Gå til innhold

NOD32 er klar for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal sies at slike virusfjernere for Linux hovedsaklig er for å fjerne Windows-virus.

 

Hvem vet, kanskje virus mengen går over til linux også.

 

RBW: Kjempe stort nyhet, dette antivirusprogrammet skal vertfall jeg installare på alle linux maskiner jeg har når det blir tilgjengelig.

Det fine med denne løsningen er at programmet tar lite ytelse.

Lenke til kommentar

En lenke til hvor man får tak i det ville jo være på sin plass da. (Generelt en hel god sjekkliste for hva som bør være med i artikler. Dette med lenker ser jeg det ofte blir lagt merke til).

 

Dette høres jo flott ut. Nok et argument mot GNU/Linux som forsvinner. Nod32 er kjent programvare, og mange som bruker det på MSW vil nok ha glede av å kunne bruke det samme på GNU/Linux.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet om "business" utgaven er sikkere og dyrere?

Ønsker topp beskyttelse, så er villig å betale litt for den ekstra sikkerheten.

Håper også på oppdateringer følger pakkebehandleren.

 

Edit: Finnes det noen oversikt over hvor mange virus/spybot etc som finnes på linux platformen?

 

Altså da inkluderer jeg også gjennom Samba og WineHQ, NTFS filsystem, der vil nok linux være like sårbar som windows.

Lenke til kommentar

Forøvrig så tilbyr vel de fleste antivirus til linux, både kaspersky, avg, eset osv.

 

Spørsmålet blir heller hva som er best.

Foreløpig har jeg dette å komme med.

 

AVG siden har kjenskap til den fra windows.

 

Styr unna ClamAV, dette er nok tragist, omtrent som å installere Norton AntiVirus for (Windows 95,98) på en windows maskin.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei

 

SIMEN: Ja har du en ubeskyttet Linux i nettverket, kan det være åpen port inn i nettverket og motagelig for Windows virus og Linux, kan dermed spre dette ut.

 

LMH1: Denne har samme pris som business edition til NOD32. Begge er like sikkre, eneste forskjellen er at med BE får du med konsollet og kan administre disse.

 

Du kan få testlisens på [email protected] bare send dem en mail. De svarer ganske så fort. ESET har fått norsk kontor. www.eurosecure.no Elles kan du bestille lisenser der også.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

En lenke til hvor man får tak i det ville jo være på sin plass da. (Generelt en hel god sjekkliste for hva som bør være med i artikler. Dette med lenker ser jeg det ofte blir lagt merke til).

 

Dette høres jo flott ut. Nok et argument mot GNU/Linux som forsvinner. Nod32 er kjent programvare, og mange som bruker det på MSW vil nok ha glede av å kunne bruke det samme på GNU/Linux.

 

 

www.eurosecure.com finner du det

Lenke til kommentar

Har fått med meg fra den tidligere PC alderen at NOD32 var gode greier. Og selv om de har klart å få ut boks i butikkhyller, så synes jeg de har markedsført seg dårlig her til lands. Er toget kjørt for Eset NOD32?

 

Eset NOD32 gjør det veldig bra blandt bedrifter. Litt vannskeligere og mette privatmarkedet nå som Essentials har komt seg såpass. Avast har også eksistert lenge og gjort at mangen går for gratisløsninger.

 

Synd NOD32 er såpass lite kjent blandt de private, men den gjør jobben ufattelig bra. Ser man på Essentials gjør denne jobben greit i privatsammenheng, men Microsoft har bomma på Forefront løsningen sin.

Lenke til kommentar

SIMEN: Ja har du en ubeskyttet Linux i nettverket, kan det være åpen port inn i nettverket og motagelig for Windows virus og Linux, kan dermed spre dette ut.

Forutsatt at han har åpnet porten, disse er ikke åpne i utgangspunktet. Men husk at virus for GNU/Linux finnes ikke, og virus for Windows spres ikke uten videre under GNU/Linux, som regel er det brukere selv som gjør dette uvitende.

 

Poenget med antivirus for GNU/Linux er nettopp å hindre at virus for Windows blir spredd av brukere, f.eks. ved å kopiere filer til en ekstern disk, eller det vanligste scenarioet at GNU/Linux er host for fillagring for skoler og bedrifter, da er det en enorm fordel at selve systemet er immun mot disse truslene, og må bare hindre at skadelige ting blir lagret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...