Gå til innhold

- iPhone er kraftigere enn Wii


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv la jeg merke til at sesong 2 av Sam & Max krevde mer ressurser enn sesong 1 (jeg har en 1.7gHz thinkpad med 1gb minne). Begynner nesten å lure på om denne overflod av kraftig hardware som har kommer de siste årene frister noen utviklere til å utføre ports som ikke er sikkelig optimalisert rett og slett fordi det er billigere å satse på sterk maskinvare enn god programmering..

 

Grafikken i disse spillene er ikke spesielt avansert, men på den andre siden vet jo ikke jeg hva de har gjort for endringer i grafikkmotoren som gjør alt så mye mer ressurskrevende.

 

//T

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

Nintendo henger ikke med som vanlig. Hvor lenge tviholdt de på kassettene? Og hvorfor ga de Wii-en så liten "harddisk"? Og nå setter de sånne begrensninger på spillene?

Har ingenting imot Nintendo, men blir stadig oppgitt over den manglende evnen til å henge med på de områdene som virkelig gjelder. At de kjører sitt eget løp er helt greit, men de blir jo nødt til å lage alle de bra spillene selv. <_<

Lenke til kommentar

"Derfor er ikke Tales of Monkey Island like godt på Wii som på PC. "

Fordi iPhone er kraftigere enn Wii ??

Vet skribenten i det hele tatt at PC og Iphone og Wii er tre helt forskjellige ting?

Hva i granskauen har iPhone med dette og gjøre i det hele tatt ?

Kan dere for H..... slutte og legge inn "iphone" overalt der det lar seg gjøre ??

De fleste moderne mobiler i dag er bedre enn Wii`s maskinvare. Mildt sagt så er maskinvaren i Wii elendig! Og hva har dette med Iphone og gjøre ? Nada, zip, nothing!

Lenke til kommentar

XanderZ: Jeg siterer:

En programmerer fra Telltale Games som kaller seg Yare forsvarer spillet ved å peke på at Wii er en svært svak konsoll, og at WiiWare også har store begrensninger:

...

Han fortsetter med et noe mer kontroversielt utsagn:

 

– Problemer med bilderaten vil forhåpentligvis løses etter hvert, men husk at Wii rett og slett ikke er noen kraftig konsoll. En iPhone er faktisk langt kraftigere enn en Wii.

Hvis du leser dette vil du se at det er programmereren fra Telltale Games som sier dette, ikke skribenten. Les gjennom artikkelen neste gang før du bestemmer deg for å fly i flint.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvorfor WII skal ha så håpløst dårlig maskinvare i forhold til konkurrentene 360 og PS3? Hadde de hatt en maskinvare som noenlunde matcha de andre + kontrollsystemet deres hadde de grusa de andre tenk f.eks. call of duty 4 og 5 me skikkelig grafikk på wii. Men de selger vel bra nok som det er så er vel ikke noe problem for DEM. Konsollen er jo blitt dyrere enn XBOX mange steder og tilleggsutstyret som flere kontroller og anna shit er minst like dyrt. Dårlig...

Lenke til kommentar

Det ligger mye forskjellige ting bak den avgjørelsen. Nintendo ønsker at en generasjon skal vare lengre. Med Wii fikk de på en veldig enkel måte gjenoppta den forrige generasjonen, bare ved å oppgradere små deler av maskinvaren. Noe som ville føre til langt mer penger tilbake. De tok en sjanse og lyktes med det. Når "Wii 2" kommer vil den garantert ligge på nivå med dagens 360 og PS3.

 

Og når Sony og MS har klart å få ut en maskin til, har igjen Nintendo klart å utvide den nåværende generasjonen. Om konkurrentene kommer med sitt svar kort tid etter.

 

Sånn er business, man må ta en sjanse nå og da. Denne gang lyktes Nintendo. Sjekk ut Blue Ocean strategien for litt utdypning i hva Nintendo har holdt på med de siste 5 årene (og vil fortsette med).

Lenke til kommentar

Mye forskjellig ting? Tror vi sier god gammeldags grådighet, det samme som driver microsoft og sony. Derimot legger nintendo seg opp på en annerledes modell enn de 2 andre. Microsoft og Sony satser på attach rate, altså de skal tjene penger på spill og diverse utstyr. Konsollen er solgt med tap og en forventning om at kunden skal kjøpe nok spill til å tjene inn igjen tapet pluss gå med overskudd.

 

Nintendo gjør ikke dette, de selger konsollen med fortjeneste. Om de skulle lagt seg på samme tekniske nivå som 360 og PS3 hadde den blitt vanvittig dyr om denne modellen skulle følges. Siden de satser på casuals, som ikke er kjent for å være stor forbrukere av spill ville det også vært ganske dumt å satse på samme modell som de andre. 360 og PS3 satser tross alt på litt mer aktive gamere :p

Lenke til kommentar

Trur ikke vi er så veldi off topic, er jo mye snakk om att WII er en svak maskin i artikkelen. Bare utdyper hvorfor, men det plager meg siden wii har veldi bra konsept, hvis wii kommer me 360 og ps3 grafikk holder det for meg. Er jo bra nok grafikk det =)

Lenke til kommentar

For en spøk..

En iphone ville aldri i verden klart a utføre Hyrule Field i Twilight Princess på noe høy fart.

Wii er en bedre maskin enn iphone, fordi det spørs med prosessor-arkitekturen.

Og, jeg tviler på at en iphone kan overføre 1,9Gb i sekundet?

I tillegg lager Wii MYE kraftigere bildekvalitet. (ikke integrert GPU som tar fra RAM og CPU)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...