Gå til innhold

Dead Space får film og etterfølgere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det om å gjøre å klemme ut filmer av samtlige litt større spill man slipper for tiden?

 

Uansett, tanken har streifet meg fler ganger underveis i Dead Space om at dette er jo egentlig ganske nært Alien-materiale, så en film burde jo fungere utmerket. så får vi se da, om de ikke henger seg for mye opp i å vise frem fremtidige verktøyanordninger som også fungerer bra som våpen kontra en god film. Dead Space er ikke akkurat skummelt, men det kan jo fort filmen rette på.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke DS er så veldig skummelt egentlig - det har en finfin atmosfære men som med F.E.A.R. så faller frykten bort når man får overlegne våpen og frykten baserer seg mer på å skremme deg heller enn å krype under huden på deg.

Men det er et godt spill og jeg koser meg - har vel snart rundet det!

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke DS er så veldig skummelt egentlig - det har en finfin atmosfære men som med F.E.A.R. så faller frykten bort når man får overlegne våpen og frykten baserer seg mer på å skremme deg heller enn å krype under huden på deg.

Men det er et godt spill og jeg koser meg - har vel snart rundet det!

Stikk motsatt her =P DS har en slik ekkel atmosfære og jeg våger ikke å gå videre osv..

F.E.A.R. derimot klarte ikke dette, (pure action, ææhh, pure action, æhhh :lol: osv)

Jeg vet at DS blir "mindre skummelt" og mer action utover, men det hjelper lite da jeg ikke tørr å fortsette <_< Men jeg skal nok bli ferdig med det engang :D

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt flere ganger under Dead Space-spilling at "med litt forandringer, kunne dette ha fungert som film". Jeg hadde i grunn ikke sett for meg at det kom til å skje, men... Om man leser hele Variety-artikkelen, synes det som om uavhengige spill-IP-er (Dead Space, Mass Effect, Gears of War, osv.) er den nye vinen i Hollywood.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt flere ganger under Dead Space-spilling at "med litt forandringer, kunne dette ha fungert som film". Jeg hadde i grunn ikke sett for meg at det kom til å skje, men... Om man leser hele Variety-artikkelen, synes det som om uavhengige spill-IP-er (Dead Space, Mass Effect, Gears of War, osv.) er den nye vinen i Hollywood.

 

Hva i all verden betyr IP i denne sammenhengen? Har sett det brukt fler steder i det siste og jeg sitter med skjegget fult av postkasser i sånne sammenhenger.

 

Jepp, Dead Space har et utrolig grunnlag for å bli filmatisert. Problemet er at historien lett kan virke som en karbonkopi av Alien-filmene, og det kan bli et problem.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt flere ganger under Dead Space-spilling at "med litt forandringer, kunne dette ha fungert som film". Jeg hadde i grunn ikke sett for meg at det kom til å skje, men... Om man leser hele Variety-artikkelen, synes det som om uavhengige spill-IP-er (Dead Space, Mass Effect, Gears of War, osv.) er den nye vinen i Hollywood.

 

Hva i all verden betyr IP i denne sammenhengen? Har sett det brukt fler steder i det siste og jeg sitter med skjegget fult av postkasser i sånne sammenhenger.

Intellectual Property er det vel :V

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Gleder meg til Dead Space 2. Synes Dead Space sammen med Saints Row 2 var de to beste spillene som kom i 2008. Og jeg brukte akkurat to uker på å runde Dead Space, synes det var så skummelt. Litt rart egentlig da jeg sjelden blir skremt av spill. Eneste andre spillene som har gjort meg redd er Penumbra og Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt flere ganger under Dead Space-spilling at "med litt forandringer, kunne dette ha fungert som film". Jeg hadde i grunn ikke sett for meg at det kom til å skje, men... Om man leser hele Variety-artikkelen, synes det som om uavhengige spill-IP-er (Dead Space, Mass Effect, Gears of War, osv.) er den nye vinen i Hollywood.

 

Hva i all verden betyr IP i denne sammenhengen? Har sett det brukt fler steder i det siste og jeg sitter med skjegget fult av postkasser i sånne sammenhenger.

Intellectual Property er det vel :V

 

 

Ah, cheers.

 

Cybion, du mener den tegnefilmen? Kunne tenke meg å se den selv, egentlig bare jeg får fullført spillet.

 

Sitter forsvidt litt fast, hvordan skal jeg

få satt fast den transmitterpoden for nødsignal til den astroiden jeg skal skyte ut i rommet? Det ser ikke ut til at det går an å sakke farten på de to "armene" som snurrer rundt, jeg oppnår i hvert fall aldri mer enn at asteroiden blir blå.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...