Gå til innhold

Nytt Command & Conquer krever nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde ikke kriminelle vært tilstede så behøvde ikke EA og tatt denne forhåndregelen.

 

Men som med alskens kreative DRM-schemes, kommer "de kriminelle" til å få en utgave av spillet uten dette ekstra tøvet - og dermed er det dobbelt unyttig. Man straffer lovlydige kunder, og siden det ikke har noen preventiv effekt mot piratkopiering, skaper man snarere det motsatte: Økt insentiv.

Lenke til kommentar

Whackedorange skrev at det er de lovlydige kundene som ble straffet, ikke nødvendig å nevne det igjen. Uansett tror jeg dette har en viss effekt mot piratkopiering, da det slettes ikke er alle pirater som vet hvordan man kan spille online med et piratkopiert spill. Så om dette minsker piratkopieringen med, la oss si, 20%, tror jeg EA er mer enn fornøyd med det.

Lenke til kommentar

"Dette er hovedsaklig for å følge spillerens fremgang, slik at alle detaljer kan følges opp, sier EAs Aaron Kaufman" Hvorfor bara ikke si det som det er? Hvofor er det vits å lyge? Det er HOVEDSAKLIG pga vi ikke vill at folk skal sitte å spille Piratkopiert spill! Vi vill tjene mer penger!!! Dettte kommer ikke til å hjelpe i det hele tatt, etter noen dager så kommer Command & Conquer(No internet connection patch) download torrent her!

 

Dette straffer mangen lovlydige som vill kjøpe spille men ikke har tilgang til internett! Eller viss linja er nede så kan du ikke spille! Off EA altså dere er så utrulige! Evigekamp

Lenke til kommentar

Kommer an på om det er kun online-autentisering ved aktivering, eller en faktisk kontinuerlig tilkobling som er hardkoded inn mange steder i spillet. Førstnevnte kan glatt omgås av pirater, sistnevnte er mye vanskeligere da de må i praksis skrive om deler av spillet.

Lenke til kommentar

Enig der Kharan, høres mer ut som det sistnevnte og der må det endel mer til enn en fikset exe fil. Hmm, redirect av alle autentisering forespørsler til en ghost server som gir falsk positiv? Eventuelt en ip spoof. Mye finurlig å finne på...

 

Og ja, EA lyger så det renner av dem. Det skader ikke å være ærlig, jeg forstår en bedrifts ønske om å beskytte produktet sitt. Jeg aksepterer ikke at en bedrift lyger til meg. De nevner jo ikke noe om hva disse nye featurene er og hvorfor det ikke kan gjøres med en vanlig modell: SP krever ikke internett, MP krever internett. Og når man først skal lyge så bør man gjøre en bedre jobb ~~

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser det positive i dette?

For en gangs skyld får du faktisk noe ekstra ved å ha den lovlige versionen, altså stats tracking osv ingame. Dette er ett skritt i riktig retning etter min mening. Greit at det er drøyt å måtte være online hele tiden, men i det minste får du noe ut av det som piratene ikke får :)

Lenke til kommentar

Jaja, der ble det ikke no C&c4 kjøp på meg gitt.

Jeg kjøper spill for å spille dem akkurat når og hvor jeg vil. Ikke når det passer seg nettet og EA's servere å være oppe. Jeg hater denne trenden med at en må ha nett for å spille sine egne spill.

Lenke til kommentar

Personleg ser eg ikkje noko problem i dette. Spørsmålet er kor brukervenleg spelet ender opp med å bli.

 

Fleire typar logins?

Må ein ha DVD plata?

 

Faktum er at dei aller aller fleste har internett-tilgang, sjølv på offentleg-stadar. Dei som spelar WoW, spelar spelet overalt, sjølv på skulepulten eller hjå flyplassen.

 

Honnør til EA som faktisk lanserar dette spelet til først og fremst PC, det er sjeldan kost med store titlar i desse dagar.

 

Synest at det blir feil å gå ut mot EA grunna dette.

 

Vi er vel opne til framtidige streaming tjeneste osv? Spør deg sjølv når du sist gjekk lenge utan internett heime.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

C&C har alltid hatt en offline singelplayer. Hvis det kun er for å holde en online profile vedlike, så håper jeg at sjørøverne cracker det her. Gidder ikke å måtte være avhengig av vev hvis jeg ønsker å spille et kjøpt spill offline..

Lenke til kommentar

For en masse sprøyt fra mange brukere nå!

 

Først så er det side opp og side ned i mange tråder om hvor dårlig EA er på DRM. Nå kommer de opp med en perfekt løsning på problemet - og DA er det feil også!?!

 

Hva er problemet? Regner med at 99% av de som spiller spill har internett, og er ganske sikker på at EA gjerne ofrer den ene prosenten for å hindre noe av piratvirksomheten.

 

"Nei, nå skal jeg ikke kjøpe C&C noe mer..." = "Pokker, nå får jeg ikke downloadet det fra TPB"?

 

Hva i all verden er problemet med at et spill bruker internett? Sikker på at mange av C&C-fansen også spiller MMO uten å mukke over at de også bruker internett til en form for DRM.

 

Synes det var en kjempegod nyhet jeg, da det nå blir noe mer fengende hvis det blir ladders/ranking og kanskje noe ekstra innhold etterhvert.

 

Slutt å syt over EA / DRM hvis dere likevel aldri blir fornøyde...

 

Sånn - det var dagens utblåsning :)

 

"Noen blir kanskje overrasket over at man må være på nett, men vi har testet dette internt på alle våre verdensmarkeder, sier Kaufman."

 

Hvor mange verdensmarkeder finnes det? Snakker vi om flere regionale markeder, kanskje?

Lenke til kommentar

For min egen del ser jeg ikke helt problemet sånn rent praktisk. Jeg kan ikke huske at jeg har spilt noe særlig uten nett, la oss si de siste 8-9 årene. Nettilkoblingen min har heller ikke vært plaget av mye nedetid og hvis den, skrekk og gru, skulle gå ned har jeg andre ting å gjøre. Hvis jeg er på hytta har jeg i alle fall andre ting å gjøre. Man drar da ikke på hyttetur for å spille data, WTF? Hvis man gjør det er det kanskje på tide å be mamma og pappa om å få slippe å være med på hytteturen.

 

Et krav om nettforbindelse er langt bedre enn mye annet som har blitt servert. Feks slik det er med Steam (ja jeg vet du kan spille offline) synes jeg er helt greit. Jeg har en konto jeg kan bruke på flere maskiner. Passer meg i grunnen ganske bra.

 

Kommer an på om det er kun online-autentisering ved aktivering, eller en faktisk kontinuerlig tilkobling som er hardkoded inn mange steder i spillet. Førstnevnte kan glatt omgås av pirater, sistnevnte er mye vanskeligere da de må i praksis skrive om deler av spillet.

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på det her, men jeg ser heller for meg at man lager en proxy (kjørende på din egen maskin) for autentiseringserveren slik at spillet kontakter denne proxyen for autentisering. Den falske proxyen for autentiseringserveren godkjenner selvfølgelig din kopi og visp.... Dermed trenger man ikke endre særlig mye på spillet, kun den delen som kontater EAs autentiseringserver og siden dette går via nett så må det finnes ett (1) punkt i spillet hvor all trafikken kan snappes opp.

 

Det er vel kanskje ikke lov til å diskutere slik her (?), men det over er mer guessing fra min side.

Lenke til kommentar

Folk som blir behandlet som kriminelle eller med manglende tillit pleier som oftest å oppføre seg deretter, og det er det EA gjer.

 

For meg er det ein rein prinsipp-sak. Skal dei behandle meg, ein ærlig kunde, som ein kriminell så mister eg all form for interesse av å støtte dei, så enkelt er det.

 

Ikkje at eg egentlig har så stor interesse av å kjøpe spela deira, dei pleier som oftest å vere rimelig utvaska og kjedelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...