Gå til innhold

Test: De heftigste supermobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha... Dagens. En latter forlenger livet ;)

Var ikke ment til forrige poster, men til artikkelen. Den er jo egentlig hysterisk morsom. Hvordan kommer man frem til en slik liste? Jo, man hiver 10 forskjellige telefoner i en stor mikser, så fisker man ut en etter en, og lager så en liste. Først ut, sist på listen ;)

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Ble flau av testen til Mobilen.no på TV2 hjelper deg i dag!

 

At ikke Nokia N8 kommer høyere opp i denne testen er rett å slett latterlig!

Ingen Android eller IOS telefon i denne testen kan nå i nærheten på fungsjons siden hva gjelder N8.

 

Jeg nevner ting som Wlan med 802.11n nettverk, blåtann 3.0, usb on the go, fm sender, hdmi port, gratis nav, dedikert kameraknapp!

 

Minus for at prossesoren ikke er kjapp?

Symbian er ett mye mindre ressurskrevene OS enn feks Android.

Min N8 er rask og opplever ikke telefonen som treg.

Kan også spille like heftige spill som de fleste Android/Ios tlf'er kan per i dag. Når QT rammeverket kommer for fult kan N8's ressurser utnytes enda bedre.

 

Prisen er heller ikke "HØY" sammenlignet med de andre telefonen i testen!

 

Lydkvalitet og kamerakvalitet er i toppklasse samt at telefonen har fungsjoner mange andre mobiler kan drømme om så jeg ble faktisk veldig skuffet over Mobili.no som anmelder av mobiltelefoner. :(

Endret av Heineoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes listen virker bra jeg, Har kun testet HTC HD og eier galaxy S. Synes Galaxy S er bedre enn HTC HD som jeg synes er for stor til å være en mobil, er mer som ett lite nettbrett.

 

Ikke helt on topic: Når kommer Motorola atrix? Den virker som en helt genial mobil telefon.

Lenke til kommentar

til heineoen

din komentar: Prisen er heller ikke "HØY" sammenlignet med de andre telefonen i testen!

hmm, er ikke helt sikker men jeg tror at huawei u8800 er ca. 1500 kr billigere en n8 ( ved lansering av nokia n8 )

ja, n8 er treg i forhold til mange andre på denne testen. tok flere nettsider å opnet samtidig med iphone 4 og huawei u8800 og huawei er ikke så veldig mye tregere, noen ganger får den opnet siden tidligere en iphonen men huaweien bruker lengre tid før hele siden er kommet opp. + at symbian har veldig treg og veldig rotete meny ( prøvd ut menyene til n97 mini og det tok opptil 5 sek under (!) å opne mapper og andre ting )

 

til christian:

vårens mobil vil vel egenklig bli htc sensation etter min og mobili.no sin mening: http://www.mobili.no/nyheter/sa-sterk-er-htc-sensation/

Lenke til kommentar

Å være nummer 8 på en liste over "supermobiler" kan umulig være så forferdelig uansett. Enig at det ble en litt rar vinkling på TV2 Hjelper deg, ettersom de nederste på listen fikk sure fjes, men alle telefonene her fikk vel karakteren 4 eller høyere. Programmet gjorde det lett å glemme at dette er en test av kun mobiler i topklasse.

Lenke til kommentar

Om den fortsatt er på 2.1 burde jo det også telle som et minus. Henger litt etter da :dontgetit:

Joda, sa ikke noe på at den henger litt etter der, jeg bare sa at det er feil at XPERIA X10 ikke har støtte for zooming med to fingre. For det har den nemlig.

 

Og ikke nok med det. Men om 2-3 måneder så får vi Android 2.3.3 til XPERIA X10 offisielt i fra Sony Ericsson. Her er beviset.

 

Og med det, så vil faktisk XPERIA X10 være en meget bra mobil selv da med tanke på hva den koster.

 

XPERIA X10 er offisielt den eneste Android mobilen som er sluppet med Android 1.6 som vil bli oppgradert til Android 2.3.3. Er ingen andre Android mobiler som har fått en slik oppdatering.

Lenke til kommentar

Får inntrykk av at denne testen baserer seg litt for blindt på hastigheten, men men.

 

Vil gjerne nevne noen feil som dere sikkert er klare over:

Xperia X10

Ellers gir vi trekk for at telefonen som den eneste i testen ikke har støtte for zooming med to fingre, og for at den ikke har nyere versjon av Android enn 2.1

Begrenset multitouch har blitt lansert i en oppdatering. Det kunne også vært verdt å nevne at en Android 2.3 oppdatering kommer i 2 eller 3 kvartal i år. (Se: lenke

iPhone 4

Når det gjelder funksjonalitet mangler den litt, som mulighet for å brukes som trådløst modem.

Da iOS 4.3 ble rullet ut 11 mars, ble dette gjort mulig.

Den kan bare brukes til videosamtaler mellom andre iPhone 4-er

Sant at det er en del begrensninger her, men man kan faktisk ha videosamtaler mellom alle nyere iOS enheter (iPod touch 4g, iPhone 4, iPad 2, samt Mac), men dere lot kanskje dette gå under betegningen iPhone 4?

 

Ellers sier jeg meg enig med Heineoen at Nokia N8 er en smule urettferdig behandlet. Den er akkurat passe rask, men kunne godt ha hatt litt mer RAM. Også skal man jo ikke glemme oppdateringene av nettleser, Ovi maps og brukergrensesnittet som kommer i sommer. :)

Nokia N8 er ikke som SE Satio: Kraftig innmat, dritt programvare. SE sin PlayMore Arena kjørte sine "gode" gamle Java spill på en telefon med 1ghz prosessor. Nokia sin Ovi Store får stadig nye spennende apps, i tilegg til at mange iPhone utviklere også lanserer apps i Ovi Store nå.

 

Jeg har ikke noe til overs for Sony Ericsson Xperia X10, som jeg synes er fryktelig treig. iPhone 4 er nok heller ikke min favoritt som telefon, men RETT SKAL VÆRE RETT :)

 

EDIT: Noen som kom meg i forkjøpet her.. bra dere følger med folkens! :D

Endret av Dapejo93
Lenke til kommentar

N8 er rimeligere enn de andre borsett fra Huawei som ikke egentlig kan sammenlignes i mine øyne.

 

N97 har ikke samme Symbian som N8 (S60v5 og Symbian^3 sistnevnte)

 

X10 ble ikke lansert med multitouch grunnet HW støtten er alt for dårlig.

Om man krysser fingrene går den helt i stå. (Les youtube)

 

N8 får ny nettleser i juni, i mellomtiden fungerer Opera Mobile 11 strålende.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe til overs for Sony Ericsson Xperia X10, som jeg synes er fryktelig treig.

Er dette med Android 1.6 eller 2.1?

 

Jeg hadde Android 2.1 tidligere, og den var en del raskere enn Android 1.6. Men fant ut at jeg skulle prøve ut en Custom Android 2.2.1 ROM som denne.

 

Og det som gjorde meg overasket var at den Android 2.2.1 ROM'en var vanvittig mye kjappere enn den offisielle Android 2.1 versjonen i fra SE.

 

Så XPERIA X10 kommer definitivt til å bli meget kjapp med Android 2.3.3.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe til overs for Sony Ericsson Xperia X10, som jeg synes er fryktelig treig.

Er dette med Android 1.6 eller 2.1?

 

Jeg prøvde den litt i butikken med Android 2.1.. første som jeg la merke til var at menyene rett og slett hakka/lagga.. og der hadde jeg førsteinntrykket klart :p

 

X10 bør jo teoretisk sett kunne yte mye bedre, så det blir spennende å se om SE kan få litt mer futt i den gamle kraftpakka si =)

 

 

Heineoen, bare synd at ikke Opera Mobile støtter multitouch...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...