Gå til innhold

Ukens nettutgivelser (uke 29)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte Monkey Island SE i forgårs og vart ferdig med det i dag. Det her er faktisk første gongen eg har runda det, så det var jo ein positiv oppleving.

 

Den nye serien trur eg at eg står over for no, sidan det er så dyrt på Steam. Samme med dei andre spela frå Lucasarts som er blitt relansert der, alt for dyrt. Skal kanskje vurdere Republic Commando sidan eg har høyrt ein del bra om det, men ikkje akkurat no.

 

Har tenkt å kjøpe Time Gentlemen, Please etter at eg er ferdig med Ben there, Dan that.

Lenke til kommentar

Fjernet Direct 2 Drive-referansene for LucasArts-spillene. Synd det. Prisen på Steam har jeg egentlig ikke problemer med (det er i alle fall ikke standard 1 dollar = 1 euro denne gangen), men jeg er egentlig ganske lei hele Steam-systemet. Kjedelig å starte et tredjepartsprogram for å få lov til å kjøre spillene mine.

Lenke til kommentar
Den nye serien trur eg at eg står over for no, sidan det er så dyrt på Steam. Samme med dei andre spela frå Lucasarts som er blitt relansert der, alt for dyrt. Skal kanskje vurdere Republic Commando sidan eg har høyrt ein del bra om det, men ikkje akkurat no.

Tales of Monkey Island koster jo kun litt over 200 kr for hele sesongen om du kjøper direkte fra Telltale Games sin side. Neppe særlig dyrt om du spør meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

hell yea spilte Qquak tidligere i uken, nokså morsom "vri" på den kjente wolfenstein-ånden. Anbefaler forøvrig også 8-bit killer.

 

Men! Test ut Gspeed og Avert fate!. Sistnevnte er rimelig bra for å være gratis, men uhyre kort. Blackwell virker også bra. Spilte også en konge pixelplattformer i uka her, men jeg husker ikke navnet, argh.

Lenke til kommentar
Hvordan da? Det er jo en remake av 1'eren, så hva var galt?

 

Forresten, skal de lage en remake av 2'ern også? =)

 

Det var rett og slett bare slurvent. Måten Guybrush var tegnet på, måten han var integrert i bakgrunnene på, skaleringen. Animasjoner. Originale Monkey Island 1 er utrolig mye bedre på alle disse aspektene. Stemmene og den nye musikken var bra dog, det skal dem ha.

De har ikke sagt noe om en remake av Mi2 enda.

Endret av Santar
Lenke til kommentar
Det var rett og slett bare slurvent. Måten Guybrush var tegnet på, måten han var integrert i bakgrunnene på, skaleringen. Animasjoner. Originale Monkey Island 1 er utrolig mye bedre på alle disse aspektene. Stemmene og den nye musikken var bra dog, det skal dem ha.

De har ikke sagt noe om en remake av Mi2 enda.

 

Må si meg litt enig her desverre. La spesielt merke til det hos Meathook, der hadde de ikke giddet å animere ilden i grua engang. Legger jo enda mer merke til det når man switcher frem og tilbake mellom originalen med F10. Bakgrunnene er for det meste bra, men preges av hastverksarbeid. Karakterene er dårlig tegnet og stive animasjoner. Det ser nesten ut som et flashspill.

 

Nå skal man kanskje ikke klage fordi det er en oppussing, men likevel Lucasarts tar seg betalt for det og da synes jeg man kunne forvente en høyere standard. Jeg håper virkelig LA legger lista høyere hvis de velger å følge opp med MI2.

Endret av ilex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...