Gå til innhold

Commodore 64 kan nå forhåndsbestilles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For ikke å snakke om at INGEN programvare til C64 var ment for harddisk installering..jeg ser liksom ikke poenget med 500GB harddisk og 8GB RAM.

Da er det jo så langt fra en C64 som man kan komme. AKA kjører man en eller annen emulator fra et eksternt OS som Windows eller Linux. Og da kan man like godt gjøre det på PC'n hjemme.

 

Klart jeg har lyst på en re-release av C64 bare for nostalgiens skyld, men dette er ikke det. Det er bare en PC med mobiltelefon-prosessor som kjører en emulering. Det kan du gjøre på mobiltelefonen også.

 

Lekejoysticka med 50 innebygde C64-spill man kobler rett på TV'n er i såfall like autentisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Websiden deres kjører sikkert på en C64, og takler derfor ikke mye trafikk ;)

 

---

BalleB

 

Serveren til CommodoreUSA måtte oppgraderes 3 ganger i går for å takle all trafikken,og alle modellene i første produksjon er allerede utsolgt. Bestbuy i USA selger også disse maskinene,samt noen andre jeg ikke husker navnet på nå. Flere ting er i vente. Grunnen til den høye prisen er for designet i seg selv(tastaturet alene er "custom made" for å være mest likt orginalen,men samtidig ha funksjoner man forventer å finne på moderne tastatur) Andre modeller vil komme,som ikke er rettet mot retromiljøet,og vil ha moderne design. Amiga maskiner vil bli lansert senere i år,og dette er maskiner rettet mot den mer kresne(les gamere/profesjonelle) brukergruppen.

Endret av Lortsamler
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med C64 å gjøre og er bare noe tøys som en gjeng med svindlere har funnet på for å berike seg selv.

At de har klart å sleske til seg branding rights til Commodore navnet betyr faktisk ikke at dette har noe som helst med C64 å gjøre.

 

Det som gjør meg enda kvalmere er at det samme firmaet har produsert noen ATX kabinetter de kaller for Amiga 3000 og Amiga 4000 etc.

Et ATX kabinett har selvfølgelig ingenting med amiga å gjøre!

 

Måtte de brenne i helvete til evig tid.

 

-Amiga og C64 bruker den dag i dag.

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med C64 å gjøre og er bare noe tøys som en gjeng med svindlere har funnet på for å berike seg selv.

At de har klart å sleske til seg branding rights til Commodore navnet betyr faktisk ikke at dette har noe som helst med C64 å gjøre.

 

Det som gjør meg enda kvalmere er at det samme firmaet har produsert noen ATX kabinetter de kaller for Amiga 3000 og Amiga 4000 etc.

Et ATX kabinett har selvfølgelig ingenting med amiga å gjøre!

 

Måtte de brenne i helvete til evig tid.

 

-Amiga og C64 bruker den dag i dag.

 

Nå er da ATX en industri standard,og ikke noe annet enn en form faktor,så å bringe ATX inn på banen,viuser bare din inkompetens innen alt som har med data å gjøre. Dessuten ville Disney ønske å samarbeide med en gjeng "svindlere" som du så fint kaller det?

 

Ta en titt på linken og grin - http://disney.go.com/tron/index_flash.html#/partners

 

Ta også gjerne en titt på lanseringsvideoen he -

 

Og trenger du flere bevis,gå å kjøp filmen Tron Legacy,så vil du finne en aldri så fin liten lapp der,med commodore logoen på.

Lenke til kommentar

Ok, jeg tror du er av typen som må ha dette inn med teskje:

Hva har et ATX kabinett merket "Amiga 4000" med Amiga å gjøre, og hva har det med den faktiske Amiga 4000, som var den grommeste amigaen å gjøre? De har ingenting med hverandre å gjøre.

 

Med mindre det kjører Amiga OS, så er det ikke en Amiga. Enkelt og greit.

 

Et ATX kabinett kan nødvendigvis ikke være en Amiga uten å ha innmat som kjører Amiga OS.

Følgelig er hele greia bare tull, svindlere som vil selge på et navn, rett og slett.

Lenke til kommentar

Ok, jeg tror du er av typen som må ha dette inn med teskje:

Hva har et ATX kabinett merket "Amiga 4000" med Amiga å gjøre, og hva har det med den faktiske Amiga 4000, som var den grommeste amigaen å gjøre? De har ingenting med hverandre å gjøre.

 

Med mindre det kjører Amiga OS, så er det ikke en Amiga. Enkelt og greit.

 

Et ATX kabinett kan nødvendigvis ikke være en Amiga uten å ha innmat som kjører Amiga OS.

Følgelig er hele greia bare tull, svindlere som vil selge på et navn, rett og slett.

 

Viss du kan hoste opp microsoft,intel og nvidia's årlige inntekt,så si gjerne ifra,for det er faktisk hva som trengs av penger for å revolusjonere dataverdenen slik Amiga en gang gjorde i 1985. dataverdenen er en helt annen i dag! Og jo,ATX har veldig mye å gjøre med dette,for som sagt,det er en formfaktor,ikke noe annet. Så vis du vil gjøre ett produkt dyrere,kun for at det skal ha samme formfaktor som Amiga en gang hadde,når det ikke gir noe form for fordel,kun gjøre det dyrere! Jeg blir flau av å være Amigafan når slike som deg,uten snev av fornuft skal misjonere Amiga saken,med di åpenbart desillusjonerte ideene!

Lenke til kommentar

Hva har formfaktor med dette å gjøre?

Er du ikke i stand til å se at de selger et re-merket helt standard pc kabinett som "Amiga 4000", og det inneholder ikke en eneste amigakompatibel komponent?

Dersom noe skal være en amiga, må det jo per definisjon kunne kjøre amigaos.

"Commodore USA" sin Amiga 4000, er bare et remerket kinesisk standardkabinett som de videreselger til høy pris.

 

Det er ingenting ved kabinettet som tilsier at det kan brukes til å gjøre noe som helst, uten at du putter et hovedkort i det.

Det blir som å selge en pappeske og si at det er en Amiga 2000.

Lenke til kommentar

Hva har formfaktor med dette å gjøre?

Er du ikke i stand til å se at de selger et re-merket helt standard pc kabinett som "Amiga 4000", og det inneholder ikke en eneste amigakompatibel komponent?

Dersom noe skal være en amiga, må det jo per definisjon kunne kjøre amigaos.

"Commodore USA" sin Amiga 4000, er bare et remerket kinesisk standardkabinett som de videreselger til høy pris.

 

Det er ingenting ved kabinettet som tilsier at det kan brukes til å gjøre noe som helst, uten at du putter et hovedkort i det.

Det blir som å selge en pappeske og si at det er en Amiga 2000.

 

Det var du som tok opp formfaktor som en hovedgrunn,ikke jeg! Hva skal man med ett amiga kompatibelt komponent,når emulering av disse steinalder komponentene er blåbær? Selvfølgelig kunne jeg ønske meg AmigaOS tilbake,men uten AmigaOS sine bakdeler,som f.eks umulig med ekte smp,ingen minne beskyttelse,ingen multi bruker funksjon,og knapt noen program fra nyere tid! Da vil jeg heller gå andre veien,slik Apple har gjort. skrinlegge hele det gamle systemet,og heller bygge opp ett nytt system,rundt en velprøvd linux eller bsd kjerne. Ta med seg det som er bra fra AmigaOS,og droppe resten. Gode ting ved AmigaOS,er en lettfattlig shell,filstruktur,datatypes,arexx,screens,og sist og ikke minst message passing. sistnevnte har en tidligere Amigafan tatt med seg og bygd in i en bsd kjerne(Dragonfly BSD)

 

Skulle jeg drømt meg bort. så skulle jeg ønske jeg hadde alle pengene Microsoft,Intel,og Nvidia har tilsammen,for det er hva det ville kostet å bringe Amiga tilbake på topp slik den en gang var. Nå er jeg forøvrig en ArOS fan,så det er sagt :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg tror du er av typen som må ha dette inn med teskje:

Hva har et ATX kabinett merket "Amiga 4000" med Amiga å gjøre, og hva har det med den faktiske Amiga 4000, som var den grommeste amigaen å gjøre? De har ingenting med hverandre å gjøre.

Hvor fant du Amiga 4000 kabinettet? Finner bare 1-2-3000 på sidene der ;) Ikke lignet de på originalen en gang. Amiga 1000 kabinettet var litt stilig, sånn rent bortsett fra at det ikke ligner en Amiga 1000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...