Gå til innhold

Anmeldelse: Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig i at vanskelighetsgraden på enkelte oppdrag er overdrevent høy. Det ble faktisk så frustrerende etter hvert at jeg avinstallerte spillet. Skal re-installere når jeg får roet meg. :p På den annen side var andre oppdrag latterlige enkle og kunne gjennomføres på få minutter. De bør prøve å finne en middelvei, og jeg håper de gir ut en patch snarest.

 

Konseptet er svært interessant, og minte meg om det koselige "Beasts & Bumpkins", men jeg følte ikke det var veldig gjennomført. 7 / 10 fra meg.

 

Forresten, stemmen til rådgiveren høres kjent ut. Kan det være samme fyren som har gitt stemmen til rådgiveren i Defender Chronicles: Legend of the Desert King til iPhone?

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Trenger så absolutt ikke en "oppdatert" pc for å spille dette. Selv sitter jeg med en amd-basert laptop fra 2006 med geforce 7600go. Jeg spiller på maks oppløsning (1440x900) med preset'et satt til medium. Alt flyter fint og ser greit nok ut :)

 

Ang. vanskelighetsgraden er jeg sterkt uenig. Det er nettopp vanskelighetsgraden som gjorde at jeg spilte Majesty (1) senest nå i sommer igjen. Det er den som gjør det vanedannende.

 

Det jeg savner STERKT kontra originalen er en sandbox/skirmish-mode og muligheten til å fortsette et game når du har klart alle målene. Skjønner den siste da du kan ta med deg en hero videre i spillet fra hvert kart, og de ville blitt alt for kraftige om dette med i 2'eren.

 

Håper på en patch med sandbox-mode og tilfeldig genererte kart (de får sykt mye pepper for å ha "fjernet" dette i 2'eren på forumene deres). Savner også gnomene.

 

Men for all del - de har klart å fange essensen av hva som gjør Majesty 1 til en klassiker, og med litt patching og polering har jeg tro på at også dette kan bli en "kult"-klassiker. Etter ca 6timer med spillet nå gir jeg det en 8/10 selv. -2 poeng pga. mangelen på sandbox, og noe tilbakestående voice-acting. "The Advisor" er awesome som alltid dog ;P

Lenke til kommentar

Veldig artig spill :)

Er enig med karakteren, men vansklighetsgraden er nok ikke den eneste grunnen til at spillet ikke blir en klassiker :)

 

Altfor kort kampanje

Heltene er litt dummere

Ingen form for "skirmish mode" og alle oppdragene er scripted plassert, mao det er ikke random plassert som i Majesty 1

(dette sa spillutviklerne en stund siden, men er forsatt skuffet)

De har ikke tatt med mange av de kule monstrene fra 1'eren

Noen av monstrene har mistet litt av sine "uniqueness", hvis vi kan kalle det slik, et godt eksempel er Ratmen som nå er kun hårball med to klubber, i steden for som i 1'eren hvor de hadde rustning og no ordentlig våpen.

Interfacen er også litt dårligere enn 1'eren, hvorfor skal det være som mange knapper å trykke på for å se hver av heltenes "abilities", og for se deres stats, den gamle måten var enkel og mye mer brukevennlig.

Ikke mulighet til å repetere oppdragene på kampanje? litt teit.

 

Men for tross til dette er det også mange forbedringer! :D

 

Spillet har nå endelig blitt "3d", med mulighet til å rotere, zoome og svinge kamerat vinkel som en vil.

Grafikken er helt fantastisk, men ser ut til å like Nvidia framfor Radeon, men pytt pytt.

Muligheten til å oppgradere byggninger og for også kjøpe "abilities" til dine helter er bra.

Muligheten til å danne parties er også bra, gir faktisk Wizards en sjanse å overleve i "end game faser".

Nye flagg, gjør spillet mer variert.

Heltenes utseende forandres ved høyere level og ved kjøp av nytt utstyr.

Muligheten til å oppgradere helter til "bedre helter" er også kult.

 

Er sikkert mer å fortelle, men må nesten fullføre spillet først :)

Lenke til kommentar
Aiai! Hvorfor har jeg ikke hørt om King's Bounty: The Legend før? :p Takker for tipset og linken i artikkelen. Majesty 2 skal også helt klart testes :)

 

Du må passe deg for King's Bounty... Makan til heroin skal du lete lenge etter. Eneste spillet som fått meg til å sitte oppe til 5 om morgenen de siste 5 årene.

 

Majesty er også en slags heroin. Utrolig bra spill i alle fall, om ikke så fryktelig varierte missions.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...