Gå til innhold

Anmeldelse av Harry Potter og Halvblodsprinsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, nå fikk de et halvt år ekstra på å utvikle spillet og det blir enda dårligere enn tidligere?

Hvorfor kan de ikke la noen mer seriøse utviklere ta seg av jobben? Bioware, Obsidian, Bethesda eller noen andre som hvert fall klarer å lage spill?

 

Eneste spillet som har halvveis fungert er De Vises Stein på PlayStation og Fangen fra Azkaban på PlayStation2.

 

 

I motsetning fra mange andre "film som blir spill" tilfeller så har jo faktisk Harry Potter potensiale, men det hjelper jo fint lite med såpass evneveike utviklere og EA gir dem vell sikkert ikke de beste økonomiske forholdene heller tenker jeg.

 

Helt fantastisk at vi ikke skal få noen skikkelige Harry Potter eller Ringenes Herre spill!

Nå har vi riktignok noen få vellykkede Ringenes Herre spill i form av Battle for Middle-Earth serien osv.. Mens Harry Potter har vell ikke kommet med noe som kan kalles spesielt vellykket enda?

 

 

Håper at når filmserien er over, så kan noen lage et stort RPG-univers rett fra bøkene, med en skikkelig utvikler, gode økonomiske forhold og ikke noe stort tidspress kunne det blitt VELDIG BRA!

Lenke til kommentar

Eneste som har fått til å få en bra film til spill var the Matrix og Enter The Matrix(ironi for deg som lurte). Harry Potter har kjempepotensiale, men jeg synes man skulle spilt en elev på Galtvort, ikke nødvendigvis harry potter. Det hadde også vært fint om de hadde lagd et spill som ikke nødvendigvis hadde noe med filmen å gjøre, men spilte innenfor harry Potter universet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

HP mmo hadde vært episk. Man kan velge mellom de fire husene, og hvis man går smygard og når høyeste lvl lærer man Avada Kedavra.. *sikle*

Lenke til kommentar

Lisensene er der problemet ligger. Spillene kan ikke diversere for mye fra filmene de er laget til, og dermed blir den store kreativiteten bundet opp . Dessuten er det stramme tidsrammer og fastlåste karakterer man ikke kan gjøre noen ting med, og dermed faller spillet gjennom.

 

Vent til Lego: Harry Potter kommer, så skal dere få se et HP-spill som virkelig oser kvalitet. Nettopp fordi Lego-spillene kan gjøre tingene på sin veldig sære måte.

Både Star Wars, Indiana Jones og Batman har fått herlige spill i Lego-serien, og jeg kan ikke tenke meg at HP faller utenfor det gode selskap.

 

Transformers spillet, som til tross for litt svak grafiske kvaliteter (kjedelige omgivelser) og en litt småtam historie er også et godt spill, fordi det kan gjøre hva det vil (innenfor visse rammer med tanke på lisens) og fungerer dermed fint.

Lenke til kommentar

Enig med anmelder på stort sett alle punkter. Det er gøy å blande eliksirer og utforske Hogwarts, men ellers er det et ganske så monotont spill.

 

Jeg har forøvrig en liten drøm om at noen skal ta opp tråden fra de to spillene som ble laget til Game Boy Color, de to HP-spillene jeg har desidert best minner fra (og jeg har spilt de fleste) :) De var ikke helt som de andre spillene, de var vel en slags RPG etter hva jeg husker.

Lenke til kommentar
Filmen var herlig btw . . en av de bedre harry potter filmene:) I alle fall de som er fans så var denne filmen genial

 

Dette blir vell en smule off-topic men kan ikke si meg enig i dette heller..

 

 

 

Som film fungerer den, men når det kommer til å legge frem historien fra boka osv syntes jeg den skuffer.

 

Det er helt tydelig at det er for mye innhold i boka for en film, så ting må bli tatt ut, dette er jo det store dilemmaet med å filmatisere bøker og det er nesten bare Peter Jackson og hans team med Ringenes Herre som har fått dette til på noe jeg vil kalle en vellykket måte.

 

 

Jeg blir faktisk smått forvirret og satt ut fra første sekund..

Tog stasjon? Flørting? Og en Humlesnurr som plutselig dukker opp ut fra intet?

 

Det hele fungerte greit på filmen, men om vi tenker på historien fra boka blir jo dette helt skjevt, for det første så skjedde jo ikke dette i boka overhode, det å starte med noe slikt blir helt feil i mine øyne og om vi tenker tilbake på hvordan det presiseres i bøkene hvor viktig det er at Harry holder seg hjemme hos sin tante og onkel for å opprettholde beskyttelsen til moren, og hvor viktig det var å holde seg hjemme hos de ettersom dødseterne og Voldemort nå herjet igjen faller jo helt i grus når filmen starter med at Harry tilsynelatende sprader rundt fra tog stasjon til tog stasjon? Hvorfor i allverden kom det ingen angrep på han?

 

 

 

Også går ting alt for raskt i svingene, før du vet ord av det er vi hos Horation Snilehorn og for å være helt ærlig, hadde jeg aldri lest boka så hadde jeg ikke klart å henge med eller fatta hva som egentlig skjedde.

 

 

Dette bærer filmen preg av hele veien igjennom, at ting går uhorvelig fort. Og Argarapp var da virkelig MYE STØRRE i Mysteriekammeret filmen enn hva han er i denne filmen? Det er noe som har irritert meg endel, hvordan borgen og omgivelsene brått forandrer seg fra film til film.

 

 

Spesielt slutten, fra hulen til hvor Slur stikker av gikk så fort at jeg ikke helt klarte å henge med, hele Humlesnurrs død fanget liksom aldri da det hele ble ferdig såpass fort, og hva skjedde med at Gygrids hytte blir satt på brann uten at vi får se han redde seg selv og Hogg? Det skaper jo bare et eneste stort spørsmålstegn?

 

 

 

Det visuelle fungerte, noen dialoger var veldig bra, men filmen overall føltes stresset og var lite tro mot boka og om jeg ikke hadde lest boken på forhånd tror jeg neppe at jeg hadde forstått stort av denne filmen i henhold til historien.

 

Så grei underholdning, men ikke stort annet enn det dessverre.

Godt å vite at de deler siste boka i to filmer, så slipper vi kanskje endel av snarveiene og det at de forsøker å presse for mye innhold på for kort tid.

 

 

Står ikke til stort mer enn en terningkast fire.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Skjul
Filmen var herlig btw . . en av de bedre harry potter filmene:) I alle fall de som er fans så var denne filmen genial


Dette blir vell en smule off-topic men kan ikke si meg enig i dette heller..


Som film fungerer den, men når det kommer til å legge frem historien fra boka osv syntes jeg den skuffer.

Det er helt tydelig at det er for mye innhold i boka for en film, så ting må bli tatt ut, dette er jo det store dilemmaet med å filmatisere bøker og det er nesten bare Peter Jackson og hans team med Ringenes Herre som har fått dette til på noe jeg vil kalle en vellykket måte.


Jeg blir faktisk smått forvirret og satt ut fra første sekund..
Tog stasjon? Flørting? Og en Humlesnurr som plutselig dukker opp ut fra intet?

Det hele fungerte greit på filmen, men om vi tenker på historien fra boka blir jo dette helt skjevt, for det første så skjedde jo ikke dette i boka overhode, det å starte med noe slikt blir helt feil i mine øyne og om vi tenker tilbake på hvordan det presiseres i bøkene hvor viktig det er at Harry holder seg hjemme hos sin tante og onkel for å opprettholde beskyttelsen til moren, og hvor viktig det var å holde seg hjemme hos de ettersom dødseterne og Voldemort nå herjet igjen faller jo helt i grus når filmen starter med at Harry tilsynelatende sprader rundt fra tog stasjon til tog stasjon? Hvorfor i allverden kom det ingen angrep på han?



Også går ting alt for raskt i svingene, før du vet ord av det er vi hos Horation Snilehorn og for å være helt ærlig, hadde jeg aldri lest boka så hadde jeg ikke klart å henge med eller fatta hva som egentlig skjedde.


Dette bærer filmen preg av hele veien igjennom, at ting går uhorvelig fort. Og Argarapp var da virkelig MYE STØRRE i Mysteriekammeret filmen enn hva han er i denne filmen? Det er noe som har irritert meg endel, hvordan borgen og omgivelsene brått forandrer seg fra film til film.


Spesielt slutten, fra hulen til hvor Slur stikker av gikk så fort at jeg ikke helt klarte å henge med, hele Humlesnurrs død fanget liksom aldri da det hele ble ferdig såpass fort, og hva skjedde med at Gygrids hytte blir satt på brann uten at vi får se han redde seg selv og Hogg? Det skaper jo bare et eneste stort spørsmålstegn?



Det visuelle fungerte, noen dialoger var veldig bra, men filmen overall føltes stresset og var lite tro mot boka og om jeg ikke hadde lest boken på forhånd tror jeg neppe at jeg hadde forstått stort av denne filmen i henhold til historien.

Så grei underholdning, men ikke stort annet enn det dessverre.
Godt å vite at de deler siste boka i to filmer, så slipper vi kanskje endel av snarveiene og det at de forsøker å presse for mye innhold på for kort tid.


Står ikke til stort mer enn en terningkast fire.




Nå er det jo veldig mange elemter som er i bøker som ikke passer i film. Regissørene må så og si alltid gjøre noe som ikke står i samsvar med boka. Det blir teit å klage på at det ikke var sånn i boka, for de som lager filmen må ikke lage den akkurat som den var i boka.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...