Gå til innhold

AVG tilbyr ubegrenset nettlagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ubegrenset" betyr idenne sammenhengen "opptil 500GB" ....

 

edit: Link.

Takk for at du informerer oss om denne begrensningen. Det kan jo hende noen med sære behov kan tenke seg større lagringskapasitet.

 

Currently the usage range per customer is estimated well below 500GB of online storage space. This estimate is subject to periodic review based on future consumer behaviour and usage of the Services, and if amended, will be posted on the relevant AVG product specific webpage. In the event you chose an unlimited storage option for the AVG Paid Services, your usage of the Services if in excess of 500GB may at AVG’s sole discretion be subject to additional usage fees, as referenced in f) above and in this paragraph g).

 

Forresten:

 

Siden det fra tid til annen dukker opp disse artiklene og tilbudene. Er det noen oversikt over forskjellige tilbydere av sånne tjenester noe sted?

Lenke til kommentar

Vil tippe den gjennomsnittlige bruker ikke kjøper 500GB nettlagring i skyen for 80 USD...

Nice catch der nebrewfoz

Ubegrenset kan på generellt grunnlag tolkes som uendelig, hvilket alle som kan lese forstår at det altså ikke kan være. Det må derfor ses i sammenheng med tiden. Det er helt klart at 500GB ikke fremstår som ubegrenset plass i 2011...

I 1996-98 ville 500GB trolig ikke satt noen begrensninger for min del, men når jeg dro på første "stor-lan" i tiden som fulgte hadde jeg glatt fylt 40%+ av den kvoten =p (fy ¤"¤ så mange wasted hours på plate-brenning)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

"Ubegrenset" betyr idenne sammenhengen "opptil 500GB" ....

 

edit: Link.

Takk for at du informerer oss om denne begrensningen. Det kan jo hende noen med sære behov kan tenke seg større lagringskapasitet.

 

Jeg tar backup av bildene mine på www.jotta.no, og er oppe i rundt 700GB. Jotta tar 50kr/mnd for ubegrenset (uten slike begrensninger).

 

Francis

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ligger på rundt 400 GB, og har da ikke tatt backup av alt. Bruker både Jotta og Idrive.

Så 500 GB regnes ikke som ubegrenset for min del. Ser at fler og fler leverandører av slike tjenester bruker akkurat 500 GB som grense for "ubegrenset".

 

Eneste er Jotta, som ikke skriver at de har noe grense. Men tror nok at de også har en grense der de kontakter kunden og ber dem "oppgradere" eller noe slikt.

Lenke til kommentar

KeepIT har bra hastighet, dette er nok fordi at de ligger i danmark. Foretrekker KeepIt over jotta, forde at de har både kryptering på filene i overføring og ved lagring av filene.

 

Jeg har 5Mbit upload og klarer nesten å maxe denne ut, så er rimelig fornøyd med dem. I tillegg så koster det 39kr/mnd for ubegrenset plass.

 

Frank

Lenke til kommentar

Frank: Takker, men jeg har liksom motsatt oppsett her hjemme. Alle pcer (fysiske og virtuelle) lagrer all vitkig data til syvende og sist på serveren der jeg f.eks bruker Jotta og idrive (og eventuelle nye løsninger). Så det er data fordelt på flere disker som skal tas backup av.

 

Men ellers hadde det nok vært en god ide.

Lenke til kommentar

Her står litt om hva en "sky" er:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing

 

Cloud computing can be compared to the supply of electricity and gas, or the provision of telephone, television and postal services. All of these services are presented to the users in a simple way that is easy to understand without the users needing to know how the services are provided. This simplified view is called an abstraction. Similarly, cloud computing offers computer application developers and users an abstract view of services that simplifies and ignores much of the details and inner workings. A provider's offering of abstracted Internet services is often called "The Cloud".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...