Gå til innhold

Kjempesalg for ny PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er kjempe bra for Sony, for min del blir det ikke noe nye PS3. Da jeg har den første versjonen fra release, slik at jeg kan spille PS2 spill. Har allerede mye større hdd uansett, min er 250 gb. Og mindre usb-porter og ingen minnekortleser frister ikke akkurat. Da er det bare en ting som er bedre igjen: størrelsen. Og størrelsen er ikke nok til å gidde å bruke noen tusenlapper.

Lenke til kommentar

Salgstallene må ses i sammenheng med tallene fra de siste ukene for å gi mening. Hvor mye har salget sunket etter lanseringen av ps3 slim til den kom i butikkene i forhold til ukene før lansering?

Antakeligvis er det mange som har ventet på slim og derfor har salget gått ned de siste ukene, før en boom når den kom i butikken. Mere interessant er det å se om salget kan holde seg på et høyere nivå fremover enn før slim ble lansert.

Lenke til kommentar

For min del er det mer omvendt - de eldste PS3-ene er bakoverkompatible, de nyere batchene (og ingen av Slim-typen i det hele tatt) kan ikke spille av PS2-spill. Jeg forstår ikke heelt rasjonalet bak den avgjørelsen, men jeg vet at med det ryker et salgsargument som ville fungert særs godt på meg. Joda, jeg kunne jo alltids kjøpt en PS2 til 799,- eller hva det nå er Elkjøp tar for dem, men ... Så unødvendig. :|

Lenke til kommentar

Forbasket dyrt? Greit nok om de ikke støtter alle, men se på xbox da. Den støtter flere av de gode gamle spillene til forgjengeren. Syns det er for dårlig at sony ikke gjør noe med dette. Og kan du forklare hva som er så forbasket dyrt? Vet at i de første PS3'er hadde PS2 deler i seg, PS2'n er da ikke så forbasket dyr at det gjør noe? :p

 

Sikkert ikke ett stort tap for de som har hatt en PS2, men det har nemlig ikke jeg =/

Lenke til kommentar

Forskjellen er at PS3-spill spiller av Blu-Ray. PS2 spiller av DVD. Xbox 360 spiller også av DVD, det samme gjør Xbox (1). Derfor er alle Xboxer bakoverkompatible og har samtidig denne lave prisen. For å kunne spille av PS2 spill må de dytte inn en ekstra DVD-spiller i PS3en.

 

OK, det er mulig at det ikke var akkurat slik det var, men det var noe i den duren, og du tar poenget.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Emotion_Engine

The primary use of the Emotion Engine was to serve as the PlayStation 2's CPU. The first versions of the PlayStation 3 also featured an Emotion Engine on the motherboard to achieve backwards compatibility with PlayStation 2 games. However, subsequent releases of the PlayStation 3 lacked the Emotion Engine in order to lower costs.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_3

Like the South Korean and European models, the North American 80 GB model also excludes the PlayStation 2 "Emotion Engine" CPU chip. However, it still keeps the "Graphics Synthesizer" GPU. Due to the elimination of the "Emotion Engine", the level of compatibility was reduced. The 40 GB, 80 GB (2008), and 160 GB models have two USB ports instead of the four USB ports on other models, and do not include multiple flash card readers, SACD support, or any backwards compatibility with PlayStation 2 games. This was due to the removal of "Graphics Synthesizer" GPU, which stripped the units of all PlayStation 2 based hardware.

 

Mangelen på backwards compatibility er en av årsakene til at en PS3 aldri havnet hjemme hos oss. Slim er altså ikke mer interessant enn tidligere utgaver sånn sett.

Lenke til kommentar

Jeg har jo en bakoverkompatibel PS3, og er jo utrolig fornøyd med det. Jeg skjønner godt at Sony kutter det ut i de nyere modellene, men jeg synes de kanskje kunne ha enkelte baser rundt om i verden hvor de kunne oppbevart noen bakoverkompatible enheter for de som er villige til å betale litt ekstra for å få det. Men jeg er redd de ville få betydelig dårligere profitt om de utelukkende produserte bakoverkompatible PS3er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...