Gå til innhold

Bytt side i Warcraft (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest prisene virker latterlige. Skal du bytte server og side koster det bortimot 4 månedsavgifter.

 

Skal du gjøre det med flere karakterer er det bare å henge seg.

 

Å ta betalt for tilleggspakkene er også bak mål. I et MMO burde månedsprisen være nok til å dekke nytt innhold.

Flere andre MMO slipper store gratis updates med jevne mellomrom.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Synest prisene virker latterlige. Skal du bytte server og side koster det bortimot 4 månedsavgifter.

 

Skal du gjøre det med flere karakterer er det bare å henge seg.

 

Å ta betalt for tilleggspakkene er også bak mål. I et MMO burde månedsprisen være nok til å dekke nytt innhold.

Flere andre MMO slipper store gratis updates med jevne mellomrom.

 

wow slipper også ut ekstra kontinent gratis. er ikke lenge siden vi fikk en ny BG, nytt raid og instance. heller ikke lenge til Icecrown citadel kommer, som også er gratis. men ja, er enig i at det blir litt dyrt, og at de gjerne kunne hatt med serverskifting i faction-change.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812374

Det jeg savner sårt er mulighet for å flytte chars mellom regioner. Jeg har f.eks en level 70 mage på en US server, som jeg gjerne ville ha flyttet over til EU. Men det kan man såklart ikke gjøre, selv om det er samme f. selskap som driver det :(

Lenke til kommentar
I tillegg til lanseringen av det nye sidebyttet har det også blitt kunngjort at Blizzard jobber med en annen tjeneste. Denne skal la deg bytte til andre raser på samme side som deg selv, men kun til de klassen din er kompatibel med.

 

Denne tjenesten har da såvidt jeg vet vært mulig lenge ...

Lenke til kommentar
I tillegg til lanseringen av det nye sidebyttet har det også blitt kunngjort at Blizzard jobber med en annen tjeneste. Denne skal la deg bytte til andre raser på samme side som deg selv, men kun til de klassen din er kompatibel med.

 

Denne tjenesten har da såvidt jeg vet vært mulig lenge ...

 

har du røyka mounten din?

Lenke til kommentar
Synest prisene virker latterlige. Skal du bytte server og side koster det bortimot 4 månedsavgifter.

 

Skal du gjøre det med flere karakterer er det bare å henge seg.

 

Å ta betalt for tilleggspakkene er også bak mål. I et MMO burde månedsprisen være nok til å dekke nytt innhold.

Flere andre MMO slipper store gratis updates med jevne mellomrom.

 

Vel, folk fortsetter jo å betale akkurat det blizzard forlanger. Dette er vel først og fremst butikk, og det er noe det ikke lønner seg å leke. :)

 

Enig at det er dyrt og litt atalt at de gjør det, men hvis folk skal tilbe den forgyldte kua må de vel betale for det.

Lenke til kommentar
I tillegg til lanseringen av det nye sidebyttet har det også blitt kunngjort at Blizzard jobber med en annen tjeneste. Denne skal la deg bytte til andre raser på samme side som deg selv, men kun til de klassen din er kompatibel med.

 

Denne tjenesten har da såvidt jeg vet vært mulig lenge ...

 

Man kan skifte utseende, men ikke rase.

 

Anyways, dette betyr at jeg kan bli Worgen i Cataclysm! Take my money Blizzard, take them all! Puhleeeze! Just give me more awesome!

Lenke til kommentar
Synest prisene virker latterlige. Skal du bytte server og side koster det bortimot 4 månedsavgifter.

 

Akkurat det er en god ting. Jeg ser possitivt på tjenesten, etter som man nå kan bytte til siden vennene dine spiller på. Men om det hadde vært billigere kunne det fort blitt litt for mye bytting.

 

 

Å ta betalt for tilleggspakkene er også bak mål. I et MMO burde månedsprisen være nok til å dekke nytt innhold.

Flere andre MMO slipper store gratis updates med jevne mellomrom.

 

Blizzard kommer også med store og gratis oppdateringer med jevne mellomrom. Disse kalles patcher, og har ofte nytt innhold, og tonnevis med fiksing av bugs, tweaks og balansering. En ny tilleggspakke tar kanskje 2 år å utvikle. Det tar masse tid og penger, og de gjør faktisk ikke annet enn å ta betalt for et nytt spill de lager.

Lenke til kommentar

@ Backstabber:

 

Haha, ble du skuffet nå? Jeg må ærlig si at jeg hadde nok blitt glad om det var en nyhet om Warcraft III eller et nytt Warcraft-strategispill, men nei. Så heldig er vi dessverre ikke. Ser ut som om Blizzard får nok inntjening på Warcraft MMO-et sitt. Prøvde forøvrig WoW en måned fra og med det ble lansert. Men gikk fort lei. Gi meg heller en ny ekspansjon til Warcraft III, eller enda bedre, et helt nytt Warcraft-strategispill. :)

 

Når det gjelder å ta seg betalt for ekspansjoner finnes det MMO-utviklere/utgivere som gir disse ut "gratis". For eksempel CCP som har gitt ut alle ekspansjonene til EVE-Online gratis. Blizzard får jo ikke akkurat små summer inn hver måned fra WoW-spillere. Så egentlig er jeg enig i de som mener det månedlige beløpet burde inkludere ekspansjonspakker. Joda, de legger til innhold utenom ekspansjonene. Men det gjør da andre MMO-utviklere også. Ekspansjoner til MMO-er bør være "gratis". Hvis man betaler hundre kroner i måneden for å spille MMO-et bør man slippe "dyre" startgebyrer og tilleggssummer for nytt innhold. Men det er min mening. Synes også det er litt drøyt å ta betalt for muligheten for å bytte lag. Greit nok at Blizzard Activision er en bedrift og har som første mål å tjene penger. Men å ta seg betalt for ting som burde være en selvfølgelighet er jo direkte tarvelig. Og til de som mener beløpet fungerer som en hindring mot folk som bytter ofte. Tror ikke det ville by på store problemer å innføre en grense på å bytte en gang i året for hver karakter for eksempel.

Lenke til kommentar
*snip* noe om CCP som ikke tar betalt for sine ekspansjoner *snip*

 

Og hvor mange servere drifter CCP, i forhold til Blizzard?

At Blizzard har en høy omsetning er det ingen tvil om, men den reele avkastningen er nok noe annet. Selv om brukerbasen har passert 11 millioner (om ikke mer), så må man huske på at majoriteten av spillerene er ikke-vestlige, og månedsavgiften de får fra Asia er en brøkdel av hva vi betaler. Så har vi serverkostnadene, for å ikke snakke om det logistikkmarerittet Europa er med alle våres språk. Så kommer kundeservice på toppen av dette.

 

Sist men ikke minst, så har Blizzard store utviklingsprosjekt underveis, som jeg går ut i fra hadde vært en smule vanskelig å få finansiert uten inntektene fra dere eneste (stort)selgende spill for øyeblikket. Legg dette sammen så forstår man at man faktisk trenger pengene fra ekspansjonene, i tillegg til de andre tjenestene de tilbyr.

 

Jeg sier ikke at jeg selv er så veldig fornøyd med prisnivået, men jeg forstår det. For min del så holder det med en månedsavgift, men jeg er likevel glad for at de tilbyr en tjeneste for folk som enten har gjort et feil valg, eller får andre prioriteringer underveis. At det koster penger er i mine øyne naturlig, det er tross alt en tjeneste som har blitt satt opp. Prisnivået kan vi diskutere i evigheter, jeg bare registrere at denne tarvelige selvfølgeligheten ikke tilbys i noen andre store vestlige MMO for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Synes også det er litt drøyt å ta betalt for muligheten for å bytte lag. Greit nok at Blizzard Activision er en bedrift og har som første mål å tjene penger. Men å ta seg betalt for ting som burde være en selvfølgelighet er jo direkte tarvelig.

 

Hva? Hvis det var gratis å bytte lag/navn/klasse, ville WoW som vi kjenner det blitt ødelagt. Greit om man hadde hatt en grense på, la oss si tre i året, men det er mange som bare spiller på én eller to karakterer, og mange ville byttet til den fraksjonen som gjorde det best i PvP, og så videre. For min del er det to alternativer. Enten å ta seg godt betalt av en slik tjeneste, slik at den ikke blir overbrukt (og samtidig ha en grense), eller å ikke ha den i det hele tatt.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Etter at Blizzard slo seg sammen med Activision har det blitt et langt større fokus på inntjening, de bygger om hele Battle.net om til en stor betalingstjeneste, de fjerner den vanlige LAN muligheten i StarCraftII og de ser ut til å utsette DiabloIII av ikke så alt for små taktiske årsaker med tanke på timingen til Cataclysm.

 

Men alt dette er egentlig helt greit så frem til de leverer kvalitet som tidligere, men det at de skal ta seg betalt for custom maps til StarCraftII blir litt drøyt?

 

 

Men hvorfor skal ikke Blizzard ta seg betalt for utvidelsepakker til World of Warcraft og slike tilleggstjenester? Faktum er jo at folk betaler i bøtter og spann uansett, og faktum er at Activision-Blizzard er ute etter å tjene mest mulig slik som stort sett alle andre store firmaer her i verden, de bedriver ikke veldedighet heller?

 

 

 

Når det gjelder akkurat denne tjenesten så syntes jeg det er fornuftig med en høy prislapp så den ikke blir utnyttet til det fulle da det vil skape et massivt kaos hvor folk vil hoppe fra alliance til horde uke inn og uke ut! Er generelt skeptisk til muligheten å skifte faction men jeg ser jo poenget, er selv i situasjonen hvor jeg helt klart foretrekker horde fremfor alliance, jeg like rasene, jeg liker byene, ja jeg liker generelt alt ved horde bedre enn alliance, men jeg endte opp med å være alliance på min main fordi de fleste jeg kjente spilte alliance, situasjonen i dag er at de fleste har sluttet å spille og at jeg godt kunne tenkt meg å gjøre min Gnome Mage om til en Troll Mage! Så ser absolutt tanken bak det hele her, men det må klare restriksjoner til så det ikke går helt banans!

 

 

Men hvordan gjennomfører de dette? Hvor lang tid vil det ta?

Overføres reputation, acheivements, mounts osv..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...