Gå til innhold

Anmeldelse: Fat Princess (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er vel den eneste anmeldelsen jeg har vært ganske uenig med karakteren her på gamer...jeg selv syntes dette spillet er rett å slett genialt og vel verdt de 114kr jeg betalte. Sant det med at det er litt kjedelig at nesten ingen snakker, men hvis du har med noen venner så er detta utrolig artig! 8/10 for meg

Lenke til kommentar

Litt skuffa over 4'er. Har lyst på dette spillet. Men ble litt redd å invistere 100kr på det.

Kan man i det hele bruke mic på dette?

 

BTW, grunnen PS3 ikke kommer med mic er nok med prisen å gjøre. Men det er der det er greit at PS3 kan bruke hvilken som helst handsfree. jeg bruker en nokia headset. Sånt finner man billigere enn den trådløse til Xbox360...

TIPS TIPS TIPS ;)

Lenke til kommentar

Oi. Første bedritne anmeldelsen på nye Gamer.no, jo. Ikke mye annet å si enn at jeg er totalt uenig. For meg er dette en sterk 7er, svak 8er. Rett og slett knallmorsom arcadeaction. Å gi spillet trekk fordi Sony ikke inkluderer mikrofon i grunnpakken sin er som å gi Metallica dårlige kritikker fordi de ikke har Ringo Starr på trommer. Hva med å faktisk anmelde spillet og ikke hvor dårlig du fikk til lagspillet med de du spilte sammen med?

 

Legger også merke til at du ikke nevner enspillerdelen med et ord. Ikke akkurat raust. Men som sagt - første skivebom på nye Gamer.no. Anbefaler dette spillet til alle med PS3 og 114 kroner på konto :)

Lenke til kommentar

@credible: Jeg forsvarer ikke artikkelforfatter av trass eller noe, har aldri spilt dette spillet - men å trekke spillet i karakter fordi han mislikte lagspillet er vel akkurat det han har sin fulle rett til å gjøre? Man kan ikke anmelde et spill subjektivt, og si "Lagspillet, som liksom er spillets store ess, var ikke så morsomt, ettersom det ble ganske tomt og følelsesløst uten mikrofon og folk å prate med. Men jeg regner med at det ville vært temmelig bra om de hadde hatt det, så jeg får vel gi spillet en god karakter". Det går ikke.

 

Metallica-eksempelet ditt er også temmelig bunnløst. Om spillet ikke har et aspekt anmelder ønsker og forventer, da er det naturlig å trekke spillet i karakter. Guanio likte enkelt og greit ikke dette spillet, noe en del andre tydeligvis gjør. Men han er ikke den første som har gitt Fat Princess en dårlig karakter.

Lenke til kommentar

Jo, det er håpløst å argumentere for at maskinen ikke legger til rette for det. Da kan man si det samme om samtlige onlinespill på PS3. "Jeg syntes Modern Warfare var skikkelig dritt, for jeg fikk ikke snakket med lagkammeratene mine.". Har du noen gang sett det argumentet blitt brukt? Nei. Hvorfor? Fordi det er et håpløst argument. "Jeg syntes Gears of War 2 var skikkelig rævva forresten, jeg ville jo spille det med bodysuit og wii-kontroller."

 

Metacritic er en god indikator på hvor godt spillet er. Gjennomsnittet er på 8.0 blant alle sidene som har anmeldt spillet, brukerratingen er på 8.9. Ikke kom her og spill dum - klart Gamer.nos score er godt under gjennomsnittet. Faktisk halvert. Fact the facts.

 

Spilljournalistikk og anmeldelser er ikke fasitbasert, men når så mange piler og stemmer peker i samme retning, er det kanskje ikke fasit å gi det halvparten av det de største spillsidene i verden har gitt det?

 

En god tommelfingerregel er at hvis man ikke vet hva man snakker om, så holder man kjeft. Å diskutere på prinsipp og retorikk er det lite vits i. Prøv spillet, så kan du si hva du mener.

Endret av credible
Lenke til kommentar

Jeg later ikke som om Gamer ikke gir spillet dårligere karakterer enn gjennomsnittet, men akkurat det blåser jeg en lang marsj i. Om Guanio synes spillet ikke fortjener mer, da synes han ikke det. Synes også enkelte av eksemplene dine er tåpelige. Men jeg er på en måte enig i det ene du sier - At jeg synes Modern Warfare blir et dårligere spill når jeg faktisk ikke får pratet med de jeg spiller med. Jeg bruker min PS3 til multiplattform, men å prate med venner online er noe jeg ser på som en selvfølge i disse dager. Og det er klart det er mindre folk som gjør det på PS3 enn på 360 når mikrofoner ikke følger med konsollen.

 

Nei, man sier ikke at Gears of War er et dårlig spill fordi man ikke kan spille det med full bodysuit - men det er fordi man ikke forventer det heller.

 

Og, angående det siste du sier: Jeg trenger i dette tilfellet ikke prøve spillet for å kunne delta i diskusjonen. Jeg diskuterer dine kommentarer på artikkelforfatters argumenter, ikke om spillet er bra eller dårlig. Jeg tror forsåvidt at jeg ville synes at spillet er bra, ettersom det ser ut til å være "min type" indie-spill.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Holder med credible på denne. Men tror nok at anmeldelsen er solid nok.

Men tingene som credible nevner er faktisk fakta....

Men gjør ikke noe dette, vis man tenker over det så forstår man poenget i artikkelen og fatter man at dette bare er ting som er nevnet og ikke som er med på å dra karakteren ned.

 

Men må si at jeg tror at Foertito bare har hatt en bom tur på spillet. Bare uheldig. ;)

Jeg lurer forsatt på å kjøpe dette. For det ser mektig moro...

 

Hadde eg bare hatt noen venner som hadde PS3 som kunne spille med meg. :(

Lenke til kommentar

Anmelderen må jo selvfølgelig få lov til å mene at spillet er en 4, men er enig med Credible at det blir litt håpløst å trekke inn at det at konsollen ikke kommer med headsett som grunnlag for kritikk. Selv om jeg ikke helt er enig med eksemplene som blir brukt.

 

Det blir vel mer som å kritisere lokalt MP i f.eks Fifa eller PES fordi konsollen ikke kom med to kontroller. Eller at grafikken ikke var helt topp siden HDMI kabel ikke var inkludert i pakken du kjøpte.

 

Lagspillet er tilstedet hvis man har headsett. Det er selvfølgelig ikke like livlig som på live, men hvis man i utgangspunktet er interessert i lagspill på ps3 så burde man vel ha gått til innkjøp av et headsett.

Lenke til kommentar

Enig med credible her på jeg ærlig inrømme...

 

 

Uansett - spillet er knallfett :D Har spilt dette spillet ganske mye i det siste, faktisk det spillet jeg har spilt MEST (enda jeg ikke er ferdig med alle de dyre spilla jeg har kjøpt). Jeg hadde lett betalt 250+ for dette spillet, så fett er det faktisk :p

 

Fail av gamer. Fail!

(IMO)

Lenke til kommentar
må si meg ganske enig med Credible jeg også asså...

 

MiLLHA1988, har nesten ingen som spiller PS3 jeg heller, legg meg gjerne til zXTJXz

 

Skal legge deg til...

Skal også invistere penga på dette spillet idag. ;)

 

------------------------------

Nå har eg skaffa spillet. Det funker bra dette.

Tror 4\10 er ganske drøyt lite for et spill som er polert og vellaget som dette.

Alt som er solid i bygget som dette burde minst få en 5\10 ;)

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Har spilt spillet sånn smått og må si meg rimelig enig med anmelder, kanskje presse det til en femmer fordi det var noen matcher som levde opp til konseptet til tider :) Uansett, en anmeldelse er en subjektiv mening om noe, så å rope fail hjelper nok lite ;)

 

Likevel må jeg gi gamer.no en klapp på skuldren for å bruke _hele_ karakterskalaen. Crucible linker til metacritic og suser noe om at snittet ligger på 8. Først og fremst er det en algoritme som kjører gjennom metacritic som tar de "viktigste" sidene og gir dem mer å si for snittet. For det andre hvis man scroller nedover så ser man merkelig mange 6-ere (av 10), og flere av disse igjen er kjent for å holde seg på den berømte 6-10-skalaen istedet for å kjøre fullt ut med 1-10.

 

Jeg sier prøv spillet(hvis du har mulighet) før visa-kortet sendes til det forgjettede land av overtrekking ;)

 

PS: Crucible, ingen av eksemplene dine gav noe mening... (1.Metallica kom med eget trommesett og egne gitarer 2. Modern Warfare var jo tross alt et single-player spill, de hadde ikke aning at det ble å ta sånn av på nett(Fat Princess er patetisk på single player og er hovedsaklig ment for å være multiplayer))

Lenke til kommentar

Seriøst.. skjønner ikke hvordan Fat Princess kan få en firer.

Jeg og en kammerat kjøpte spillet samtidig og kan bare si at det er et dritkult spill!

Kanskje et av de morsomste spillene jeg har prøvd som er fra PSN.

 

Banene er varierende fra hver bane og det er utrolig hvor gøy det er på hver eneste bane.

På lan er dette spillet et must om man spiller på hver sin TV/Skjerm.

 

Det har Voice muligheter med snakk over micc.. brukte litt tid til å finne ut hvordan man bruke ingame Voice, men man må trykke på R2 knappen.

 

I mine øyne og kammeraten min så er dette spillet et MUST!

 

9/10 er den ekte scoren fra IGN, og 4 er way to little.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...