Gå til innhold

Aprilfest 2011 - Panerai - Min hverdag


Anbefalte innlegg

Bruker: panerai

Deltagernivå: pingle (laveste nivå)

Utstyr: Canon 450D med objektivene 50mm og 55-250mm

 

Utfordring: Jeg vil prøve meg denne gangen for å teste ut litt av det utstyret jeg ikke bruker så mye som jeg burde, derfor skal alle bildene være tatt med enten 50mm og 55-250mm. Jeg vil også prøve å levere bilder selv om det kan bli vanskelig med påske, og flytting oppi alt dette. Alle bildene skal også være basert på sangtitler. Jeg fant ut at det ble for vanskelig å finne en sangtittel til hvert bilde, derfor forandret jeg det til "min hverdag" isteden. Fortsatt skal alle bildene tas med enten 50mm eller 55-250mm.

 

Statistikk

Antall leverte bilder: 18

Bilder tatt med 50mm: 14

Bilder tatt med 55-250: 4

Totalt antall bilder tatt: 2777

 

 

For å komme igang ble det er litt kjedelig bilde denne første dagen.

 

2. April

 

 

5582548399_546dbeed89.jpg

IMG_7837 by kaffekoppen, on Flickr

 

Exif:

50mm @ 50mm

TV: 0,3s

AV: 5,6

ISO: 400

Bordkant som stativ

 

Edit: Forandret litt... igjen. Håper dette er innenfor reglene. Dette er siste forandring.

Endret av Panerai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3. April

 

Jeg var en tur i Dyreparken i Kristiansand i dag, og det ble ca 450 bilder i dag. Fyren som stod ved siden av meg på mating av gaupene må ha tatt en god del fler. Det klikka i kamera hans hele tiden, og det var kjapt serieopptak der. Flaks for meg at jeg har et tregt kamera. Det er faktisk flere bilder jeg synes ble bra i dag. Men valget falt til slutt på dette da jeg føler det er et litt utypisk bilde fra Dyreparken. Det er mulig jeg legger ut fler i bildetråden senere.

All by myself

 

5585541477_c84d093c53.jpg

IMG_8260 by kaffekoppen, on Flickr

 

 

Exif:

55-250 IS @ 250mm

TV: 1/500

AV: 5,6

ISO: 200

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6. April

 

Det har vært litt travle dager, men jeg har klart å knipset et par bilder, ikke av høyeste kvalitet, men bilder er det likevel.

 

Denne planten hadde nok ikke godt av at vi var borte i over 2 uker. Den har nok sine beset dager bak seg.

 

5601506240_e28aa733a1.jpg

 

IMG_8505 by kaffekoppen, on Flickr

 

Exif:

50mm @ 50mm

AV: 2,8

TV: 1/50

ISO: 640

 

 

7. April

Dette bildet er jeg absolutt ikke fornøyd med, men siden det er tatt med et av objektivene i utfordringen og det var faktisk det eneste bildet jeg tok den dagen. Derfor velger jeg å poste det.

 

5601525656_144dbf9593.jpg

 

IMG_8511 by kaffekoppen, on Flickr

Exif:

50mm @ 50mm

AV: 4,0

TV: 1/800

ISO: 200

Lenke til kommentar

Morsomt førstebilde - kunne godt vært kulisse til den offisielle videoen! :D

 

Også festlig med tittelen på andre bilde - tittelen som gjør bildet. ..Men hva er det? En slags ventil?

 

Skulle til å hoppe over å kommentere banankassene da jeg så netrex' kommentar og så ansiktene! :D :D :D

 

..Og med litt skjev fargebalanse, nicket ditt på Flickr og brune kanter skulle en tro at fredsliljen der har vært dyppet en tur i kaffekoppen.. :)

Lenke til kommentar

Den tingen på 3. April bildet er en knekt antenne på en bedford som står i dyreparken. Har flere bilder av den på flickr.

 

 

 

5482710713_d59f0ec27c.jpg

 

IMG_8812 by kaffekoppen, on Flickr

 

5482730137_832d5ef55c.jpg

 

IMG_8813 by kaffekoppen, on Flickr

 

 

 

 

Jeg så heller ikke ansiktene før det ble nevnt her. Det ble litt morsommere da.

 

Takk for fine tilbakemeldinger.

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

9. April

 

På Lørdagen satt jeg å puslet puslespill med den eldste sønnen min. Dvs jeg puslet og han så på. Derfor blir 9. Aprilbildet slik. Jeg ser kanskje at jeg burde ha brukt litt mindre blenderåpning for å fått et bedre resultat, men jeg er fornøyd med å få tatt bilder nesten hver dag. Ikke nødvendigvis bare til utfordringen, men også andre bilder.

 

5610274273_9cdd189e24.jpg

 

IMG_8518 by kaffekoppen, on Flickr

 

 

Exif:

50mm @ 50mm

AV: 1,8

TV: 1/125

ISO: 200

Lenke til kommentar

Uten å ha vært i dyreparken så antar jeg at det kan være krabater der som kan ta både meg og deg til middag? (ref. sko bilde) :roll:

 

Det er nok et par krabater der som har både barn og voksne på menyen hvis man går inn feil dør.

 

Ser ut som våren er kommet til Kristiansand også, siden sørlendingene tydeligvis synes det er passende å gå rundt i sokkelesten. Artig bilde :)

 

Det er jo alltid fint vær på sørlandet. Og i helgen var det kanonvær. Det var fantastisk deilig å slippe å ha på seg jakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...