Gå til innhold

Sniktitt: Project Natal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser selvsagt ut som et fantastisk kvantesprang på papiret, men jeg er om mulig en enda større skeptiker enn deg Lasse. Spesiellt når det kommer til ny teknologi. Jeg er selvfølgelig håpefull, men jeg tror dette kommer til å bli noe mer i retning en avansert multimediavennlig versjon av Wii Fit/Eye Toy. For all del, den ser ut til å fungere utmerket til enkle spill og en mer interaktiv multimediaopplevelse, men for min egen del, og bruk tror jeg ikke den vil fungere like bra. Hovedtyngden av det jeg spiller ligger innenfor RPG- sjangeren, og litt i RTS. Og jeg ser per dags dato ikke helt hvordan de skal klare å implementere den typen spill til Natal, og samtidig gi meg en opplevelse som slår min trofaste datamaskin. Men hvis de klarer å overbevise meg om at de vil klare det så vil jeg trå til med alt remmer og tøy kan bære for å være blandt de første som eier vidundermaskinen. :)

Lenke til kommentar

Det Alpha sier er helt riktig. Project Natal er i utgangspunktet ment å gjøre Xbox 360 enklere å bruke for mennesker som aldri har rørt en spillkonsoll tidligere, for å poengtere dens stadig mer fremtrendende rolle som et multimediasenter. Spill er selvsagt også et viktig bruksområde for Project Natal, men hvis man forventer å kunne styre Gears of War 2 helt optimalt om et par måneders tid så har man misforstått konseptet :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det var bare det jeg ville vite. Da oppfattet jeg det egentlig helt riktig. Litt synd egentlig. Jeg ser ikke på meg selv som noen hardcore gamer, men hvis den ikke egner seg for min bruk blir jeg nok ikke til å bruke penger på Natal med det første. Kanskje hvis det kommer flere funkjsoner alà Milo og den typen ting, men gidder ikke bruke masse penger på en dvd/musikkspiller jeg kan snakke til, så rik er jeg ikke på langt nær. Da krysser jeg heller fingrene for Sonys håndholdte kontrolldupedings. :)

Lenke til kommentar

Rider of Reason: Du skal ikke se bort ifra at ulike utvikler noe skikkelig snacks som tyner Project Natal til grensen, og spill til Natal vil definitivt få svært mye fokus fremover. Alt jeg sier er at man ikke kan forvente en banebrytende opplevelse fra dag én :)

 

Haaper ikke denne prisen blir saa smellheoy. Vil si Microsoft er langt fra pris-rettferdige med Xbox-ekstrautstyret som det allerede er.

(traadleos WIFI anyone? Ikke langt fra tusenlappen)

 

De sa ingenting om hvilken pris vi kan forvente, men med tanke på at den i praksis er fire spaker i én så kan den fort rettferdiggjøres i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Dette har jeg faktisk allerede prøvd i en litt mer primitiv versjon. I en av hovedattraksjonene i Disney World, Florida, "Epcot" er det alltid lang kø.

 

Der hovedkøen går er det en svær vegg med et lerret, projektor og et spesialkamera. Det registrerer siluetten til alle i køen og tegner den på lerrettet. Deretter tegner en datamaskin baller på lerretet som alle i køen kan slå etter og enten knuse eller dele i biter. En kunne også hoppe og nikke og slå etter baller som var høyt i luften. Fungerte utmerket !

 

Etter en stund kunne "alle" i køen styre en fugl som skal fly igjennom et landskap uten å kollidere ved å lene seg enten til høyre og venstre. Det var to slike lerret og en del av køen konkurrerte da med den andre delen av køen med å komme først frem med fuglen.

 

Jeg har aldri hatt det så lite kjedelig i en kø før :-)

 

Kanskje Microsoft fikk inspirasjonen sin fra denne "attraksjonen"?

Lenke til kommentar

Dette ser mye bedre ut enn Wii, men det er neppe ment for spill som krever at man bruker de fleste av knappene på håndkontrolleren. Jeg tror det blir laget egne spill, spesielt designet for Project Natal. Eventuelt enklere moduser for spill som i utgangspunktet er ment å spille med håndkontroller.

 

Jeg håper virkelig det tar spillverdenen med storm, og blir en kjempesuksess med massevis av fantastiske titler.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...