Gå til innhold

Test: iRis DAB-deksel til iPhone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmmm, artig idé.

Forøvrig er ikke lyden nødvendigvis dårlig når du lytter til DAB, men det kreves kanskje mer elektronikk enn en får plass til i et slikt deksel.

Lenke til kommentar

Jo, lyden er nødvendigvis dårlig når du lytter til DAB, fordi formatet DAB-standarden bruker har elendig lydkvalitet. Den er dårligere enn FM. I tillegg har vel forsatt de fleste som sender over DAB den uvanen at de komprimerer strømmen slik de gjør for at den skal "høres bedre ut på radio" før de mater den inn i enoderen - dobbelt opp med ulyd.

Lenke til kommentar

Det var med stor entusiasme jeg bestilte iRis´ DAB-deksel for iPhone i forrige uke -- det har jeg ventet på siden iPhone ble lansert. Skuffelsen var derfor desto større da jeg skulle prøve ut nyanskaffelsen: Selv ikke midt i Oslo sentrum var det så mye som antydning til DAB-dekning. Heller ikke FM-radioen funket midt på Karl Johan! Brukergrensesnittet er også i en klasse for seg: Volum må du inn i menyen for å justere og headset utgang for telefon funker ikke for radio. Men det spiller jo ingen rolle så lenge man ikke får noe radiolyd i utgangspunktet. Rett nok funker laderen helt greit, men da får man kalle en spade for en spade, ikke en radio. Jeg returnerte mitt eksemplar etter to dager.

Bottom line: Et elendig produkt, styr unna!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...