Gå til innhold

Ha PC-en i din hule hånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diagrammet viser bare de forskjellige sensorplasseringene, så kan en programmere hva en vil ha hvor. Er visst 60 1-til-1 sensorkombinasjoner, og flere hundre andre kombinasjoner.

 

Tilvenningen tror jeg kan bli svært tidkrevende ja, og sannsynligvis mye lenger enn for et tastatur hvor en tross alt ser hvilket tegn en vil bruke, mot å huske hvilken fingre en må bevege hvor for å få tegnet, så en må nok ha en form for jukselapp i ganske lang tid.

 

Det vil sikkert være unntak, men tror de fleste vil kunne skriver fortere med touch (som jo bruker begge hender) enn å vifte fingrene på en hånd rundt, men for bruk med nettbrett etc kan det kanskje ha noe for seg.

Lenke til kommentar

hm. De burde ihvertfall gjennomføre analyser for å få mest mulig ergonomisk plassering av tastene. Selv ville jeg kanskje benyttet en ordlisteteknologi som på mobiler med taster. Dette er jo ikke hovedsaklig tenkt for effektiv jobbing (koding, avhandlinger etc), og man hadde spart mye tommelbevegelse med å bruke ordlistemodellen. I tillegg ville man frigjort plass på hansken til andre funksjoner. Det ville også senket terskelen for å ta det i bruk.

Lenke til kommentar

Den nye landeplagen; hansketommel^^

 

Usikker på hva jeg tenker om dette, men syns det er bra noen går helt utenfor etablerte interaksjonsmetoder og eksperimenterer litt! Det er strengt tatt noe noen av de litt større selskapene kunne hatt nytte av også.

 

Spennende prosjekt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

jeg har nokså sterk tro på at tastatur er noe man alltid vil ha i en form eller annen, det er rett og slett veldig fleksibelt og oversiktlig. Et interface lignende det man har i Minority Report ville nok blitt en god kombinasjon. Bruk av hansker ser jeg egentlig bare som et mellomtrinn, frem til man får bedre teknologi. Hanske kunne kanskje være et nisjeområde til en fremtidens laptop?

Lenke til kommentar

Det tar jo ganske lang tid å venne seg til tastatur også da.

 

Tastatur har dog den fordelen at det er universalt innarbeidet. Kan man skrive på en pc, kan man skrive på så og si hvilke som helst annen pc i hele verden.

 

Ser vanskelig for meg at det lar seg endre uten videre, med mindre man finner opp en tankehette eller noe lignende :p

Lenke til kommentar

Jeg har personlig stor tro på at hanske-perferi enheter har stort potensiale - men DETTE er neppe et eksempel på en slik implementasjon...

 

Dette tror jeg er dødfødt fordi det vil kreve at du lærer å skrive helt fra scratch. Slikt får du ikke noe traction med... det har vi sett tusen ganger før med så enkle ting som tastatur som faktisk har opptimisert layout (QWERTY keyboard var optimisert for at gamle skrivemaskiner ikke skulle sette seg fast når man skrev raskt).

 

Hvis poenger er at det skal være wearable hadde jeg heller sett for meg et minitastatur (gjerne fleksibelt) som en bracer type ting, gjerne med ekstra funksjonalitet i hansken som er statter for mus (via relativt posisjon sensing eller lignende).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det har sikker sitt potensiale hvis man noengang klarer å beherske den. Det er også der problemet , elles skal man si utfordringen ligger.

 

Nå gikk det ikke klar frem hvor mange funksjoner man har med denne hansken.

 

Hvis man ser på hvor mange funksjoner en standard pc trenger så spørs det om man klarer å dekke alle med bare en hanske.

 

Et standard tastatur har over 100 taster å holde styr på ( noen er riktignok dobbelt ) likevel så er jeg usikker på om det holder.

Noen har også ekstra taster og så har man funksjonen til peker-utstyret

Lenke til kommentar

Har sikkert sine bruksområder, men kan ikke helt se for meg at dette blir særlig stort. Virker nokså ineffektivt og tungvint å venne seg til.

 

Vil heller har mulighet til å ta "tastaturet" (og musen) på hodet så det tolker hjernebølgene mine og skriver det jeg tenker :p man har vel mus som kan dette (i mindre grad)

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...