Gå til innhold

Facebook ser hva du prater om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er én prosent av brukerne 6 mill?

Hvor mange brukere har de på facebook egentlig?

 

1% = 6 millioner

1*100 = 100

6 000 000 * 100 = 600 000 000 brukere..

Så vanskelig var det.

Hehe, var bare meg som gjorde en bommert i overslaget mitt. La til en null for mye, og fikk nemlig 6 milliarder brukere. Derfor kommenterte jeg det, siden jeg syns det hørtes drøyt ut med like mange brukere som mennesker på jorda... Var tydeligvis ikke helt våken kl 08 idag

Endret av newman221
Lenke til kommentar

"Hva – kan de virkelig se alt jeg skriver til person X?"

 

Som alle vet (eller; burde vite) sendes chatte-trafikken via Facebook sine servere og nettverk. Du er jo tross alt innlogget på www.fb.com idet chatten finner sted.. At dette snappes opp – og sikkert logges – kan da umulig finnes overraskende på folk?

 

Hva blir det neste: at folk stusser over at Microsoft kan lese MSN-trafikken? Eller at Google har full tilgang til samtlige gmail-brukere? :ph34r:

 

Det er forsåvidt nytt at FB nå også er igang med å servere reklame basert på hva vi chatter om – men loggingen og brukerstyrt reklame er langt fra nytt. Synd den jevne nettbruker ser ut til å glemme det. Men her inne på hw.no er folk stort sett oppdaterte :-)

 

@morten_b: det har du helt rett i, det frie demokrati står for fall!

Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg mest er alle app'ene på Android og AppStore som er "Messenger"-kompatible. Her taster du inn ditt hotmail-brukernavn og - passord, uten å ane hvem som sitter i andre enden og hva slags intensjoner de har.

 

I praksis kan jeg lage en fake app og pushe den ut, og dermed få inn drøssevis av brukerkontoer til f.eks Hotmail/Yahoo/Gmail etc. Kunne sikkert vært mye spennende mail/chat å gå igjennom...

Lenke til kommentar

Så fremt dette er en automataisk tjeneste som bare plukker opp søkeord og tilpasser reklamen deretter uten at samtalene lagres og brukes til annen form for overvåkning er ikke dette noe problem. Ikke at jeg chatter om ting jeg er redd skal kommu ut heller da.

 

Reklame er jo der alle rede, hvorfor ikke få reklame for noe du faktisk bryr deg om. Nå klikker jeg uansett aldri på en raklamebanner. Ser jeg noe jeg kunne tenke meg å trykke på, prøver jeg heller å google produktet, eller går til nettsiden manuelt.

Lenke til kommentar

Hvis du har lest den 2km lange lisensavtalen står det at du fb alle rettighetene til alt du legger ut. Det betyr at hvis google spår fb om et bilde, kan fb selge bildets rettigheter uten så mye som å be om tilatelse fra deg. :ermm: Har aldri brukt fb, skal aldri bruke fb!

 

Ooops, det skulle stå at du GIR fb alle rettighetene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...