Gå til innhold

Test: Asus E35M1-I DELUXE 


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg at miniITX er så og si ingenting mtp areal, men en slik løsning ville jo vært ypperlig på microATX eller lignende med en 140mm vifte på. Enda bedre hvis denne viften også kunne fungert som kabinettvifte i stedet for å blåse varme inn i systemet igjen. Hvem tar patent på ideen? :whistle:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har fått testet dette kortet idag, og må si jeg begynner å bli mer og mer imponert. I begynnelsen slet jeg litt med 1080p, men med å velge riktig avspiller så kjører den alt. Har ikke møtt på noen problemer nå. Spiller akkurat nå av et konsertopptak i 1080p (.ts fil 36mbit/s) det går smertefritt.

 

Her kan dere se bilder av mitt bygg.

Lenke til kommentar

Har fått testet dette kortet idag, og må si jeg begynner å bli mer og mer imponert. I begynnelsen slet jeg litt med 1080p, men med å velge riktig avspiller så kjører den alt. Har ikke møtt på noen problemer nå. Spiller akkurat nå av et konsertopptak i 1080p (.ts fil 36mbit/s) det går smertefritt.

 

Her kan dere se bilder av mitt bygg.

 

Hvilket kabinett er det du bruker? :)

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ble veldig imponert over strømbruken på denne. Har nettopp bygd en htpc med

Intel i3 2100T (2.50GHZ)

Asus P8H67-M EVO

2x2GB Corsair minne (1,5v)

128GB OCZ Vertex SSD

Seasonix x400 PSU

 

Den idler på 29/30W og med full last på 4 tråder og grafikk makser den ut på 62W. Dette er målt rett fra veggen, så burde være relativt nøyaktig.

Lenke til kommentar

  • Kjører den 1.3 eller 1.4?
  • Hardware encode acceleration?
  • Lydkvalitet?
  • Hvilke krav stiller kortet størrelsen på PSU?

 

Sitter bare på følelsen om at jeg må google etter testen her.

Tror det er en skriveleif slik at den kjører 1.4, er ikke helt 100% sikker, men har sett noe om 3D i spesifikasjonene og da må en vell ha 1.4

 

Når det gjelder psu så tror jeg du skal fint klare deg med 60watt. Selv har jeg overkill pico-psu på 150watt og AC-DC adapter på 102watt.

Kan prøve å ta noen strømmålinger, men tviler på at jeg får system opp i mer enn 35 watt under peak.

 

Har ikke noe å utsette på lydkvaliteten (2.0) enda. Skal teste videre med .flac senere idag.

 

Tror det benyttes hardware acceleration under hd flash avspilling (flash codec). Jeg har enda ikke støtt på problemer med hd avspilling. Ikke engang .ts filer.

 

Har fått testet dette kortet idag, og må si jeg begynner å bli mer og mer imponert. I begynnelsen slet jeg litt med 1080p, men med å velge riktig avspiller så kjører den alt. Har ikke møtt på noen problemer nå. Spiller akkurat nå av et konsertopptak i 1080p (.ts fil 36mbit/s) det går smertefritt.

 

Her kan dere se bilder av mitt bygg.

 

Hvilket kabinett er det du bruker? :)

Bruker Mini-box sitt M350. (Kjøpt på Amazon fra Usa).

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke kr 1200,- var avskrekkende. Artikkelskribent gir trekk for pris.

 

Blir litt feil å gi trekk på pris, dette kortet har jo allt. bare kjøleren ville kostet 3-400 i løsvekt.

 

Ser spennende ut denne formfaktoren, men avventer litt bedre CPU-ytelse, satser på at det kommer med Llano

 

Er noen fine lav TDP Sandy cpuer som er kommet, kombinert med et HD5450 blir det akkurat passe tror jeg :)

Lenke til kommentar
Ser spennende ut denne formfaktoren, men avventer litt bedre CPU-ytelse, satser på at det kommer med Llano

 

Er noen fine lav TDP Sandy cpuer som er kommet, kombinert med et HD5450 blir det akkurat passe tror jeg :)

Ønsket er naturligvis å få en ok AMD Radeon IGP for å slippe ekspansjonskort, og Intel sine IGPer er vel ikke noe å hoppe i taket for, da må man vel nesten gå for ION isåfall...

Lenke til kommentar

Jo da, sikkert fint og flott hovedkort, gid det faktisk var mulig å kjøpe det også ...

 

Det er en liten evighet siden jeg bestilte kortet, og hva skjer? Alle de nettbutikkene som averterer kortet, utsetter og utsetter og utsetter og utsetter og utsetter og ... dato for "Ubekreftet på lager".

 

Er rett og slett møkka lei av å vente!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...