Gå til innhold

Konsollmakere merker finanskrisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var nesten som forventet for Nintendo sin del. Ingen nye farger og/eller modeller, ingen priskutt og ingen nye storspill siden Super Smash Bros Brawl. De har dog gått i pluss, noe man ikke kan si om konkurrentene.

 

Det blir spennende å se hvordan Wii Sports Resort, Monster Hunter 3(i Japan), NSMB Wii, Mario & Sonic at the Winter Olympics og Wii Fit Plus vil påvirke salget i løpet av de kommende månedene. Den svarte Wii-en som vil bli lansert samtidig som Monster Hunter 3 i Japan kan også komme til å gi Wii en liten salgsboost.

 

Når det gjelder Sony så tror jeg at alle her er enige i at PS3 trenger et priskutt. PS2-tallene er derimot veldig imponerende.

Lenke til kommentar
Men Microsoft gir som vanlig ikke ut tall?

Stemmer nok på en prikk. Det de derimot har sagt er at salget av Xbox 360 økte det første halvåret i år sammenlignet med i fjor. Om inntektene er ved like er en annen sak takket være priskuttet ned til $199 for Arcade modellen. Krisen i høst er garantert ene og alene ansvarlig for så dårlige tall. PS3 sin pris holder den fra høye tall, og det samme med Wii samt en mangel på killer-titler. Tenker det blir fart på tallene i høst eller våren 2010! :)

Lenke til kommentar
Men Microsoft gir som vanlig ikke ut tall?

Stemmer nok på en prikk. Det de derimot har sagt er at salget av Xbox 360 økte det første halvåret i år sammenlignet med i fjor. Om inntektene er ved like er en annen sak takket være priskuttet ned til $199 for Arcade modellen. Krisen i høst er garantert ene og alene ansvarlig for så dårlige tall. PS3 sin pris holder den fra høye tall, og det samme med Wii samt en mangel på killer-titler. Tenker det blir fart på tallene i høst eller våren 2010! :)

 

Er krisen det eneste som forårsaker dårlig spillsalg? For min del har jeg allerede en god del spill fra i fjor som jeg enda ikke har fått spilt gjennom, og eller som jeg fortsatt spiller. Hva om de store mengdene gode spill, med høy gjenspillbarhetsverdi (er det et ord) gjør at folk ikke trenger å kjøpe nye spill?

 

Det har kommet en del bra spill i det siste, men jeg har ikke kjøpt noen av dem fordi de er ikke must-have og samtidig har jeg ikke klarer å legge fra meg CoD, L4D, X3, Guitar Hero Metallica osv. Samtidig har jeg et par spill fra i fjor jeg enda ikke har hatt tid til å prøve. Da blir det på en måte bare dumt å kjøpe nye spill.

 

Er det andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...