Hei, natt til torsdag 14. april kommer Innlegg.no sin forumdatabase til å bli slått sammen inn i Diskusjon.no sin database. Dette skjer fordi Gamer.no returnerer til Diskusjon.no.
I tillegg til å lese gjennom dette innlegget ber jeg deg også om å lese Gamer.no sin artikkel om saken: http://gamer.no/arti...il-diskusjonno/
– Hvor lenge må jeg pines uten forum?
Drift har meddelt at de forventer en nedetid på 12 timer, det vil dessuten foregå en del bakgrunnsprosesser i timene etter dette, men det skal forhåpentligvis ikke merkes nevneverdig. Nedetiden vil mest sannsynlig vare fra kl. 00:01 torsdag 14. april, helt eksakt tidspunkt kan endre seg noe.
– Hjelp, jeg har brukerkonto begge steder!
Sammenslåingen betyr at dersom du har en bruker ved både Diskusjon.no og Innlegg.no bør du endre din e-postadresse til å være den samme på begge fora. Det vil sørge for at du ender opp med en bruker med alle dine innlegg fra både Innlegg.no og Diskusjon.no når sammenslåingen er ferdig.
[ Endre e-postadresse ved Innlegg.no | Endre e-postadresse ved Diskusjon.no ]
Om du endrer e-postadresse må du validere den e-posten før du kan poste igjen. Dersom du opplever at du ikke mottar en slik e-post og ikke får validert den, ber vi deg sende en e-post til forum@diskusjon.no hvor du opplyser om e-post og hvilket forum du forsøkte å endre ved.
Det er ikke noe annet som trengs enn at e-postene stemmer overens på brukerene dine. Har du for eksempel et annet innloggingsnavn her ved Diskusjon enn du har ved Innlegg, er det du har her ved Diskusjon som du må logge inn med etter sammenslåingen.
– Jeg vil gjerne endre innloggingsnavn på dette forumet likevel!
Om du ønsker å endre innloggingsnavn og/eller visningsnavn her ved Diskusjon kan du henvende deg i denne kategorien (du ser kun egne emner) eller sende en e-post til tidligere nevnte e-postadresse.
- Men hvor i all verden havner de nye innleggene hen?
Innleggene fra Innlegg.no vil havne i midlertidige arkiv-kategorier før de blir flyttet til sine respektive kategorier her ved Diskusjon.no.
Vi kommer snart til å opprette en del nye kategorier under spill-delen som resultat av dette, disse nye kategoriene kan komme før sammenslåingen, men vil ikke bli kunngjort før etter den.
Det vil være fullt mulig å se hvilke innlegg som opprinnelig ble skrevet ved Innlegg.no for å unngå evt. misforståelser rundt gamle tråder ol.
– Jeg er utestengt herfra, men ikke fra Innlegg.no, kan jeg komme inn igjen?
Send e-post til forum@diskusjon.no, så vurderer vi saken så snart som mulig.
Hvis situasjonen er omvendt trenger du ikke bekymre deg, utestengte brukere fra Innlegg vil ikke bli utestengt ved Diskusjon.no med bakgrunn i at de er utestengt fra Innlegg. Om du likevel opplever problemer med bruk av dette forumet etter sammenslåingen ber vi deg ta kontakt med forum@diskusjon.no .
- Hva er historien bak dette?
Frem til januar/februar 2009 var Gamer.no tilknyttet Tek.no-nettverket (eid av Edda Media), etter uenigheter måtte Gamer.no forlate nettverket. Dette inkluderte også at de ikke lenger kunne være knyttet opp mot Diskusjon.no, og de opprettet derfor Innlegg.no.
Senere samme år ble det kjent at Gamer.no ble en del av nettverket Mediehuset Digital som igjen var eid av A-pressen.
Ifjor kom nyheten om at A-pressen og Edda Media skulle slå sammen sine nettsatsinger. Denne sammenslåingen gjaldt da sidene i Tek.no-nettverket og Mediehuset Digital-nettverket. Sammen ble de Mediehuset Tek som hadde oppstart i januar.
På sikt er ikke det nye nettverket tjent med å ha to forskjellige forum for sine sider. Innlegg.no vil fortsette å eksistere etter sammenslåingen, les også Gamer.no sin artikkel.
– Noe mer jeg bør vite?
Det er det sikkert, ikke vær redd for å spørre her i tråden!
Om du ikke ønsker å dele spørsmålet ditt med andre kan du sende en e-post til tsp@diskusjon.no eller lage tråd i kategorien Brukerkonto-assistanse: