Gå til innhold

Anmeldelse: Tales of Monkey Island: The Siege of Spinner Cay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra kapittel dette, dog noe kort selv for episodeformat å være. Men jeg satt aldri skikkelig fast denne gang. Vil anbefale alle å virkelig snakke mye og ikke unngå en eneste samtale, fordi det var veldig mye god humor skjult i dialogen. Lo fryktelig mye av denne her til tider og humrer bare jeg tenker tilbake på episoden. Kom vel frem til mye av det samme i mine egne tanker om spillet.

 

Hadde ikke trodd en gammal gubbe som meg skulle hatt noe å spille nå på sensommeren, er fryktelig glad for piratoverraskelsen. Lever i håpet om at de neste kapitlene vil holde samme standard. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Haha, er et tilbakeblikk i spillet som har noe med forgjengeren å gjøre, som jeg fant helt utrolig morsom. Skriver i spoiler i tilfelle noen vil bli overrasket over dette i stedet for å vite det på forhånd:

 

 

Når du kommer på den ene øya med flåten, med den lille hytta, hvor fisken begynner å synge på "A pirate I was meant to be" fra Curse of Monkey Island. Og for de som har spilt MI3, så hatet Gurbrush den låta når crewet hans sang den på skipet hele tiden, men nå som han hører sangen så danser han som en liten unge å sier "Yay!", "I like this song" og "Again! Again!". I Curse of MI sa han jo også hele tiden når de sang den "Not again ..."

 

 

Lo helt utrolig godt. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Enda en god episode, jeg var temmelig sikker på at de kom til å ødlegge MI men dette er jo perfekt!

 

PC styringen av spillet funker helt greit spør du meg, eneste some er litt klønete på PC er item menyen, men hvis du prøver deg fram helt på måfå så burde du kansje sette deg ned å tenke deg om uansett ;p

 

Ved å bruke TAB knappen (2. under escape knappen, men de 2 pilene på) så åpner menyen seg. Noe den har gjort på pc siden Course of MI.

 

I tillegg vil jeg si at jeg var fornøyd med de sålangt lanserte episodene av ToMI.

Har spilt gjennom alle spillene tidligere.

Og syns egentlig at Telltale games har valgt en litt for lett vanskelighetsgrad.

 

For syns systemet fra Le'chucks revenge og Course of MI var genialt. Altså at man kunne velge å spille det vanlige eller "Mega Monkey" med flere gåter og som var litt vanskeligere.

 

For er så mye morsomere å klare det hvis man har sittet å klødd seg i hodet noen timer før man klarer det. :p

Det er værtfall min mening!

 

Ser nå fram til neste episode av ToMI! :D

Lenke til kommentar

Det meste sitter i de to episodene vi har fått hittil. Jeg liker de nye hovedkarakterene som er introdusert veldig godt. Det er en fin balanse av retro humor og ny humor, og historien virker lovende.

 

Synes som endel andre at gåtene kan være litt enkle, selv om jeg satt godt fast med en denne gangen. Skulle også ønske at telltale lot oss patche alt opp til et spill når alle episodene er gitt ut.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...