Gå til innhold

Toppkort blir enda bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ikke helt vitsen med overklokkede mid range kort ? er jo bedre å kjøpe 6950 en å kjøpe et klokket 6870. men å klokke et toppkort som 6990 eller GTX 590 er noe annet, for der er det jo ikke noe bedre kort som man kan kjøpe i stedet.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

ser ikke helt vitsen med overklokkede mid range kort ? er jo bedre å kjøpe 6950 en å kjøpe et klokket 6870. men å klokke et toppkort som 6990 eller GTX 590 er noe annet, for der er det jo ikke noe bedre kort som man kan kjøpe i stedet.

 

Er ikke alle som overklokker vet du ;)

Det å kunne selge et overklokket 6870 til ytelse nærme 6950 betyr for legmannen at han får samme ytelse. For de som overklokker er det jo lurere å kjøpe et kort som er klokket lavt og overklokke høyt opp selv.

HIS kommer hvertfall til å tjene penger på dette her så det suser

Lenke til kommentar

ser ikke helt vitsen med overklokkede mid range kort ? er jo bedre å kjøpe 6950 en å kjøpe et klokket 6870. men å klokke et toppkort som 6990 eller GTX 590 er noe annet, for der er det jo ikke noe bedre kort som man kan kjøpe i stedet.

 

Er ikke alle som overklokker vet du ;)

Det å kunne selge et overklokket 6870 til ytelse nærme 6950 betyr for legmannen at han får samme ytelse. For de som overklokker er det jo lurere å kjøpe et kort som er klokket lavt og overklokke høyt opp selv.

HIS kommer hvertfall til å tjene penger på dette her så det suser

 

så å si alle kan overklokke. og de som ikke kan overklokke spiller PS3 eller xbox 360.

Lenke til kommentar

er det vel ikke. er jo blitt så enkelt å klokke et skjermkort nå i dag at alle klarer det.

 

Alle kan klare det, ikke all vil det. Det første som går er garantien, det neste er bildet ;)

 

skjønner det med garantien. men hvis man klokker kortet og det ryker, så er det svært vanskelig å finne ut om du har klokket kortet eller ikke, jeg har fått en del kort på garantien opp igjennom årene, og alle har vært klokket.

Lenke til kommentar

Jeg har AMD HD6870 fra Sapphire. Kjøpt før jul engang.

 

Strålende fornøyd, og jeg prøvde meg på overklokking, men da bør jeg kanskje ha en annen vifte på kortet da det rett og slett låse seg her. Frøs.

 

Så overklokking er ikke bare noe du "skal gjøre". Du bør vite hva du gjør.

 

Riktignok så angret jeg litt da jeg så Nvidia lansere GTX560Ti, som overklokket banker stort sett det meste til den prisen. Men jeg er fornøyd. Alt går på full-HD og jeg har ingen problemer med annet enn støyen.

 

Sist ut er Crysis2 som jeg kjører på hardcore settings. Ikke stilt noe annet rart, bare skrudd oppløsningen til 1080p.

Lenke til kommentar

Fordi den er misvisende.

 

Ikke vær så kresen nå, han følger jo bare trenden til journalistene når de setter overskrifter her på HW.

 

Iblant lurer jeg på om HW med overlegg skaper sterkt villende overskrifter, mangelfulle artikler, åpenbare faktafeil osv. Kun for å øke aktiviteten blant forumbrukere. Isåfall funker det, men før eller siden vil man jo si nok er nok og ditche hele HW.

Lenke til kommentar

6870 toppkort? Nuvel... Her må det vel være en feil i artikkelen?

 

Artikkelforfatter AMD fanboy kanskje?

 

More like nvidia fanboyism til det maksimale på hardware.no

 

I DirectX10: Far Cry 2 er langt lettere å få gode framerates med nvidia enn AMD, det samme går for Just Cause 2.

I Crysis WarHEAD har AMD en veldig liten fordel mot nvidia.

Jeg savner at dere har med spill som F1 2010, eller dragon age 2, bare for å vise at det finnes tilfeller der AMD drar fra nvidia og at bildet ikke er enkelt.

 

I effektforbruk burde alle vite og skjønne at nvidias arkitektur drar langt mer strøm enn AMDs, GTX 570 kan du regne med drar hvertfall 20W mer enn HD 6970 under vanlig gaming. gtx 560 drar mer kraft enn 6950. Det virker som dere bruker Furmark eller et lignende program der kraftbegrenseren til nvidia er i aksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...