Gå til innhold

Hvorfor er dette gode bilder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra omslaget vil jeg anta at bildene er tatt med speil-refleks. :fun:

Vil nok heller tro god gammel sjaktsøker... :cool:

Speilrefleksen vender jo bildet riktig vei igjen!

Det var vel slik man komponerte med Rolleiflex, og andre kameraer med slik søker.

Til og med Nikons F-serie hadde jo det som ekstrautstyr før.

Sikkert mange som brukte det på Hasselblad også.

 

Forresten utrolig kult design på forsiden, selv om den er litt "intern". Hadde jo vært fristende å bruke et av de berømte bildene, men tar den sære speilvendte løsningen.

Lenke til kommentar

Ut fra omslaget vil jeg anta at bildene er tatt med speil-refleks. :fun:

Mm, men, legg merke til at bare de største bokstavene er speilvendt. Det omslaget lukter photoshoppa :hmm:

 

 

Ser ut som en bok som skal handles inn og nytes :yes:

 

Hvorfor skulle det være "Photoshoppa"??? Alt er ikke Photoshop!!!

Jeg er sikker på at omslaget til boka er laget i InDesign, der det er brukt et bilde uten tekst. teksten er lagt på.

 

Jeg syntes omslaget er kreativt og gir illusjon av "eldre" dager med mellomformat og sjaktsøker.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være "Photoshoppa"??? Alt er ikke Photoshop!!!

Jeg er sikker på at omslaget til boka er laget i InDesign, der det er brukt et bilde uten tekst. teksten er lagt på.

Trenger humordetektoren din nye batterier? Eller er det min? :hmm:

 

Jeg syntes omslaget er kreativt og gir illusjon av "eldre" dager med mellomformat og sjaktsøker.

Enig. Og omtalen var lovende. Det var derfor jeg skrev at: "Ser ut som en bok som skal handles inn og nytes"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode bilder - hvem setter stempelet? Og hvorfor?

 

Endel bilder kan sees med samme øyne som kunst, f.eks malerier. Men på samme tid gjelder visse fakta man ikke kommer utenom som at selv kunstnere/fotografer som har fått et etablert og godkjent navn i de rette kretser er det ingen av de som leverer (leverte) automatisk kun "kunstverk". Noe er direkte flatterende møl og slettes ikke øyehevende og hadde kunstneren vært et ukjent navn ville ingen ofret mange blikk.

 

Det gikk et serie om endel av de kjente fotografene på tv for en stund siden (jeg husker ikke hvilken kanal i øyeblikket). Etter min smak var det noen bilder som holdt god kunstnerisk kvalitet, men mye var ikke særlig annerledes enn at hvem som helst kunne gjort det samme og uten at de ble hevet i skyene.

 

Men det blir smak og behag som med all kunst, og som med all kunst er det ingen fastsatt mal - fordi en mal ville kverket den naturlige utviklingen og mangfoldets frihet.

 

Tor

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det være "Photoshoppa"??? Alt er ikke Photoshop!!!

Det er Gimpet !

 

Jeg synes faktisk det klinger litt bedre. La oss starte en kampanje som gjør det til et verb. :)

 

Å google, googler, har googlet osv

Å gimpe, gimper, har gimpet osv

 

Jo mer jeg tenker over det jo mer krøkete høres photoshoppet ut.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
...Jeg synes faktisk det klinger litt bedre. La oss starte en kampanje som gjør det til et verb. :)

 

Å google, googler, har googlet osv

Å gimpe, gimper, har gimpet osv

 

Jo mer jeg tenker over det jo mer krøkete høres photoshoppet ut.

Kan være enig i det, men hvorfor ikke et sterkt verb? For å styrke ordet "å gimpe" sin posisjon i forhold til "å photoshoppe"?

 

Å gimpe, gamper, har gompet osv

 

:fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan se eksempler på bokens amazon-side (klikk på 'look inside' på bokcoveret):

 

http://www.amazon.com/Why-Photographs-Work-Images-Special/dp/1933952709

Denne kikket jeg på før jeg postet her, og jeg kunne faktisk ikke se noen eksempler blant de sidene som var tilgjengelige.

 

Hvilke eksempler er det du snakker om?

 

Nei, såvidt jeg kan se er det ingen eksempler fra inne i boka på amazon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan se eksempler på bokens amazon-side (klikk på 'look inside' på bokcoveret):

 

http://www.amazon.com/Why-Photographs-Work-Images-Special/dp/1933952709

Denne kikket jeg på før jeg postet her, og jeg kunne faktisk ikke se noen eksempler blant de sidene som var tilgjengelige.

 

Hvilke eksempler er det du snakker om?

 

Nei, såvidt jeg kan se er det ingen eksempler fra inne i boka på amazon.

 

AtW

 

Klikk surprise me noen ganger, eller bare søk inne i 'look inside' etter noen av bildetitlene som nevnes i omtalen av boka.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett et par eksempel-bilder, for å se hva slags kommentarer han har til dem. Et eksempel eller to ville sagt mye om hvor nyttig boken er (eller ikke).

 

Du kan se eksempler på bokens amazon-side (klikk på 'look inside' på bokcoveret):

 

http://www.amazon.com/Why-Photographs-Work-Images-Special/dp/1933952709

Ja, men idiotisk nok så er det ingen eksempler fra selve innholdet, bare cover og andre intetsigende sider. Kanskje problemer med copyright, men veldig synd å ikke få et konkret eksempel på en omtale, når det er poenget med boken.

Lenke til kommentar

Ja, men idiotisk nok så er det ingen eksempler fra selve innholdet, bare cover og andre intetsigende sider. Kanskje problemer med copyright, men veldig synd å ikke få et konkret eksempel på en omtale, når det er poenget med boken.

..Med mindre du er logget på. Logger du på amazon.co.uk, så kan du fint som PuseOdd skriver - klikke Surprise me eller søke etter og se andre sider.

 

I det du søker etter andre sider hinter Amazon om det, i det det står "Sign in to see the search results".

 

Så - logg på Amazon.co.uk-kontoen din, og du kan kikke og se i vei, både i bilder og beskrivelse av bilder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...