Gå til innhold

Test: Samsung Wave II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har førsteversjonen (eneste forskjell er skjermen) og den synes jeg fungerer bra. Det er noen få ting jeg vil si i forhold til testen her:

 

1. Kamerainnstillingene og fargene er godt tilpasset til telefonskjermen slik at bilder fremstår som både skarpe og med klare gode farger på telefonens egen skjerm. Telefoner med bedre kamera (og som regel høyere pris) vil i mange tilfeller gi inntrykk av dårligere bildekvalitet på telefonen på grunn av mer blass skjerm. Sånn som f.eks Desire HD. Til visning på telefonskjermen ser jeg altså ingen grunn til trekk på grunn av kameraet. Det er kun når bildene vises på PC-skjerm at man ser andre telefoner får litt skarpere bilder.

 

2. Telefonen er testet med Bada 1.2. Bada 2.0 er tilgjengelig via Samsungs nettsider og har en del forbedringer.

 

3. Wave II s8530 koster fra 2909 kr, mens forgjengeren Wave s8500 koster fra 1995 kr. Den eneste forskjellen er at Wave II s8530 har fått en litt dårligere skjerm enn sin forgjenger. Antagelig på grunn av at Super-AMOLED er en del dyrere å produsere og har mindre produksjonskapasitet enn tilsvarende Super-LCD. Jeg vil anbefale å satse på s8500 med sin gode skjerm og lavere pris fremfor den nye s8530.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare bekrefte at app-utvalget er litt skuffende siden svært mange utviklere følger saueflokken og bare utvikler for Android og iOS. Samsung Kies (PC-programvaren) var også noe ustabilt herk i starten, noe som ikke har vært positivt for omdømmet akkurat. Men Kies er heldigvis ganske bra nå.

Lenke til kommentar

Noen skrivefeil her og der i artikkelen. "musikkgjengjenning"...

 

Om det er som Simen1 sier, at denne er veldig veldig lik forgjengeren, hvorfor er ikke den med som et alternativ? Jeg vil gå ut ifra at om du er ute etter en slik telefon, så kan det være mye på grunn av pris (Eller ønske om å prøve noe nytt?) Da virker fort både iphone 4 og LG Optimus 2X som dårlige alternativer.

 

Enda en ting jeg ikke helt skjønner. Om eneste forskjellen fra forgjengeren er at den oppdaterte versjonen har litt dårligere skjerm, hvorfor er den tusenlappen dyrere? Virker jo nesten bare som en "relansering" for oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger!

Simen1: Pkt 1. Helt enig!

 

"Musikkgjengjenning" rettet!

 

Forøvrig har jo Wave II 3,7 tommer skjerm mot Waves 3,3 tommer, jeg ville nok klart meg med Super Clear LCD mot å få den større skjermen, men det kan jo til en viss grad variere med hva man skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Enda en ting jeg ikke helt skjønner. Om eneste forskjellen fra forgjengeren er at den oppdaterte versjonen har litt dårligere skjerm, hvorfor er den tusenlappen dyrere? Virker jo nesten bare som en "relansering" for oppmerksomhet.

Jeg tror mer at relanseringen kom fordi Samsung ikke hadde produksjonskapasitet til å lage så mange Super-AMOLED-skjermer. Dvs. at relanseringen ga sikrere leveranser av skjermer og dermed mulighet for økt salg av den "samme" telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg kan bare bekrefte at app-utvalget er litt skuffende siden svært mange utviklere følger saueflokken og bare utvikler for Android og iOS.

De fleste utvikler for platformen(e) de kan tjene penger på. Det har ingenting med saueflokk å gjøre. Bada er dessverre så lite utbredt at man nok må se langt etter at programvareutvalget skal økes betraktelig.

Lenke til kommentar

Hvis Wave II er nesten helt lik som wave, så ville jeg styrt unna.

 

Samsung wave er en skikkelig drittmobil.

 

1: Samsung Kies fungerer ikke på 64 bit windows.

2: Vekkeklokken virker ikke fra tid til annen. (Det minste man burde kunne forvente fra en moderne telefon.

3: Tastelåsen virker ikke. Ved å holde nede av\på knappen i 15 sekunder, så re-booter telefonen. Dette skjer i snitt en gang per dag ettersom jeg har telefonen i lomma.

 

Dette er såpass basic funksjoner som man må kunne forvente av en telefon. Samsung har hatt nesten et år på å komme med en fix på disse problemene.

 

Styr unna!

Lenke til kommentar

1. Jeg har ikke prøvd det så det aner jeg ikke noe om.

2. Jeg har aldri hatt problemer med vekkerklokka på min Wave s8500.

3. Tastelåsen virker, men reset overstyrer tastelåsen av en eller annen grunn. Det er en idiotisk løsning ja, men den resetter seg ikke mer enn en gang i uka hos meg. Mulig du har trangere bukser enn meg.

Lenke til kommentar

@Alle som sier at det ikke er vits i å kjøpe denne når Wave I er like bra, bare med bedre skjerm

 

Wave I har LITT bedre skjerm. Men den er ikke like god i sollys som SLCD. Og for å trykke det inn EN gang til; Wave II har MYE større skjerm. Originalen var alt for liten. Jeg antar skriveopplevelsen er betraktelig forbedret, i og med at skjermen på denne er såpass mye større.

 

Jeg blir skuffet over at folk sier dette er samme telefon...

Lenke til kommentar

Økt størrelse har sine fordeler og ulemper og er dermed smak og behag. Personlig vil jeg ikke ha større telefon. Størrelsen var en av mine grunner for å velge Wave s8500 fremfor Galaxy S. Men jeg respekterer at dette er smak og behag. Andre kan selvsagt foretrekke større skjerm. (Pikseltallet er uansett det samme.)

 

Jeg har ikke sett direkte sammenligning av SLCD vs SAMOLED i sollys, men av det jeg leste på nettet før jeg kjøpte telefonen var nettopp sollys noe SAMOLED skulle være bedre på enn SLCD.

 

Før jeg kjøpte telefonen leste jeg godt på forskjellene mellom denne og de andre mest aktuelle telefonene. SAMOLED ble trukket fram som spesielt god i sollys sammenlignet med sine konkurrenter. (Desire, Desire HD, Galaxy S, LG ettellerannet). Jeg har ikke hatt mulighet til å sammenligne min s8500 mot s8530 i sollys, men hadde i hvert fall forventet at SAMOLED-versjonen var bedre både på grunn av lysstyrken og de antireflekterende beleggene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...