Gå til innhold

Møt GeForce GTX 590-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilt Asus sin modell, men selvagt har komplett brukt ekstra lang tid nå, ligget som -fri plukk- siden jeg bestilte ved release i går. Vanligvis går varene ut fra lageret samme dag på komplett. jeje shit happens, får det da til mandag.

 

Grunnen til at det ble dette og ikke 6990 er mindre støy som igjen henger sammen med mindre effekt forbruk og temp, kortet er også noe mindre noe som ikke har så mye å si for meg, men for mange andre kan det være et pluss.

Lenke til kommentar

Det er viften spesiellt og tildels vaporkjøleren som er årsaken til redusert støy, 590 drar mer strøm enn HD6990...

 

Det er nå offisiellt at det er noen ytterst svake komponenter på 590, som har medført at nvidia har måttet krype til korset og sluppet en pressemelding der økning av volt ikke kan gjøres på referansekortene, mens vannkjølte enheter må holde seg under 25mV voltøkning, som er nokså lite. Uansett driver, da dette er komponentsvikt som følge av å være altfor underdimensjonerte for annet enn standard volt..

 

Leking med 590 er altså en risikosport av dimensjoner, og dette begrenser klokking til ~670mhz på core på standard volt, som er omtrent der de fleste reviewkortene legger seg, tar man da med i betrakningen at mange av disse er "gode eksemplarer", så ser dette litt slakt ut imho.....

 

Les mer her: http://forums.guru3d...ad.php?t=341338

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er vel smart å vente på custom kort her? ett eller annet med 3 slots kjøling :)

 

Jau, her må det nok litt ekstra innsats til, og ikke bare på kjølerene.... En DCu II HD6990 fra Asus ville jo egentlig være den beste "i pose og sekk" løsningen, en slik ville kunne medføre en nokså tynn lommebok for undertegnede for en stund ja...

Lenke til kommentar

Det kommer ikke tredjepartsutgaver av dette kortet, det yter dårligere enn HD 6990, både overklokket (med mindre noen klarer over 700 MHz++) og ut av boksen. Flere har gått føyken under overklokking, men har også hørt noe under oppstart.

 

Nvidias såkalte bedre drivere kommer for sjeldent og gir ikke god ytelse i alle nye spill (Dragon Age 2, Civ 5 eller Shogun:TW...)

 

Sammen med at AMD vil få bedre utgaver av HD 6990 og driverne deres nå går i riktig retning ser det ut til at Nvidia har et problem. Å markedsføre med lavere støy når kortene deres sprenger i lufta er ikke tillitsvekkende for meg :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer ikke tredjepartsutgaver av dette kortet, det yter dårligere enn HD 6990, både overklokket (med mindre noen klarer over 700 MHz++) og ut av boksen. Flere har gått føyken under overklokking, men har også hørt noe under oppstart.

 

Nvidias såkalte bedre drivere kommer for sjeldent og gir ikke god ytelse i alle nye spill (Dragon Age 2, Civ 5 eller Shogun:TW...)

 

Sammen med at AMD vil få bedre utgaver av HD 6990 og driverne deres nå går i riktig retning ser det ut til at Nvidia har et problem. Å markedsføre med lavere støy når kortene deres sprenger i lufta er ikke tillitsvekkende for meg :(

 

http://downloads.gur...ad.php?det=2694 Jøss "Nvidias såkalte bedre drivere kommer for sjeldent og gir ikke god ytelse i alle nye spill (Dragon Age 2, Civ 5 eller Shogun:TW...)"

 

Det er helt sikkert noen som har tatt knekken på et AMD-kort eller 2 også. Disse svenskene som ødela 590 korta kan jo takke seg selv.

 

Som linken min viser , så farer du med vås angående driverene.

 

6990 og 590gtx er jevngode (hvis du orker å sjekke litt) , men all logikk tilsier at driver-divisjonen til Nvidia er et hakk vassere enn kjøkken-gjengen til AMD.

 

Kose deg med fly-duren :)

Endret av Bulletus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ikke nokså buggete drivere som slippes på eller rundt releasedagen til et nytt produkt han mener, men heller de påfølgende månedene og offisielle drivere...

 

Som GTX580 og forut for dette GTX480 singel og SLI eier så er jeg hjertens enig, altfor skjeldne driveroppdateringer, og svært lang tid før viktige ting blir fixet.. Drivere er definitivt ikke et godt argument for et nytt/gammelt nvidia produkt, selv om det er et populært argument.. Jo mindre krevende og allsidig bruker du er, jo mindre problemer har nvidia, her scorer ATI/AMD meget bedre selv om de også feiler endel, fordelen med ATI/AMD er hyppige fixer og/eller nye driveroppdateringer...

 

Men, det er fremdeles dårlige komponenter og ditto ræva klokking som skuffer med 590 for min del, mistenker at klokken er satt på dette kortet fordi nvidia så problemene som oppsto tidlig, og nå kommer med den populære "Ops..." :whistle:

 

Og, for de som lever i villfarelsen om at såvel standard klokkede som overklokkede kort brenner fordi brukerne er på viddene, her er Nvidias egen fix: ikke overklokk referanse kortene med noen som helst voltøkning:

 

Nvidias pressrelease:

"In the web release driver of GeForce GTX 590, we have added some important enhancements to our overcurrent protection for overclocking. ... Please note that overcurrent protection does not eliminate the risks of overclocking, and hardware damage is possible, particularly when overvoltaging. We recommend anyone using the GTX 590 board with the reference aircooler stick with the default voltage while overclocking, ... waterblocks for GTX 590... will help provide additional margin for overclocking, but even in this case we recommend enthusiasts stay within 12.5-25mV of the default voltage in order to minimize risk."

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det kommer ikke tredjepartsutgaver av dette kortet, det yter dårligere enn HD 6990, både overklokket (med mindre noen klarer over 700 MHz++) og ut av boksen. Flere har gått føyken under overklokking, men har også hørt noe under oppstart.

 

Nvidias såkalte bedre drivere kommer for sjeldent og gir ikke god ytelse i alle nye spill (Dragon Age 2, Civ 5 eller Shogun:TW...)

 

Sammen med at AMD vil få bedre utgaver av HD 6990 og driverne deres nå går i riktig retning ser det ut til at Nvidia har et problem. Å markedsføre med lavere støy når kortene deres sprenger i lufta er ikke tillitsvekkende for meg :(

 

http://downloads.gur...ad.php?det=2694 Jøss "Nvidias såkalte bedre drivere kommer for sjeldent og gir ikke god ytelse i alle nye spill (Dragon Age 2, Civ 5 eller Shogun:TW...)"

 

Det er helt sikkert noen som har tatt knekken på et AMD-kort eller 2 også. Disse svenskene som ødela 590 korta kan jo takke seg selv.

 

Som linken min viser , så farer du med vås angående driverene.

 

6990 og 590gtx er jevngode (hvis du orker å sjekke litt) , men all logikk tilsier at driver-divisjonen til Nvidia er et hakk vassere enn kjøkken-gjengen til AMD.

 

Kose deg med fly-duren :)

 

 

Jevngode?

HardOCPs test av GTX 590 i multi-monitor oppsett

Disse kortene er laget for 3x 1920x1080 eller 2560x1600. Hvis du kjøper et slikt kort for å spille på 1920x1080 vil du få så mye ytelse som er fullstendig meningsløs og alle problemene med SLI/Crossfire, langt bedre å kjøre en enkel GPU på denne oppløsningen og "bare" få fra 60-120 fps avhengig av spill og hvilken prosessor du har.

 

Flyduren? Jeg har aldri kjøpt et HD 6990 eller GTX 590, og kommer aldri til å gjøre det. Om jeg skal kjøre SLI/CF noen gang igjen etter GTX 460 SLI blir det vannkjøling og ekstrem overklokking for å toppe andres 3dMark11-score eller lignende.

I tillegg tviler jeg sterkt på at jeg hadde opplevd noen flydur med mitt Raven 02. Har lest tilfeller der GTX 480 har blitt "stille" av dette kabinettet.

 

EDIT:

File Not Found. Og du kan ikke regne med at alle vet hvordan man modder drivere :thumbdown:

Neste gang blir det AMD, kanskje noe kluss med Crossfire, men det kommer jeg aldri til å kjøre.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Så du mener jeg heller burde kjøpe et vanlig 580gtx ? Jeg har 26" skjerm med standard oppløsning 1920X1200 , er veldig i tvil her faktisk.

Jeg kjører helst i 4X AA og alt av grafikk på maks.

 

GTX 580 vil vel holde fint i alle spill bortsett fra Crysis, som gir deg "bare" ~45 fps og Metro 2033 (som forøvrig yter horribelt i forhold til bruk av grafikkort)

 

. Og du kan ikke regne med at alle vet hvordan man modder drivere :thumbdown:

 

 

Hva mener du ? dette er en dedikert driver til 590gtx , skal man bruke den til andre kort må man bytte inf.fil ja.Herregud,,,,

 

Du brukte det for å vise til at Nvidia oppdaterer drivere ofte. Når jeg søker på Nvidias driversider for mine GTX 460 SLI finner jeg nå:

 

 

Fire WHQL-sertifiserte drivere siden juli 2010 er rett og slett for dårlig. Siste er fra janunar, vi er snart i april nå. Hvis dette er Nvidias "overlegne" driverstøtte er jeg ikke imponert

Lenke til kommentar

Så du mener jeg heller burde kjøpe et vanlig 580gtx ? Jeg har 26" skjerm med standard oppløsning 1920X1200 , er veldig i tvil her faktisk.

Jeg kjører helst i 4X AA og alt av grafikk på maks.

 

GTX 580 vil vel holde fint i alle spill bortsett fra Crysis, som gir deg "bare" ~45 fps og Metro 2033 (som forøvrig yter horribelt i forhold til bruk av grafikkort)

 

. Og du kan ikke regne med at alle vet hvordan man modder drivere :thumbdown:

 

 

Hva mener du ? dette er en dedikert driver til 590gtx , skal man bruke den til andre kort må man bytte inf.fil ja.Herregud,,,,

 

Du brukte det for å vise til at Nvidia oppdaterer drivere ofte. Når jeg søker på Nvidias driversider for mine GTX 460 SLI finner jeg nå:

 

 

Fire WHQL-sertifiserte drivere siden juli 2010 er rett og slett for dårlig. Siste er fra janunar, vi er snart i april nå. Hvis dette er Nvidias "overlegne" driverstøtte er jeg ikke imponert

 

du må bruke http://guru3d.com/ :) Mange fler WHQL-sertifiserte drivere der enn på Nvdia sin side.

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Overkant fokus på at det skal være et 590gtx skal være et dritt kort før man har gitt det en mulighet?, man må prøve å få fokus vekk fra Produsent og se på selve kortet. 590gtx har fått en varm motakelse, om det viser seg at livet er kortvarig for vi først se når folk begynner å få kortene hjem, om det viser seg at kortet mitt ikke tåler volt-tweaken som følger med så er det ikke mye å hoppe i taket for nei, men å dra alle disse negative slutningene før kortet er skikkelig på markdedet er bare meningsløst. I første omgang så tar jeg dette som et dårlig tegn, men tar jeg alle reviews jeg har lest generelt så er det et veldig godt kort som jeg foretrekker forran 6990.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...