questene er så kjedelige, og i tilegg ber deg om å drepe x antall mobs, så syntes jeg da at de kan belønne oss med litt XP for mobsene man dreper. XP'en fra mobs er så minimal at man blir tvunget til å BARE gjøre quests for å levle/få XP. Jeg vil ha valget mellom grinding eller quests etter hva jeg føler for der og da, det er ikke verre enn det.

Andre spill har dønn like quests, men de tilbyr ihvertfall litt mer lønn for strevet, og i tilegg så er dem som regel noe gøyere enn på Champions. Treg combat hjelper heller ikke når man sitter å gjesper seg gjennom kamp etter kamp.

 

Over og ut, jeg er ferdig med MMO's for en liten stund.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke så rart at det i en direkte sammenlikning er bedre enn CoH/V, da sistnevnte begynner å dra på årene. Ellers synes jeg ikke character creation i CO er dramatisk mye bedre enn i CoH - valgene er stort sett de samme, med litt nye ting her og der, og bedre grafikk.

 

Selve spillet kan sikkert være morsomt nok, men jeg synes mekanikken blir for seig i forhold til ambisjonene om et heseblesende og actionfylt kampsystem.

Lenke til kommentar

Blir lei meg når jeg ser et spill få trekk fordi valgene man tar har konsekvenser. Gud forby at spilleren må gjøre litt tenke litt (:o), gjøre research, eller kanskje til og med rerolle når han har lært litt mer. Nei, vi skal tydeligvis holdes i hånda, og ha muligheter til å omgjøre våre valg ved enhver korsvei i mmo-verdenen. Det er dette som driver meg bort fra mmo-spill. Når valgene ikke lenger har konsekvenser føles det med å progressere karakteren sin helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Argumentet med å "tenke litt" er jo fullstendig dødt i de fleste sammenhenger der spillet er nytt - bortsett fra førstehånds erfaringer har man ingen måte å avgjøre hva som faktisk er nyttig, og hva som bare ser bra ut på papiret. Kun når balansen er såpass god at alt er like nyttig er det en fornuftig avgjørelse å ikke inkludere muligheten for respecs. Der, sammen med de fleste andre MMO-er, er ikke CO enda, og tar heldigvis konsekvensene av det.

 

Å "gjøre research" i spill hvor alle valg er endelige, betyr stort sett å finne en guide til en FoTM-klasse/build og følge den slavisk - da er det bedre å åpne for kreativitet ved å la folk gjøre om valgene sine.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

 

Er enig i mye av det du sier. Hvis spillet er veldig dårlig balansert så vil ikke logikk være nok til å finne noe som funker, men da er det er problem med balanseringa, ikke med det at valg har konsekvenser. Det jeg skriver er helt generelt, ikke i forhold til Champions Online forresten.

 

Det med FoTM er også noe en god del spill legger opp til selv, ved å f.eks tillate diverse benchmarks av ytelse, og ved å kreve en output som man kun klarer ved å sette opp karakteren "riktig". Hadde man ikke hatt muligheten til å måle spillerens ytelse ned på andre desimalen, og spillet var relativt balansert, så ville man ikke sett den homogeniseringa som man får med FoTM-mentalitet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...