Gå til innhold

Revolusjon fra Lionhead?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, går ikke på det der igjen. Etter flere spill av denne karen har jeg endelig virkelig lært at spillene hans alltid ender opp skuffende i forhold til hva de gir inntrykk av. Som Fable 2, der det virket som det var hauger på hauger å gjøre med masse valgfrihet osv, også viser det seg at det var ingen dybde ved noen ting. Det føltest ut som å spille en enkel MMO i singleplayer etter en stund..

 

 

Fable 2 spoiler:

 

 

Og valget på slutten! Vil du bruke din midlertidige tilgang til nesten allmektig kraft til å:

A: gi hundrevis av mennesker som døde av slavearbeid tilbake livene sine?

 

B: at hunden din skal komme til live igjen?

 

C: Gi deg selv masse penger.

 

Hva i helvete slags elendig magi er dette? Hvor "reverser et massedrap" eller "redd en hund" er de eneste to "gode" tingene du kan gjøre? Snakk om å ha problemer med å skrive moralske nyanserte valg inn i historien.

Hvis du velger det innlysende gode valget så kan du fortsette å spille, men uten hunden, som gjør det poengløst, siden han er en ganske essensiell del av spillet.

 

Etter å endelig ha kommet meg igjennom dette etter hvert ganske uengasjerende spillet hadde jeg bare lyst til å fortelle Molyneux hvor han kunne putte det spillet hen :p

 

Lenke til kommentar
Peter Molyneux er en veldig snakksom person som prater før han tenker. Er på ingen måte overbevist over at han kan finne på noe spesielt revolusjonerende.

 

Har du sjekket historien? Har du hørt om Bullfrog? Peter Molyneux står bak rekordmange nyskapende og utrolig gode spill, spill som Populous, Syndicate, Theme Park og Dungeon Keeper. Jeg har stor tro på at denne mannen kan finne på noe revolusjonerende og ytterst godt.

 

I dag er det visst gode, gamle Abe Lincoln som befinner seg siden.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Peter Molyneux er en veldig snakksom person som prater før han tenker. Er på ingen måte overbevist over at han kan finne på noe spesielt revolusjonerende.

 

Har du sjekket historien? Har du hørt om Bullfrog? Peter Molyneux står bak rekordmange nyskapende og utrolig gode spill, spill som Populous, Syndicate, Theme Park og Dungeon Keeper. Jeg har stor tro på at denne mannen kan finne på noe revolusjonerende og ytterst godt.

 

I dag er det visst gode, gamle Abe Lincoln som befinner seg siden.

 

Du nevner noen gode spill, men med tanke på alt han sa om blandt annet hunden i Fable 2 som ikke var med i det ferdige produktet så er han ikke redd for å snakke litt over hodet på seg selv.

Uansett, det skal bli spennende å se hva slags prosjekt det er, og om det er noe av interesse!

Lenke til kommentar

Er det bare 14-åringer her som har spilt pc ordentlig de siste 3-4 årene?

 

Greit nok at Peter M snakker litt mye, men som en annen bruker nevnte ovenfor; han er faktisk arkitekten bak noen av de mest uforglemmelige spillutgivelsene i historien. I tillegg er Lionhead en av utviklerne som faktisk prøver NOE nytt.

 

Fra wiki: "Molyneux was inducted into the AIAS Hall of Fame in 2004"

 

AIAS: Since 1998, the Academy of Interactive Arts & Sciences has annually inducted into its "Hall of Fame" video game developers that have made revolutionary and innovative achievements in the computer and video game industry.

 

Noen andre spillutviklere i AIAS: Shigeru Miyamoto, Sid Meier, John D. Carmack, Richard Garriott med flere.

 

Kanskje fyren kan klare å få til noe allikevel, til tross for hva noen her poå forumet synes om han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...