Gå til innhold

Anmeldelse: Gamer (film)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, "Fuckin' Russia or sum shit!"

 

Jeg regnet i grunn med at det hele kom til å bli en veldig daff form for systemkritikk som kompenserte for dette med rikelige mengder løse kroppsdeler- og væsker - det ser ut til at jeg fikk rett.

 

Ellers, anmeldtes denne filmen fordi den (sort of) handler om spill, eller har dere planer om å utvide repertoiret? :p

Lenke til kommentar

Anmeldelse? Innholdsreferat vil jeg si. Her avslører man jo så og si hele plottet. Når dere anmelder spill greier dere å unngå det, men ikke når dere anmelder filmer? Skal se den uansett, den virker grei nok, og Michael C. Hall er en god skuespiller. Får bare håpe jeg glemmer det meste av spoilerene dere har gitt meg så filmen ikke blir helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Anmeldelse? Innholdsreferat vil jeg si. Her avslører man jo så og si hele plottet. Når dere anmelder spill greier dere å unngå det, men ikke når dere anmelder filmer? Skal se den uansett, den virker grei nok, og Michael C. Hall er en god skuespiller. Får bare håpe jeg glemmer det meste av spoilerene dere har gitt meg så filmen ikke blir helt ødelagt.

 

Yupp. Hold dere til spillanmeldelser Gamer, å bruke samme oppskrift for film som til spill funker ikke -- noe dere nå har bevist. Ja, jeg er en sur krass drittsekk, men dette var en syltynn filmanmeldelse, som attpåtil avslørte alt for mye av filmen.

Endret av Gromlin
Lenke til kommentar

Jeg er enig med de andre kritikkerene her inne. Spennende å forsøke å anmelde film, men herregud da mann, er det nødvendig å kommentere hver minste referanse til spill du finner?

 

Det virker som du sliter med å finne formen og har mye på hjertet. Resultatet blir en masse unødvendig informasjon, alt fra hvilke filmer skuespillerene har spilt i før til sitering av karakterene. Dette er unødvendig og til tider kjedelig informasjon. Anmeldelsen er til tider nerdete med for mye informasjon, rotete satt sammen og ligner mer ett referat enn en anmeldelse. Du hadde nok tjent på å bruke denne teksten som et utgangspunkt til refer... unnskyld, anmeldelsen og kuttet vekk det overflødige. Tommelen opp for forsøket, tommelen ned for resultatet.

Lenke til kommentar
Vi beveger oss på klisjeens tynne is.

No shit, Sherlock?

 

Ikke for å være alt for kritisk, men føler budskapet her drukner i svulstigheten det fremføres på.

Kanskje ikke så ulikt det filmen blir kritisert for?

 

Og angående spoilers... dere som klager på dette, har dere aldri sett en film før?

Ingen av grepene som "avsløres" er nye eller uventede, de fleste av dem kan man jo gjette seg frem til kun ved å se trailerne for filmen.

 

Helt til slutt, er usikker på om man over- eller undervurderer sitt publikum når man referer til Hamlet i en slik anmeldelse. Spesielt når man skamferer den aktuelle replikken.

Something is rotten in the state of Denmark.
Lenke til kommentar
Helt til slutt, er usikker på om man over- eller undervurderer sitt publikum når man referer til Hamlet i en slik anmeldelse. Spesielt når man skamferer den aktuelle replikken.
Something is rotten in the state of Denmark.

 

Jeg tror det er André Bjerkes oversettelse som har festet seg hos meg (eller slik jeg husker den). Du har selvfølgelig rett. Fikset nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...